/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Excel
Fra : gm9
Vist : 317 gange
200 point
Dato : 29-01-16 17:02

Efter at have geninstalleret Excel v. 2010 vil det have at man skriver . (216.25) i stedet for som normalt , (216,25). Nede i formatering er eksemplerne også vist forkert, så hvor skal jeg rette til det rigtige.

På forhånd tak
Gert

Kommentar
Fra : myg

Dato : 29-01-16 17:30

Under Systemindstillinger - Sprog & område - Avanceret
altså IKKE i Excel men hedder det ikke værktøjs..... i Windows?
Det jeg skrev er i MacVersionen

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 29-01-16 18:18

I USA bruger man punktum i stedet for komma foran feks. ører m.v.
Prøv at ændre sprog i opsætningen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-01-16 18:52

Hvis du kører win 10 skal du lige installere den danske pakke.

Klik på vinduet nede til venstre og vælg indstillinger
Find og klik på sprog
Vælg så område og sprog
Tilføj et sprog..............................find og marker Dansk
Følg anvisningen
Og så skal Dansk lige aktiveres.

Kommentar
Fra : gm9

Dato : 30-01-16 10:23

Hej igen

Jeg bruger W7 og det er kun Office pakken der er genindstallret. Windows viser at det er DA som bruges.

Fejlen viser sig også i Windows lommeregner en ikke i Concord C5

Hilsen

Gert

Kommentar
Fra : myg

Dato : 30-01-16 11:26

kilde: www.copsmodels.com

Windows 7 decimal point/comma problem

Windows customizes your PC to suit different national conventions, such as the formatting of dates and currency values. You could use Settings...Control Panel...Regional and Language Options to adjust these settings.

In some places commas are used instead of a period or point to separate the fractional part of decimal numbers. Since 2004, ViewHAR, ViewSOL and the Charter try to follow the conventions set in your Windows environment (unless you over-ride them). More details may be found in the ViewHAR online help topic "Decimal point or Decimal comma".

A bug or anomaly in Windows 7 may interfere with this behaviour. It seems that Windows 7 may fail to correctly inform programs whether period or comma should be used as the decimal mark. The symptom is that some GEMPACK programs use the Decimal point even though the Windows system is set to use Decimal comma.

Fortunately there is a very simple fix. Suppose Windows 7 is configured to use Finnish conventions (including decimal comma), but ViewHAR is (wrongly) using decimal point.

Gør sådan:
Kode
Open Control Panel
Open Regional and Language Options
Under "Format" pick another regional setting (eg: English (United States)).
Press "Apply"
Under "Format" pick your original desired locale (ie: Danish)).
Press OK.

and the problem will be permanently fixed (just changing to something else, then back to your desired setting, reminds Windows 7 how it should behave).

Jeg har ikke selv Windows, så jeg kan ikke tjekke, men ellers er der vist nok en knap med "Avanceret" samme sted, som du kan gå ind i og sætte tingene op manuelt.

God fornøjelse

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-01-16 12:09

Som det også beskrives i linket fra Myg:

Windows 7 ultimate:

start > kontrolpanel > klokkeslet, sprog og område > internationale / sproglige indstillinger.

Her kan der skrues lidt på indstillingerne.

I fanen tastaturlayout og sprog, kan du lige sikre at din windows 7 er helt på Dansk.
evt kan du hente og installere den danske pakke.

Min win 7 lommeregner er med Dansk komma.