/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Hjælpe "vore egne" danskere først ?
Fra : ElvenaR
Vist : 503 gange
25 point
Dato : 07-02-16 11:14

Så har der igen, igen været indsamlings show ...

Jeg så på twitter og FB, igen igen folk, som mener, at :

Vi skal hjælpe vore egne, danskere FØRST !

De syge. De hjemløse. De fattige. De psykisk syge. Børnene.

Ja. der er jo nok at tage fat på !

Er du enig i, at "Vi skal da hjælpe "vore egne" danskere først !" ?

God Søndag.

Venlig hilsen * Jørn *

Kommentar
Fra : alka

Dato : 07-02-16 12:09

Ja

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 07-02-16 12:24

Citat
Vi skal hjælpe vore egne, danskere FØRST !

Det har vi gjort i årevis, påstanden om andet er absurd!

Flygtninge mv. der kommer til Danmark får ca 5000 kr i lavere ydelser end danskere, etnerne har, i modsætning til de fleste svage danskere, intet netværk, ingen møbler, ejendele osv., de starter fra bunden.

Så vi har hjulpet vore egne FØRST, vi hjælper dem mest, og det er vel ikke urimeligt!

Påstanden om, at vi IKKE hjælper vore egne, danskere FØRST, er helt almindelig DF-propaganda, uden hold i virkeligheden

Sådan er DF, den nuværende indehaver af Dks næsthøjeste embede, PK, der for 10 år siden sagde at man ikke kunne censurere karikaturtegningerne af Muhammed, men nu opfordrer samme PK til at tegningen af LLR som nazist skal fjernes, endda fra en britisk avis!

Moral er godt, dobbeltmoral er dobbelt så godt

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 07-02-16 13:18

JA !

også få smidt de fejlfarver ud

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 07-02-16 13:32

Jeg er slet ikke sikker på at vagnr, er den rette til at svare på dette spørgsmål. Han er sikkert så velpolstret, rent økonomisk, at han ikke mærker nogen forandring. Men det er der mange andre svage borgere, der gør. Incl. mig selv.

Vi har flere gange her i Nordjylland, haft ballade med fulde indvandrere. Så længe de har råd til sprut, og føre sig frem på diskoteker, mener jeg deres "lommepenge" udbetales i rigelige mængder.

Og fri os så, vagnr, for din evindelige DF vrøvl. Det virker efterhånden trættende. Det er alt for meget reklamer, du gi`r dem.

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 07-02-16 13:46

Mosebaek, jeg har de seneste 7 år haft "fornøjelsen" af at kigge på Avedøre Stationsby fra mine vinduer, et område der indtil for nylig var en ghetto, fyldt med etnere, jeg ser mange hver dag, møder dem i forretninger, trafikken mv!

Mit nabolag er også fyldt med etnere, dem der kan og vil flytter gradvist væk fra stationsbyen, køber huse, de opfører sig stort set som alle andre, fejrer deres religiøse fester ligesom vi fejrer vores "religiøse" fester, ingen problemer!

Citat
"Og fri os så, vagnr, for din evindelige DF vrøvl. Det virker efterhånden trættende. Det er alt for meget reklamer, du gi`r dem.

Så længe DF kører deres dobbeltmoralske holdninger under dække af at "beskytte Dk", må du nok finde dig i at jeg bringer det på bane

Der er mange flere her, der skamroser DF

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 07-02-16 14:06

At hjælpe en dansk hjemløs.?
Dem er der ingen de kerer sig om. At hjælpe en dansk hjemløs giver ikke licens til gloriepudsning.

De danske hjemløse ligger og dør på gaden uden én eneste forbipasserende gider at løfte så meget som en finger - end ikke Citronmåne-kompagniet gider.

At indsamle penge til f.eks Afrikas sultne børn... jo jo jo - men der glemmes bare, at det nytter intet - absolut intet! Det forværrer blot problemet. Det er prævention de mangler - intet andet.

DR's indsamling igår var der kun en der blev rigere......jaaah...rigtigt gættet, DR. blev!! DR. fik et sted mellem 13 - 15 millioner kroner ud ad showet. Men så fik vi også krokodilletårer at se.

Vi har vist meget at takke DF for. Hvis vi ikke havde haft DF, havde Danmark set værre ud end Sverigestan.

Nu mopper i ikke vagnr mere. Husk, at hans våde drøm er, at samtlige højtuddannede muslimer skal ansættes i ældreplejen og skubbe de gamle rundt i kørestolen - selvfølgelig efter Mohamed har skiftet bleen.
Lad nu vagnr, ha' sin drøm i fred.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 07-02-16 14:10

Citat
Lad nu vagnr, ha' sin drøm i fred.

Accepteret svar
Fra : lgs

Modtaget 25 point
Dato : 07-02-16 15:15

Hjælpe den ene frem for den anden?
Nu kører jeg det lidt hårdt op, men undskyld mig: hvorfor er en hjemløs hjemløs, en narkoman narkoman - fortsæt selv listen
Og hvorfor påtvinger mellemøstens masser - snart fra det ene sted, snart fra det andet - sig vore, de vantros, velfungerende samfund?

Den hjemløse har vel oftest gjort sig så udtilbens, at han selv har bragt sig i sin miserable situation. Narkomanen ligeså. Og umiddelbart påkalder deres situation sig vores instinktive medfølelse. Men er man så u-social og lader alt stå til i forvisning om, at nogen nok skal samle op, så kan mit engagement ligge på et meget lille sted.

Mellemøstens masser hænger mig ud af halsen - og så selvfølgelig ikke helt, for børnene er de 100% uskyldige, mens de voksne ved ikke at samle sig om at få et nogenlunde velfungerende samfund op at stå, hos mig har forspildt enhver form for sympati. Hvad vedkommer det mig, at sunni hader shia og omvendt ud over at vort samfund nu påtvinges den forsørgerbyrde, disse evindelige uenigheder, muslimer imellem skaber, fordi vi med vor "kristne" moral ikke har evnen til at sige: det må I selv klare - var der derimod tale om naturkatastrofer, ud over eksploderende befolkningstal, så ville jeg med glæde yde mit. Som det er nu, så beklager jeg et manglende engagement ud over damage control her, hvor jeg har hjemme.

Så i den forstand må jeg sige ja til det primitive spørgsmål, der stilles.

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 07-02-16 15:18

"Primitivt spørgsmål " - Gå hjem og vug !

Jeg troede, at vi, gennem skatterne, støttede hjemløse danskere, syge danskere o.s.v (Men det er der sikkert skåret ned på) Så det er overladt til privat hjælpsomhed, mere og mere.

Vi støtter også andre lande, de såkaldte "ulande", via skatterne. Ulandsbistand. Og selv om den er høj - i forhold til andre lande, så er den skåret ned. Igen. Så er det privat bistand, som vinder indpas. Personligt er jeg "lige glad" om det er en afrikaner eller en dansker, som lider nød. Synes vi skal hjælpe, hvor vi kan. -

Min viv og jeg har, lige siden 1975, da vi blev gift, støttet S.O.S Børnebyer. Har haft flere børn som "faddere" i Afrika og Latinamerika. Støtter Scleroseforeningen. Og Julemærkehjemmet (De sidste to er i Danmark).

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 07-02-16 15:44

Citat
Jeg troede, at vi, gennem skatterne, støttede hjemløse danskere, syge danskere o.s.v (Men det er der sikkert skåret ned på) Så det er overladt til privat hjælpsomhed, mere og mere.

Vi støtter også andre lande, de såkaldte "ulande", via skatterne. Ulandsbistand. Og selv om den er høj - i forhold til andre lande, så er den skåret ned. Igen. Så er det privat bistand, som vinder indpas. Personligt er jeg "lige glad" om det er en afrikaner eller en dansker, som lider nød. Synes vi skal hjælpe, hvor vi kan. -

Min viv og jeg har, lige siden 1975, da vi blev gift, støttet S.O.S Børnebyer. Har haft flere børn som "faddere" i Afrika og Latinamerika. Støtter Scleroseforeningen. Og Julemærkehjemmet (De sidste to er i Danmark).
Bevares da, tanken -også de penge du spilder har sikkert mega gloriepudser værdi for dig og dine nærmeste. Hvor mange af dine surt optjente penge tror du, når frem til dem, der virkelig har behov? 2-5% Og batter det noget...? Ik' en morgenprut.

Citat
Mosebaek, jeg har de seneste 7 år haft "fornøjelsen" af at kigge på Avedøre Stationsby fra mine vinduer, et område der indtil for nylig var en ghetto, fyldt med etnere, jeg ser mange hver dag, møder dem i forretninger, trafikken mv!

Mit nabolag er også fyldt med etnere, dem der kan og vil flytter gradvist væk fra stationsbyen, køber huse, de opfører sig stort set som alle andre, fejrer deres religiøse fester ligesom vi fejrer vores "religiøse" fester, ingen problemer!
Er der virkelig så langt fra Avedøre Stationsby - og til den virkelige verden..?
Åbenbart!

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 07-02-16 15:50

Jeg ved, 100% at de penge til S.O.S byerne batter.

Det er med til at hjælpe forældreløse børn, som bor i "børnebyer". Og de får så skolegang og uddannelse.

Der er flere "faddere" som støtter samme barn.

og NEJ jeg pudser ikke min glorie !

Det er IKKE derfor jeg fortæller det.

Julemærkehjemmene gør også en forskel for danske børn med problemer.

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 07-02-16 16:14

Lad mig koge mit indlæg ned til det, det virkelig drejer sig om:

Er der noget der hedder PERSONLIGT ANSVAR?

I bekræftende fald, gælder det i princippet for såvel den hjemløse dansker som for mellemøstens vandrende masser?

Har vi ikke ret til, måske enda pligt til at sige: Nok er nok, fordi den evige venden den anden kind til jo åbenbart ikke hjælper.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 07-02-16 16:17

Citat
Jeg ved, 100% at de penge til S.O.S byerne batter.

Det er med til at hjælpe forældreløse børn, som bor i "børnebyer". Og de får så skolegang og uddannelse.

Der er flere "faddere" som støtter samme barn.

og NEJ jeg pudser ikke min glorie !

Det er IKKE derfor jeg fortæller det.

Julemærkehjemmene gør også en forskel for danske børn med problemer.
Jeg tror, vi gik lidt fejl ad hinanden. Jeg har ikke noget imod du hjælper Julemærkehjemmet ..osv.(af dansk)

Det var dette jeg svarede på:
Citat
Har haft flere børn som "faddere" i Afrika og Latinamerika.
Gå lidt i dybden med projekterne -og du finder ud af, hvor meget du er blevet plattet for

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 07-02-16 16:32

Det jeg mente, med min bemærkning til vagnr, ang. hans propaganda om DF er, at han giver dem meget mere sympati, end han selv bryder sig om.
Og så vil jeg da ikke undlade, at lykønske ham med, endeligt have fået en parti formand, der formår at tage de realistiske briller på. Noget der nok ikke er sket, siden H.C. Hansens tid.

Ellers er jeg, nær sagt som sædvanlig, meget enig med Kaptajnen.

Her er jo nok en "stakkels" asylansøger, der skal have tid ved en kiropraktor. Jeg mener, slæbe rundt på 18 bærbare PC'er og 11 iPhones. Det kan godt give hold i nakken. Samtidig må han skuffe alle sine venner, der havde set frem til "gratis" bærbare PC'er og iPhones.

http://www.bt.dk/krimi/asylansoeger-stoppet-med-18-pcere-paa-cyklen

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 07-02-16 16:35

Citat
Er der virkelig så langt fra Avedøre Stationsby - og til den virkelige verden..? [Meget forvirret]
Åbenbart!

Mit gæt, jeg møder flere etnere dagligt end de fleste!

Langt de fleste af dem opfører sig helt normalt, mændene er ofte lidt længere om at blive "voksne", kvinderne mestendels en del langsommere end gammeldanske hunkøn. I dagens Politiken, 3. sektion s 3, kan man læse om den sociale kontrol i en KRISTEN irakisk herboende familie, så det er ikke et muslimsk fænomen, men et kulturelt:

"Kanar sagde ja til Mette"

Sådan var det jo også herhjemme i "pæne familier" indtil for nylig, fra kongehuse og et godt stykke nedad, det handlede om at bevare familieformuen, slægtsgården/firmaet og privilegierne!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 07-02-16 17:01

Citat
I dagens Politiken, 3. sektion s 3, kan man læse om den sociale kontrol i en KRISTEN irakisk herboende familie, så det er ikke et muslimsk fænomen, men et kulturelt:
Jamen du har ret i, at det er et kulturelt problem. Mellemøstlig og vestlig kultur er forskellige som nat og dag. Kollisionskursen er sat og inden længe siger det BANG -og ragnarokket er en realitet.

Grænserne skal lukkes hermetisk NU!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-02-16 20:43

Det handler ikke om at hjælpe nogen som helst! Hverken verdens fattige, flygtninge, arbejdsløse, ældre, syge, handicappede, hjemløse ...eller andre udsatte.

Det er konkurrencestaten der er konsensus om. Virksomhedernes indtjening (..og dermed overskud til de private ejere forstås) er det som som alting bør have fokus på:

1.) Det skal kunne betale sig at arbejde.

2.) Mindstelønnen skal ned.

3.) Topskatten skal væk.

4.) LA skal være landets største parti og sidde i regering.

5.) Vi erklærer Rusland krig.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-02-16 20:58

6.) De arbejdsløse skal bare dø.

7.) ..lige som de ældre, syge og handicappede ...men altså kun de; som ikke kan betale pleje selv.

8.) Flygtninge skal, som navnet siger: Flygte ..og helst meget længere væk.

9.) Danmark vinder WM i fodbold for 9. år i træk.

10.) Mars bliver Danmarks første interstellare provins.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 07-02-16 23:08

Citat
1.) Det skal kunne betale sig at arbejde.
Ja det skal det!

Citat
2.) Mindstelønnen skal ned.
Nej!

Citat
3.) Topskatten skal væk.
Ja for derved bliver samfundet 4 milliarder rigere...... tyder alle undersøgelser på. Muligvis er det forkert..?

Citat
4.) LA skal være landets største parti og sidde i regering.
Nej for guds skyld da.

Citat
5.) Vi erklærer Rusland krig.
Det ville nok ikke være en god idé

Citat
6.) De arbejdsløse skal bare dø.
Nej dog...tsk tsk tsk

Citat
7.) ..lige som de ældre, syge og handicappede ...men altså kun de; som ikke kan betale pleje selv.
Nej dog...atter tsk tsk tsk

Citat
8.) Flygtninge skal, som navnet siger: Flygte ..og helst meget længere væk.
Njarh, de skal hjælpes i nærområderne

Citat
9.) Danmark vinder WM i fodbold for 9. år i træk.
Det kunne ellers være sjovt. Desværre nok ønsketænkning

Citat
10.) Mars bliver Danmarks første interstellare provins.
Venus, er mit gæt.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 07-02-16 23:14

Det skal vi ihvertfald.
De fleste udlændinge der kommer, har overhovedet ikke brug for hjælp, men begærlighed og muligheden for at få alt betalt driver dem hertil.
Vi burde sende dem til Grønland. Så kunne de få et års tid til at tænke over, om ikke der var bedre der hvor de kom fra.
Og ja, der er nok en lille racist gemt i mig.
Og dem burde der sgu være mange flere af i Danmark, så bremsen for alvor kan blive slået i.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 07-02-16 23:20

Citat
Det er konkurrencestaten der er konsensus om. Virksomhedernes indtjening (..og dermed overskud til de private ejere forstås) er det som som alting bør have fokus på:
Nødvendigvis ja. Det er konkurrencestaten -som du kalder det- der indtjener pengene, som feks. bruges til lønnen -og ikke at forglemme nye investeringer, som igen skulle bibringe samfundet nye arbejdspladser.......hvis ikke, en eller anden socialdemokratisk statsminister globaliserer arbejdspladserne væk.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 07-02-16 23:22

Citat
Og ja, der er nok en lille racist gemt i mig.
Nej ikke racist, men realist.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 08-02-16 05:05

Citat
Vi burde sende dem til Grønland. Så kunne de få et års tid til at tænke over, om ikke der var bedre der hvor de kom fra.

Genialt!

Jeg har ofte tænkt, at hvis Muhammed, da han skrev koranen, angiveligt efter diktat fra Allah himself, havde vidst lidt om verden udenfor den arabiske halvø, havde han aldrig lavet en faste"måned", hvor man kun må spise når solen er gået ned!

Tre måneder uden mad ville nok få de fleste til at skifte tro inden de døde af sult

Akkari er jo blevet helt fornuftig efter han tog til Grønland

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-02-16 07:37

Nu er jeg selvfølgelige stik imod og uenig i alle mine fine betragtninger fra seneste indlæg. Et punkt vil jeg dog gerne kommentere på: Konkurrencestaten.

Et begreb som betyder at i en global verden må staterne nødvendigvis konkurrere indbydes om markedet. Selv når man lader som om man samarbejder, som tilfældet er med EU.

Imidlertid har blå blok, med DF og socialdemokratiet øffende efter, solgt den idé at det er befolkningen som skal konkurrere indbyrdes på arbejdsmarkedet. Derfor er der ingen hjælp at hente til taberne i konkurrencen. Man får ingen præmie for en sidsteplads. Det er derfor vi ser hjælpen til de svageste i samfundet gå deres næse forbi, selvom der samlet set er midler nok i landet til at give alle borgere et rimeligt liv. I stedet akkumuleres formuen som resultat af konkurrencen hos de i forvejen rigeste og i virksomhedernes største pengetanke. Pengestrømmen går fra fattig til rig med ulighed som resultat.

Det kan man så være uenig i om er 'godt' eller ej. Det ændre dog ikke ved det faktum at i konkurrencestaten, som den er under implementation, er velfærdsmodellen en død sild og må nødvendigvis afvikles ...hvilket man så er man godt igang med under motto'et:

Pengene kan kun bruges een gang!

Her er det så jeg stopper en finger i jorden og siger; JA, men til hvad og til hvem?

Skal vi dele kagen? ...eller skal vi affinde os med, som det hedder i en gammel ABBA sang:

Winner takes it all ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-02-16 07:53

Så jo ElvenaR. Du kan roligt gå ud fra at vi hjælper vor egne først.

Spørgsmålet er blot: Hvilke af vor egne hjælper vi først og fremmest? Tjaeh... vi stod sammen om at hjælpe finansgenierne da de havde spillet hele formuen op på ikke at lave noget som helst for pengene. Der blev postet formuer i at redde en sektor som ikke bidrager med noget værdiskabene produkt, men alene forvalter andre folks penge. En sektor som altid højtråbene med CEPOS som det mest skingre tågehorn gjaldede: Hvis ikke man kan klare sig i konkurrencen må man dø.

..altså lige til det gjaldt dem selv. Så skulle vi pludselig stå sammen. Last og brast.

Bagefter går selvsamme genier på barrikaderne og kloger sig videre:

De som ikke bidrager skal heller ikke ha'. Det er konkurrencestatens vilkår.

Dobbeltmoral så det basker!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 08-02-16 08:54

Hej lgs
Jeg er imponeret over alt din visdom om at børnene er jo uskyldige.
Jeg ville give dig et gevær så du kunne gå ud og skyde nogle hjemløse,
nåe nej du ville nok hyre nogle til det.
alan57

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-02-16 10:02

Citat
Så jo ElvenaR. Du kan roligt gå ud fra at vi hjælper vor egne først.
Alt andet ville da også være sindsygt.

Bibelcitatet siger: Du skal hjælpe din næste. (dine egne)
Der står ikke "den" (alle på hele jorden)

Jo jo jo jeg er skam på job. Chefen har selv udstyret mig med en PC'er
-Og står faktisk og griner lidt med over min skulder.....Jeg sku' hilse !

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 08-02-16 12:24

T*A*K til A*L*L*E for indlæg i debatten

Godkendelse af svar
Fra : ElvenaR

Dato : 08-02-16 13:48

Tak fordi du svarede på mit primitive spørgsmål ... lgs ...