/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Afløsning for VHS-båndoptager
Fra : 285
Vist : 467 gange
100 point
Dato : 09-02-16 09:16

Davs!

Jeg har et moderne digitalt TV, hvorfra jeg indtil nu har benyttet en VHS-optager til at indspille/afspille ønskede programmer. Men nu slukker YouSee for det analoge bånd, hvorefter jeg søger en ny løsning, hvor apparatet i og for sig ikke skal kunne andet end dét VHS-maskinerne kunne. Det vil sige, at jeg i princippet ikke har brug for andet end en simpel optager uden en masse tekniske 'gimmicks' såsom Blu-ray, Internet, lantidsopbevaring af film osv. Måske er løsningen en DVD-optager med eller uden harddisk? Det skal tilføjes, at jeg er en teknisk novice, så afløseren skal være let at betjene og rimelig billig. Nogen ideer?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-02-16 10:03

Kan du ikke bruge en DVBtuner, mener de kan optage og afspille:
http://www.harald-nyborg.dk/41100/dvb-bokse

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 09-02-16 18:24

Jeg købte sidste år en samsung fladskærm.. Så måtte jeg opgive min gamle harddisk optager med dvd..

Men jeg havde en gammel ekstern harddisk fra min computer. Og min tekniske sønneke kom og satte harddisken til en usb-indgang på bagsiden af fjernsynet.. Ret simpelt..

Faktisk har jeg så købt en ekstern harddisk på 1Tb.. Den fodrer min søn med diverse film som jeg også kan se uden problemer. Har set hele "Breaking Bad"-serien via den harddisk..

Fjernsynet har en optagefunktion, så nu er det bare at sætte det til at optage på den kanal, jeg ønsker. Indtaste start-og sluttid.. Og så kan jeg optage mens jeg går aftentur med hunden, og når jeg kommer tilbage, kan jeg spole hen til hvor jeg vil se fra, selv om fjernsynet ikke er færdig med at optage...

Hvis dit fjernsyn er ret nyt, så må du prøve at kikke i brugsanvisningen og det måske har de samme funktioner...

Ellers er det måske et nyt fjernsyn, du skal have?

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 10-02-16 10:10

Nogle af digital boksene fås med mulighed for digital optagelse af TV kanalerne. Du kan således afløse den gamle VHS video med en ny DVB-C modtager.

http://yousee.dk/~/media/pdf/Hjaelp%20og%20support/Tv/YP_Brugervejledning%20YouSee%20Boksen.ashx

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 50 point
Dato : 10-02-16 12:31

Læs dit fjernsyns brugsanvisning før du køber noget... For nogle fladskærme har medfødt mulighed for optagelse.
Så skal man bare have en harddisk til at optage på..

Godkendelse af svar
Fra : 285

Dato : 14-02-16 08:03

Tak for svaret Birgitta. Desværre har ingen af indlæggene til dette spørgsmål haft nogen særlig værdi, så du får min accept udelukkende som følge af dine venlige indspark...