/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
# Topmål af hykleri ?
Fra : ElvenaR
Vist : 357 gange
15 point
Dato : 04-02-16 17:15

De fleste er vist enige om, at vi må bekæmpe ISIS også kaldet Daesh. Det er jo en modbydelig organisation. Der bliver bombet fra luften og de bekæmpes fra landjorden. Med dansk regerings fulde støtte. Også international støtte.
Er det ikke et hadeopjekt ? Med fuld forståelse, for, at de skal bekæmpes ?
Det må Joanna så ikke !
For så "er hun en sikkerheds risiko for Danmark" !
Halli Hallo !
Er det ikke 100% hykleri ?
Havde hun været pilot i Danmarks hær, havde hun, måske, fået en medalje, for at smide bomber ned, fra luften, på Syrien og Irak - Hvor ISIS hærger ...

OK - personligt, synes jeg da, at det er fint, at den smukke kvinde ikke risikerer at dø i en skrækkelig krig ...
Sådan lige med det samme, altså ...

*
http://politiken.dk/indland/ECE3050427/danskkurdisk-kriger-faar-ikke-sit-pas-tilbage/

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 25 point
Dato : 04-02-16 18:13

Se, vi skal have fat i paslovens §2, der sidste år fik et stk 4, som jeg har indsat her:

§ 2. Politiet kan nægte udstedelse af pas til en dansk statsborger eller inddrage et allerede udstedt pas i følgende tilfælde:

1) når der er rejst sigtelse mod den pågældende for et strafbart forhold, som kan antages at medføre frihedsstraf, og der på grund af sagens beskaffenhed eller den sigtedes forhold er føje til at antage, at han vil unddrage sig ansvaret ved udrejse af landet eller forbliven i udlandet,

2) når den pågældende er idømt frihedsstraf, som ikke er afsonet, eller er pålagt bødestraf eller konfiskation, som ikke er erlagt, eller for hvilken sikkerhed ikke foreligger, og der på grund af sagens beskaffenhed eller den sigtedes forhold er føje til at antage, at han vil unddrage sig ansvaret ved udrejse af landet eller forbliven i udlandet,

3) når den pågældendes udrejse ville stride imod bestemmelser i lovgivningen, der har til formål at sikre en persons tilstedeværelse her i landet, indtil han har opfyldt ham påhvilende forpligtelser over for det offentlige eller over for private.

4) når der er grund til at antage, at den pågældende har til hensigt i udlandet at deltage i aktiviteter, hvor dette kan indebære eller forøge en fare for statens sikkerhed, andre staters sikkerhed eller en væsentlig trussel mod den offentlige orden.

Mig bekendt er det første dom efter den nye bestemmelse, havde det været en "frifindelse" ville det sikkert være vanskeligere at få andre "foreign fighters" dømt, hun virker nu som "a good girl!" og ikke lige en der var tænkt på, da man lavede loven

Men, som man kan se her, bliver selv officielle soldater ca 3 gange så voldelige som andre, så at være en nydelig ung dame der har kæmpet på "vores" side, er ikke en garanti for at man ikke er blevet mere kriminel/voldelig!

http://www.independent.co.uk/news/world/americas/returning-soldiers-more-likely-to-commit-violent-crimes-at-home-if-they-witnessed-traumatic-events-8534974.html

Sagen bliver givetvis anket, det bliver interessant at se hvad den ender med.

Gad vide om sagen bliver afgjort før til september, hvor hun skal have passet tilbage??

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 05-02-16 04:34
Kommentar
Fra : alka

Dato : 05-02-16 11:22

Jeg mener nu ikke det nødvendigvis er hykleri.

Hvis vi taler om en officiel udsendelse, fx forsvaret, så er det en organiseret kontrolleret udsendelse.

Hvis jeg på egen hånd rejser ud, er der jo ikke nogen der kan kontrollere hvad jeg laver - på hvis side imod hvem hvornår? Det er ikke organiseret. Overholder jeg krigskonventionerne? ... hvis jeg kender dem - hvis jeg ikke kender dem, hvad så?

I det konkrete tilfælde tror jeg ikke at pgl. kender krigskonventionerne, og kan demed ikke overholde dem!

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 05-02-16 15:17

T*A*K til jer begge ...

Godkendelse af svar
Fra : ElvenaR

Dato : 05-02-16 15:17

***** _ Tak for svaret vagnr .......

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 05-02-16 15:22

Tak, ElvenaR!

Det bliver interessant at se "finalen", altså hvad Landsretten mener!

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 05-02-16 17:38

Ja ...