/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Om Combi Care
Fra : Tonganeseren
Vist : 428 gange
300 point
Dato : 03-02-16 15:55

Er der nogen som ved lidt om, hvordan man doserer tilskudsfoder til hunde og katte - og om hvor meget man selv kan tage, når knæ og skulder begynder at gøre ondt??
Jeg har købt en flaske CombiCare ( 360 tabletter). Så huit jeg kan læse det, indeholder CombiCare og Glycosamin 400 mg nogenlunde det samme. CombiCare er bare en del billigere.

Sandhedens time slog mig, da jeg skulle bære en stor rå hjem fra vores sydvendte mose - en strækning på 1600 meter. Knæet smertede helt afsindigt og jeg var mutters alene på reviret.

Hunden får Combi Care - bare for god ordens skyld, men hvor meget skal en voksen mand have af tilskuddet?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 03-02-16 17:09

Citat
Hunden får Combi Care - bare for god ordens skyld, men hvor meget skal en voksen mand have af tilskuddet?
Tjaaaaeeee, hvis det nu havde været Glucosamin, ville den alm. dosering være 500 mg. 3 x dgl.

Combi Care, som du spurgte om - her må jeg være dig svar skyldig.

God bedring!

Mvh.
Tommy.

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 300 point
Dato : 03-02-16 17:41

Jeg har efter anbefaling af min kiropraktiker taget hestemedicin i flere år mod slidgigt,
når jeg ikke gør det mere er det fordi jeg er på grænsen til diabetes 2,
og her skulle glucosamin kunne øge risikoen for gammelmands sukkersyge?

I stedet for tager jeg avosol, som jeg også kan anbefale.

I dag er hestemedicin, glucosamin, jo anerkendt også til andre dyr og mennesker,
og du kan på apoteket få angivet den normale dosis, ellers læs her:

Hvor meget skal jeg tage?

Ved slidgigt er dosis typisk 1.200 milligram ren glucosamin om dagen. Der findes forskellige kemiske former af stoffet, så det svarer til:

•1.500 milligram glucosamin-sulfat

•2.000 milligram glucosamin-sulfat/kaliumchlorid (KCl)

•1.400 milligram glucosamin-hydrochlorid (HCl)

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 03-02-16 18:19

6 tabletter dagligt, ligesom til en hest (vægt 50-99 kg)
http://www.chemvet.dk/wp-content/uploads/pdf/combicare_brochure_dansk.pdf

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 03-02-16 18:54

Hej Tonganeser.

Tillykke med råen - det er sgu' ikke smart at skulle gå så langt med sådan en fætter Håber den er det værd !!!
Lad en dyrlæge eller din egen huslæge fortælle dig, hvor meget Glucosamin du skal indtage, eller ret dig efter det der står på midlet.
Men for at afhjælpe med dine smerter her og nu, ville jeg bruge Voltaren gel, som kan købes i håndkøb - virker !!
Eller en 0,5% gel som hedder Felden - virker også !
Eller smertestillende tabletter, som f.eks. Kodipar (Paracetamol/Kodein) - på recept ! Eller Dolol som også er receptpligtige.
Hunden får Combi Care - bare for god ordens skyld, men hvor meget skal en voksen mand have af tilskuddet?
Personligt synes jeg ikke man skal give sin hund medicin forebyggende - mod hvad ? De færdige fodertyper man bruger i dag, indeholder som regel nogle af de stoffer man tilsætter fra piller/pulver. Så hvis ellers hunden er rask og rørig, skulle der ikke være nogen grund til at give "ekstra" - efter min mening spild af penge. Noget andet er, hvis hunden er begyndt med at halte, være stiv i lemmerne når den har sovet, så har det mening at begynde en behandling !
En kendt forfatter har engang udtalt, at lidt dieselolie blandet med lidt sortkrudt, skulle være godt for ømme led - jeg ved ikke om det er sandt !!??? I øvrigt også godt mod tandpine !!!

Men god bedring.

ØV4

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 03-02-16 19:29

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 03-02-16 20:48

Citat
I øvrigt også godt mod tandpine !!! [Hihihihihi]

Prøv hellere med en kryddernellike.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 04-02-16 01:43

En kendt forfatter har engang udtalt, at lidt dieselolie blandet med lidt sortkrudt, skulle være godt for ømme led - jeg ved ikke om det er sandt !!??? I øvrigt også godt mod tandpine !!! skrev ØV4.

OK! Så har vi forklaringen på, at bemeldte storvildtjæger og godsejer KnaldBalle fik ryddet gebisset for nogle år siden. Man skal altså ikke ryge på snadden, når man bruger dieselolie sammen med sortkrudt.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 04-02-16 10:48

Kære Tonganeser.

Jeg har studeret lidt omkring CombiCare !! Det bliver vistnok produceret/distribueret af et firma i nærheden af Silkeborg !!! Det i sig selv er der jo ikke noget alarmerende i, men i nærheden af Silkeborg ligger også et skovgods som "bestyres" af en vis forfatter, som i øvrigt producerer jagtvogne til påhæng af specielt Volgaer - disse "stridsvogne" er vistnok produceret af gamle CombiCamps !!!! Er der mon en forbindelse - er denne driftige forfatter også fabrikant af tabletter/pulver, som iflg. ham selv er godt mod alle dårligdomme !!! ????
Indholdet af denne "medicin" kan måske indeholde affald fra disse CombiCamps eller ?????

Stor forsigtighed bør udvises !!!

ØV4

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 04-02-16 15:34
Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 08-02-16 12:51

Jeg har lige sagt farvel til én af mine gode østjyske venner, som havde ærinde på Sjælland og som ville have lidt brunch, så det fik han !
Han kunne fortælle, at der i øjeblikket finder mærkværdige ting sted i Bottrup/Ølsted sogn, hvor vor ven forfatteren og gededræberen bor ! Specielt om aftenen lyder det som om der står en mand på halen af et par katte. Man fandt ud af grunden: KnaldBalle er sgu' begyndt at spille violin !!!!! Fandme' - Begrundelsen skulle være, at han ikke føler sig påskønnet som den store kunstner han er, og derfor ville han starte et nyt image som FØRSTE-VIOLIN-spiller, ligesom sin gode ven prinsegemalen !! Hvem kan forestille sig klumpen og hans store beskidte fingre fumle på kattetarmene med et bare nogenlunde resultat ????
Så nu kommer han slet ikke ind mere i privaten, men må pænt blive ude i garagen sammen med hunden Knold, som desværre bliver mere og mere sær - det tror da fanden med dét den udsættes for, arme dyr !!!

ØV4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-02-16 17:07

Kære ØV4.

Hmmmm! Nu lever områdets kattetarme fremover en temmelig usikker tilværelse. Fra ellers pålidelig kilde har også jeg hørt, at KnaldBalle diverterer lokalsamfundet med frygtelige lyde i nattetimerne fra en trækasse, hvor han har brugt fiskeline i forskellig tykkelse.
Jeg hørte også, at han, under bygningen af violinen, havde henvendt sig til en lokal musikforretning, hvor han havde bedt om en violinstol. Det havde man ikke i forretningen. I stedet solgte man KnaldBalle en klaverbænk, som han nu forsøger at integrere i den gamle slidte violin.

Mvh.

Tonganeseren

Stadig medlem af DLS. Foreningen som stadig skriger af grin, når KnaldBalles navn nævnes.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 08-02-16 18:34

Stadig medlem af DLS. Foreningen som stadig skriger af grin, når KnaldBalles navn nævnes.

Når man så tænker på, at DLS ved flere lejligheder har forsøgt at behage Knallerten - men "nej tak, det havde ingen interesse". Man har virkeligt strakt sig langt for at imødekomme hans store ønsker om en genoptagelse af medlemsskabet, som han jo forlod i vrede ! Joh man har gjort hvad der er menneskeligt muligt, da hans store viden omkring jagt m.v. hermed er gået tabt - synd for alle raske jægere.

ØV4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-02-16 18:59

- synd for alle raske jægere - skriver ØV4.

Svar: Det kommer vi nok over

I Guder, hvor er den mand dog kikset. - men jeg savner sgu hans indlæg her på siden. Tidligere, når jeg kom hjem fra kontoret - skide stresset, så kunne jeg blot åbne for KANDU og grine af KnaldBalles udgydelser på jagtsiden. Ja, undertiden kom naboen over for at høre, hvad jeg skreg af grin over.

Men, når det ikke kan være anderledes, så trives der, på denne jagtside, mennesker med en særdeles veludviklet humoristisk sans, og må jeg i flæng nævne dit, Kaptajnen, BW og Provstens "navne". Humor i topklasse. Det kunne altså være skægt at spise en frokost sammen på en restaurant i Nyborg - eller Korsør. Meget gerne på hustruens landejendom i Nordsjælland.
Vi bliver sgu nok smidt ud på grund af overdreven "grinen" og anden larm.

Når KnaldBalle ikke gider længere, så vil hans sidste forvirrede ord givetvis være:

"Hylere alle sammen. De er alle en og samme person".

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 09-02-16 11:14

"Hylere alle sammen. De er alle en og samme person".

Hvis dette står til troende, bliver det sgu' en billig frokost !!!!

Det er lige før der kan blive plads til at invitere BrandBalle med til frokosten ?? Sikke diskusioner der kunne opstå: Hvem er manden på de bonede gulve, hvem er den fallerede pedel i jobtilskud, ham omkring Holbæk som just er hjemvendt fra et bjergland i Europa, den unævnelige som er meget berejst i Sverige med storvildt og ulve, hvem .......... ja, man kunne blive ved ! Jeg er sikker på, at BrandBalle, alias Ballehof, alias Balledoof, alias forfatteren, alias BredBalle, alias bajutten - en evig cirkel (som hans rundkørsel med indbygget skydebane) - jeg kan sgu' ikke se mere p.g.a. vand i øjnene af grin - holdt for saten i helvede - hvor er livet dog skønt !!!

ØV4

Godkendelse af svar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-02-16 14:57

Tak for svaret svendgiversen.

Jeg har ædt glucosamin siden det stillede spørgsmål + en daglig spiseskefuld lever tran - og det hjælper.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-02-16 15:19

Selv tak,
tænk at jeg skulle få points under jagt. Blind høne...