/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Adapter USB til Lan RJ45
Fra : liteon114
Vist : 361 gange
500 point
Dato : 07-02-16 09:31

Hej alle,

Jeg går og kigger lidt efter en ny printer. Jeg har egentlig fundet den jeg gerne vil have. Tilslutningen på den er USB-stik.
Kan jeg bare købe en adapter som denne, og så sætte den til mit kablede netværk??

http://www.edbpriser.dk/netkort/delock-adapter-usb-20--gigabit-lan-10-100-1000-mb-s-id-6846313/galleri/2.aspx

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-02-16 10:26

Det kan du ikke, det er kun til brug af forlængelse af USB kabler - stikket forstår ikke at omdanne mellem LAN og USB

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-02-16 10:29

Citat
stikket forstår ikke at omdanne mellem LAN og USB

Det gør det så..

men tror ikke at det vil virke som du gerne vil, har selv et sæt og det kan kun bruges til at forlænge USB kabler med.
Og køber du et sæt, så få noget med en ordentlig hastighed, mit kan kun flytte data med en hastighed der får snegle til at være særdeles hurtige.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 07-02-16 10:40

For pokker du vrøvler mig-selv. Selvfølgelig kan det bruges, det er hele formålet med adapteren. At bruge en usb-port til netadgang.

Kommentar
Fra : liteon114

Dato : 07-02-16 10:41

Dvs. den eneste mulighed er, at sætte en lille print server imellem??

Kommentar
Fra : liteon114

Dato : 07-02-16 10:55

Hej Webnoob!!

Bare lige så vi er helt enige!!.... jeg har rj45 udtag på mit kontor, og min nye printer har kun usb tilslutning. Så jeg ville bruge adapteren her..... Vil det funke????

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-02-16 12:00

Citat
Selvfølgelig kan det bruges, det er hele formålet med adapteren. At bruge en usb-port til netadgang.

Det virker ikke hos mig, sætter jeg mit RJ kabel i sådan et stik og smider på min mediaplayer usb port kommer der intet ud af det - kun USB forlængerkabel.
https://www.google.dk/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=usb%20rj45%20extension%20adapter

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-02-16 12:53

Er du i tvivl, så prøv at spørg her, de er meget hjælpsomme:
https://www.av-cables.dk/kontakt.html

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 07-02-16 17:18

Citat
Dvs. den eneste mulighed er, at sætte en lille print server imellem??

Ja og nej, ikke eneste mulighed, men køb dog en printer med Netværks tilslutning det er nemmere og billigere

Printer Server eller Netværk USB HUB. http://www.danbit.dk/da/portservere-med-usb/9401-4-usb-2-0-porte-over-gigabit-ethernet-netvaerk.html

Printer Server mest brugt, men en USB Server/Netværks USB HUB virker som et USB printeren sættes direkte i din maskine, bliver bare tilsluttet via Netværket.

Personligt ville jeg altid gå efter en printer som ar direkte netværks tilslutning.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 07-02-16 21:42

Jeg ville hellere bruge din PCI indgang i din computer - overtil USB:
http://www.edbpriser.dk/i-o-hub-og-kort/logilink-pci-card-usb-20-41-port-id-4382075.aspx

Det undre mig dog lidt at du har en computer uden USB - den må være oldgammel.

Måske det i stedet var på tide at købe en ny computer til et par tusinde ?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 08-02-16 09:13

Citat
Hej Webnoob!!

Bare lige så vi er helt enige!!.... jeg har rj45 udtag på mit kontor, og min nye printer har kun usb tilslutning. Så jeg ville bruge adapteren her..... Vil det funke????

Sorry my bad, læste spørgsmålet så jeg forstod det som at spørger vil bruge kablet til at få computeren på netværket. Kan selvfølgelig ikke bruges til printeren, da der jo selvfølgelig ikke er noget sted og installere driver.

Kommentar
Fra : JanusN