/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
win10 ekstra mapper til mails
Fra : modersvilje
Vist : 881 gange
500 point
Dato : 05-02-16 17:17

Jeg har lige fået win 10 og ønsker at gemme nogle af de mails jeg modtager til senere forarbejdning! Men der er intet arkiv og jeg kan ikke tilføje en mappe så hvad gør jeg?
MV2

Kommentar
Fra : clou

Dato : 05-02-16 17:55

Hvilket mail program bruger du?

jeg bruger både Windows Live mail og Microsoft Office Outlook - begge steder kan der oprettes undermapper, hvor der kan gemmes alt det man ønsker

Clou

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-02-16 17:59

Du logger på din mail i browseren (for eksempel Edge eller Internet Explorer) og opretter mapper og indstillinger der, bagefter kan du læse alle mails i de forskellige mapper i den indbyggede mail app

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 05-02-16 19:26

Jeg har edge og den henviser mig til outlook da jeg har to hovedkonti er de skilt og dette kan edge ikke finde ud af! Desuden er det ikke livemail det er på den gamle pc-er og outlook har ikke en arkivmulighed (på min maskine) Jeg prøvede så at få begge mailkonti ind i outlook - det ville den ikke og arkiv syntes ikke at eksistere så hvad gør en knap så klog?
mvh
MV2

Kommentar
Fra : clou

Dato : 05-02-16 19:31

Der er live mail i Windows 10 - Gå ned i Start - Alle Apps - Windows Tilbehør - Windows Live Mail ligger der!

Clou

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 05-02-16 19:39

for at vise et billede skal jeg bruge et sted hvor jeg helst gratis kan dele det med kan.du
MV2

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-02-16 21:31

Du kan lade os se et billede ved at uploade billedet til for eksempel Peecee og sætte linket til billedet ind i et indlæg her i spørgsmålet:
http://peecee.dk/upload
det er gratis at benytte Peecee, for at undgå et fejl link kan du bruge forhåndsvisning og teste om linket virker ved at klikke på det lille lup ikon oppe til højre i feltet du skriver i

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 06-02-16 17:58

https://support.office.com/da-dk/article/Hvordan-kan-jeg-tilføje-eller-fjerne-mapper-e30d69e1-16fd-45d1-b339-8a2a4db73ffe

her står der følgende: Du kan ikke oprette flere mapper eller slette eksisterende mapper i den nuværende version af Mail til Windows 10, men denne funktion kommer snart.

Så det er nok ikke det samme mail program som Win live mail!
MV2

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-02-16 01:01

Mail til Windows 10 er en ny app som ikke er i Windows 7 og tidligere, det er sikkert den du bruger og hvis du vil have ekstra mapper så skal du ind og læse dine mails i en browser, der kan du oprette mapper og bagefter kan du se disse mapper i mail app, Windows Live Mail er måske også på din Windows 10 computer men der er ikke sikkert at du bruger den, den er ikke på min bærbare men på den stationære computer er Windows Live Mail
Når det skal gå hurtigt så læser jeg mails i app'en og der kan jeg godt se de gemme mapper som jeg har oprettet i min mail konto vist i en browser, jeg har 2 mail konti i app'en en Outlook mail og en Yahoo mail og i begge kan jeg se i de ekstra mapper ved at klikke på Flere som er under Indbakke, Kladder og Sendt post

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 07-02-16 12:25

Vi er aldrende og det skal være enkelt! Jeg skal kunne gemme mail´s fra diverse afsendere i forskellige mapper, eks. : tanker på OK og får kviteringen sendt med det samme så vil jeg kunne flytte den til mappen OK! Selv i Outlook der er knyttet til win 10 kan jeg ikke oprette mapper!
Så inden det tager gejsten fra mig skal jeg have et mailprogram der ligger på maskinen og ikke i skyen (jeg bor et sted hvor TDC/YOUSEE syntes det er sjovt at pille så nettet går ned og det er i tide og utide) Det nye i spørgsmålet er - hvilket program som er enkelt skal jeg indstallere og hvordan gør jeg og hvordan får jeg adressekartoteket ind i det(skal hentes fra den gamle pc-er!)
mvh,
MV2

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-02-16 13:01

Thunderbird er mit foretrukne program til mail (og kalender) den er gratis og på dansk, i den kan du oprette alle de mapper du vil, du kan også modtage og sende fra flere udbydere hvis du ønsker det:
https://www.mozilla.org/da/thunderbird/
den vil gerne sætte mail konto op automatisk, det mislykkes en gang imellem men så kan man klikke på manuel og selv sætte kontoen op
Windows Live mail er også en mulighed den er også gratis:
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/essentials
du henter en hel pakke med programmer og vælger hvilke programmer du ønsker at installere
Begge programmer kan bruges til alle de mail udbydere jeg har hørt om og sikkert mange flere

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-02-16 13:05

Adressekartoteket eksportere du med den gamle computer, gemmer kartoteket på et usb stik for eksempel og importer adresserne ind i det nye program.

Du får sikkert hjælp af andre her på Kandu til detaljerne, jeg er ikke på igen før sent i aften

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-02-16 21:30

Hvis du opretter en gmail fra google og den er gratis (undskyld OVN)

Så kan du uden videre have flere mail-adresser i den.

Eks.

1 stk gmail som kan skrive og modtage mails
1 stk din egen mail som kan skrive og modtage mails
og lige så mange mails du vil have tilknyttet

Gmail kan køre i mange mailprogrammer................men aller nemmest direkte i browseren.
Det er nemt at lave alle de mapper du ønsker, som så står på rad og række ude i siden.

Hvis du så besøger en anden computer som du kender, kan du uden videre åbne din mail og stadig bruge alle mapperne.

Jeg bruger selv gmail med flere tilsluttede mail.

Ps. jeg har kigget på win 10's indbyggede mail-program,jeg kan heller ikke lave mapper der.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 500 point
Dato : 07-02-16 23:14

Citat
inden det tager gejsten fra mig skal jeg have et mailprogram der ligger på maskinen og ikke i skyen
du behøver såmænd ikke undskylde denne gang er det dig som skyder helt ved siden af med dette forslag
Citat
Hvis du opretter en gmail fra google
gmail er nemlig IKKE et program på computeren så det er slet ikke det som efterlyses

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-02-16 11:09

OK OVN

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 08-02-16 12:23

Goddag igen!
Inden jeg downloader et program er det vigtigt for mig at kunne beholde de mails jeg har!
Kan det endvidere lade sig gøre at få mailen fra min hjemmeside direkte på/indsat i eksempelvis Thunderbird og ikke "bare" få eftersendt som i Windows?
Kan jeg med et af de kabler jeg har overføre fra gammel pc til ny pc eller kræver det et program?
Mvh,
MV2

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-02-16 13:18

Jeg vil gerne hjælpe men arbejdet kalder om lidt og jeg er først hjemme efter midnat engang, der er sikkert andre som vil hjælpe ellers kan du specificere lidt mere hvad du ønsker
Jeg ved ikke hvad du mener med
Citat
Kan det endvidere lade sig gøre at få mailen fra min hjemmeside direkte på/indsat i eksempelvis Thunderbird og ikke "bare" få eftersendt som i Windows?
Thunderbird er et program som kan modtage og sende mails fra diverse udbydere. Og som kan importere og vise mails fra andre programmer Outlook Express for eksempel
De gamle mails og alle adresserne kan du eksportere fra det mailprogram du benytter på den gamle computer og importere i Thunderbird, du har ikke fortalt hvilken program du bruger på den gamle computer så det er svært at forklare hvordan du gør.
Du behøver hverken program eller kabler, men et medie som kan flyttes fra den ene til den anden computer vil være et godt sted at starte.
Der findes et program som hedder Windows let overførsel, jeg har aldrig brug programmet men har hørt at det måske kan bruges til det du ønsker.
Jeg foretrækker selv at flytte mails og andet fra en gammel til en ny computer og har gjort det flere gange både når jeg selv skifter computer og har også hjulpet andre lidt

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 08-02-16 17:36

Jeg brugte windows live mail, men det lader til ikke at kunne sættes op i win 10!
Jeg har en hjemmeside i one.com hvori jeg har oprettet en mail som bliver videresendt til min hjemme pc og det virker trods det at jeg ikke kan lave mapper til dem. Jeg ville gerne kunne svare med denne mailadresse men så skal jeg åbne one.com - jeg ville gerne have den så jeg som de andre jeg har hos tdc kan skifte i mellem og alle tdc adresserne er ok men den fra one.com kan jeg ikke skrive fra uden at skulle åbne den på siden! Jeg ved ikke om jeg kan forklare det bedre!
Mvh,
MV2

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-02-16 18:54

Jeg har en mail hos web10.dk
Og den kan jeg bruge fra deres webside (webmail)
Eller fra min google konto (med mine egne mapper)
eller fra et mailprogram (eks OVNs elskede Thunderbird)
eller fra det gamle Outlook mail.

Du skal købe Outlook for at kunne lave mapper selv.

Eller du skal bruge et gratis mailprogram som Thunderbird eller som jeg bruge google.

Jeg modtager og sender flere mail-adresser.
Kommer der en mail via min web10 - svarer jeg også via web10
Kommer der en mail via min gmail - svarer jeg også via gmail.

Fordelen for mig er, at jeg kan bruge disse mail fra alle computere overalt.

Er det fordi der kommer post fra din hjemmeside, som du skal svare gennem din hjemmeside.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 08-02-16 19:58

Jeg har også icloud.com og google.com samt tdc.dk og dem kan jeg bruge på mobiltlf og ipad og alle pc-er der kan gå på nettet - der har jeg ikke brug for undermapper, det har jeg på hjemme
pc- eren - Her er det vigtig (for mig) at jeg kan lægge arbejdsrelaterede mails i en boks for sig og mine jagtmails for sig kvitteringer for sig etc. Slægtsforskning har brug for mindst en undermappe pr. region + dem jeg skal bruge til korrespondance med udlandet – og med mindst 2500 navne er det vigtigt at holde ”snot” & "kage" hver for sig!
mvh,
MV2

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-02-16 21:07

Så vil jeg absolut anbefale dig at bruge den gratis men gode"thunderbird" som OVN anbefaler.
https://www.mozilla.org/da/thunderbird/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-02-16 12:32

Windows Live Mail kører fint på Windows 10, måske du skal forsætte med at bruge den for at undgå fejlvisning i dine kontakter, der kan opstå problemer med visning når man eksporterer mail og kontakter fra et program til et andet, Thunderbird kan sagtens importere mails men jeg har aldrig forsøgt at få kontakter flyttet fra Windows Live Mail til Thunderbird.
Min anbefaling er at du forsætter med at bruge det program du kender og har brugt indtil nu:
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/essentials
men du kommer ikke udenom at eksportere og importere mails og kontakter fra den gamle computer til den nye

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 09-02-16 13:11

Nu vil jeg prøve de forslag der er indkommet og så må jeg se hvem der får pointene!
Indtil da må i have lidt tålemod!
MV2

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-02-16 18:58

Essentials kunne ikke komme ind i min win 10.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 26-02-16 11:00

Så er jeg pludselig tilbage!
Efter at have kontaktet MS er der ikke noget jeg kan gøre siger de de opdaterer jævntlig og i en af fremtidens opdateringer kommer der muligvis en opdatering på EDGEs mailprogram!
Jeg vil nu give de ubrugelige point til ?
og lukke, for senere at vende tilbage - det ender nok med et andet styreprogram!
MV2

Godkendelse af svar
Fra : modersvilje

Dato : 26-02-16 11:01

Tak for svaret o.v.n..
Håber der kommer et tips der kan give mig mapper og som kan arkiverer!
MV2