/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Hvad skal de med lommepenge ?
Fra : ElvenaR
Vist : 755 gange
11 point
Dato : 26-01-16 19:50

Hvad kan man få for en 10*er ? Spurgte Shu*Bi*Dua ...
Hvad kan man få for 92 øre ?
*
http://www.dr.dk/nyheder/politik/stramninger-skaerer-asylansoegere-under-en-krone-i-lommepenge-om-dagen

Hvad skal de med lommepenge ?
Får de ikke, gratis ophold. Gratis mad. ?

Hvad vil de dog bruge den fyrstelige sum, 92 øre, om dagen, til ?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 26-01-16 20:08

Løber du snart tør for spørgsmål?

Du har misforstået artiklen, flygtninges fyrstelige lommepenge på 9,15 kr/dag skæres med 92 øre, så de kan stadig snolde for 8,15 kr/dag, stadig "fyrsteligt!

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 26-01-16 20:09

Undskyld, 8,23 kr/dag

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 26-01-16 20:19

Ja, jeg så godt at det ikke var 92 øre - Men 92 øre, som det var skåret.
Så det, da jeg læste nærmere.

Ja, men så er de jo, næsten, millionærer ...

Hvis de bare samler penge sammen i en million dage.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 26-01-16 20:35

Hm...... så må mange undvære smøgerne - eller hugge dem. Er det i grunden ikke sådan at kriminalitet opstår?
Ingelein

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 26-01-16 21:03

Tja ...
Sammenlignet med de 5 kr. om ugen, som jeg fik i 1962 i lommepenge, så skal de da ikke klage ...

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 26-01-16 21:18

Jeg håber ikke at du skulle bruge penge til smøger i 1962 - ja, jeg blev 15 inden jeg fik 2 DM i lommepenge om ugen, så.......
Mit barnebarn på 15 får 50 kr om ugen. Han går i skole og er elite kajakroer med flere DK og nordiske mesterskaber. Han har i hvert tilfælde ikke tid til at tjene lommepenge som avis- eller flaskedreng, hvis han skal passe sine træningspas. Hans sport er også ret dyr, men det betaler han ikke selv. Vi må stikke lidt til ham ind imellem.
Underligt nok, har min gamle søster og hendes mand også haft en ordning med lommepenge til hinanden. Det har min gemal og jeg grint af! Men mon andre har det sådan?
INgelein

Ingelein.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 26-01-16 21:20

Kan de overhovedet betale deres mobilos med de godt 8 kr. om dagen? Det kan da ikke være os der betaler deres samtaler til Langtbortistan? Nu får jeg næsten ondt af dem!
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 26-01-16 21:22

Du har da selv skåret gevaldigt i points også - ja, ja, det kan blive småt for enhver, der har så meget at spørge om
Ingelein

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 26-01-16 21:37

Points er vel ikke vigtige.

Kan man købe for dem ?

Det vigtigste er vel stjernerne, som man får.

Nej, jeg brugte ikke lommepenge på smøger. Har aldrig røget.
Bortset fra, engang, som barn, hvor vi stod i kælderren og prøvede hvordan det var.
Det kom ALDRIG til at sige mig noget.

Pengene gik til et pop blad. Til biograf. Til musik.

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 11 point
Dato : 26-01-16 22:10

På 12 dage har de næsten 100 kr til at snolde for, man skal ikke have for mange dyre vaner!

Ikke for at reklamere, der findes et telefonselskab, der har LAVERE minutpriser til udlandet end ved opkald til Dk, jeg har flere gange forsynet udenlandske venner på besøg med taletidskort!

Jeg håber de kan skype el. lign til familien derhjemme, så det ikke koster noget.

Lommepengene svarer ca til gennemsnittet for en 12-13-årig, der nok får lidt mere "serveret" af forældrene end en flygtning.

http://www.sondagsavisen.dk/familien/2015-06-06-sa-meget-far-born-i-lommepenge/

92 øre daglig svarer til ca 330 kr/år, med 100000 flygtninge (det er nok i overkanten) en besparelse på 33 mio kr/år = årslønnen til topcheferne i to af vores storbanker, sagt på en anden måde, ren symbolpolitik

Nå, dansk politik virker efterhånden lidt voodoo-agtigt, signaler, symboler mv dominerer

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-01-16 22:53

Undskyld jeg bryder ind i jeres islamleflende tråd.

Det vel sådan, når de flygter fra krig, bombninger, halshugninger, tvangsægteskaber, burde de være taknemmelige for, at værtslandet tilbyder mad, varme og logi i trygge og rolige omgivelser - og oveni hatten lidt mønt. Hvor meget havde panelet egentligt tænkt sig, at danske skatteydere skal hoste op med for at understøtte migranterne økonomisk ???

Citat
Hm...... så må mange undvære smøgerne - eller hugge dem. Er det i grunden ikke sådan at kriminalitet opstår?
Er der ikke noget om, at rygning er en privat sag..? Men det er onani på offentlige steder til gengæld ikke. OG, det er heller ikke en privatsag at skide i svømmehallens badevand.
Voldtægt og pædofili er hjemsendelses grundlag.

Til sidst men ikke mindst: Regeringens og socialdemokraternes asylstramninger er helt på sin plads. Efter min mening, burde den strammes med et par ekstra nøk.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 26-01-16 23:49

Jeg tror at mange stramninger er et tveægget sværd. Det er vel ganske normale mennesker med almindelig menneskelig adfærd. (Nu skriver jeg om flygtninge - ikke om velfærdsmigranter med dårlige manerer og værre ting) Hvis vi skulle sidde i lejre i flere år uden at have noget fornuftigt at tage os til, ville vi nok blive misundelige på dem som havde det bedre. Man kan måske være taknemmelig i lang tid, men vi andre ser det jo også blandt os, at mer' vil ha' mer!
Bliver de i lejrene ikke sat til at gøre rent og lave mad og den slags almindelige arbejdsopgaver? Så tror da pokker at der kommer testosteron problemer.
Ingelein

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 27-01-16 09:31

Taletidskort. - Ja, det er smart. Har det selv. Og taler og ringer, gratis, med mine familiemedlemmer. (Men én skal have abonnement, for at det virker. Det har så vores ene svigersøn).
Ved ikke, om det er det samme for Syrien-Danmark. Afghanistan-Danmark o.s.v.

Skype. Ja, det virker. Har set flere fra Bosnien, som har brugt det.

"Islamleflende tråd".
- Dette er om ALLE flygtninge og immigranter. - IKKE alle er muslimer, selv om et flertal nok er. Kender til socialister, kommunister, ateister og andre, der er flygtet. Både nu og for flere år siden.
En vi kender er kristen. Han siger "I Iran kan man ikke være kristen".

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 27-01-16 10:06

Jamen hvordan kan de gå på diskotek og i svømmehal med så få penge på lommen. Hvad skal de bruge integrationsydelsen til? Er det ikke omkring 1.500 kr de får om måneden? Kommer der så lommepenge oveni?
Hvis det er rigtigt, har de jo råd til mere end vores egne unge på SU.
Ingelein

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 27-01-16 10:24

Lars Løkke tegnes som nazist.
Danmark er "en nazistisk stat".

Jeg bryder mig hverken om Lars Løkke eller de nyeste (og andre) flygtninge stramninger !

Men - "nazist" og "nazistisk" er det vel ikke ?
- Det synes jeg, i hvert fald, ikke.

http://nyheder.tv2.dk/udland/2016-01-27 ... itisk-avis

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-01-16 10:32

Hvis de vil blive her i landet skal de også vænnes af med at ryge.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 27-01-16 10:38

ja helt ok, på lige fod med alle indfødte! Vi har brug for skatterne , men det kan vel gå lige op med udgifterne til sygdomsbehandlingen?
Ingelein

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 27-01-16 10:43

Nåh. Linket virker ikke.
Men se TV2 News og DR.

"Sjove" satiretegninger om Danmark ...

Men "vi" er jo fan af satiretegninger ...

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-01-16 11:43

Hvad er straffen for at have sex med mindreårige...?
Modtager manden børnepenge for sin 14 årige kone..?
Er det pædofili at gøre en 13 årig gravid...?
Er det strafbart at slå hende...?

Ovenstående nazi-spørgsmål kunne jeg godt tænke mig at få svar på.
Elve-NaR, har du svarene..?

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 27-01-16 11:55

Det har jeg svaret på :

"Men - "nazist" og "nazistisk" er det vel ikke ?
- Det synes jeg, i hvert fald, ikke. "

Man kan, efter min mening, ikke sammenligne det med "Nazisme" eller "Kz-lejre".
Heller ikke "fascisme" eller "racisme".

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-01-16 12:06

Citat
Det har jeg svaret på :
Nej du har ikke !! Du har konkluderet, at det ikke havde noget med nazisme og fascisme at gøre.

Det jeg spurgte om var:
Citat
Hvad er straffen for at have sex med mindreårige...?
Modtager manden børnepenge for sin 14 årige kone..?
Er det pædofili at gøre en 13 årig gravid...?
Er det strafbart at slå hende...?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 27-01-16 12:34

Tommy, et delvist svar i en mail, eg i går sendte til TV2 news

"Hej

Jeg ved ikke om I husker historien om en af de afghanske tolke, der rejste til Danmark med to koner, og det mediepostyr det bragte.

Barnebrudene er af samme skuffe!

Vi har i dansk ret et glimrende princip, dobbelt strafbarhed, der betyder, at Danmark ikke kan straffe en udlænding for at have gjort noget der er lovligt i hjemlandet, men ville være ulovligt hvis det var blevet gjort i Danmark.

Forudsat ægteskabet er lovligt indgået i det land, flygtningene blev gift i, kan vi ikke straffe det her (hvor gerne nogle end ville!)

Lad mig tage et tænkt eksempel:

En saudiarabisk pige på 15 år er i Danmark, har helt frivilligt sex med en jævnaldrende dreng. Hun rejser hjem, knægten tager med, straks bliver han smidt i fængsel og idømt 100 piskeslag (for nu at være i den milde ende af den saudiske straffeamme), fordi sex dernede kun er tilladt indenfor ægteskab.

Det ville medføre et Ramaskrig herhjemme, det de gjorde i Danmark var jo fuldt lovligt.

Jeg vil opfordre jer til at interviewe en juraprofressor om emnet, der er åbenbart ingen jurister tilbage i "Integrationsministeriet"!"

Det er trist at Støjsenderens embedsmænd ikke har fortalt hende om dobbelt strafbarhed, et lovligt indgået ægteskab i hjemlandet er fuldt lovligt i Dk, uanset alder, antal koner osv.

Uden at være helt sikker, tror jeg heller ikke man kan tvangsskille et sådant ægtepar!

og fra wiki

Kongebrevet udstedes i dag (2008) fra kommunen efter gældende lov, som er Ægteskabsloven[4]. Det vil typisk være en forudsætning for indgåelse af ægteskab hvis;

Den ene af parterne er under 18 år.
Gravide piger, som er fyldt 15 år.
Par, som har bolig og er ældre end 16 år vil som regel få tilladelse til ægteskab.

Hvis man er lovligt gift, må man selvsagt have sex, gøre fruen gravid samt modtage børnepenge for parrets børn.

Da der er gensidig forsørgerpligt i ægteskaber gætter jeg på parret får integrationsydelser mv, men næppe børnepenge til konen.

Det er strafbart at slå konen, i Dk!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-01-16 12:45

vagnr. Det er fuldt lovligt at have sex med piger når de er fyldt 15 - også selvom manden er 85 år - og har fyldt sig med Viagra.

Det er ikke det, sagen drejer sig om. .....Og jeg gentager mine spørgsmål:
Citat
Hvad er straffen for at have sex med mindreårige...?
Modtager manden børnepenge for sin 14 årige kone..?
Er det pædofili at gøre en 13 årig gravid...?
Er det strafbart at slå hende...?

OG!!! Det er ikke lovligt at ha' koner under den sexuelle lavalder...i DK.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 27-01-16 13:58

Jeg har svaret, du kan ikke lide svarene, det ændrer ikke på kendsgerningerne!

http://www.udeoghjemme.dk/skaebner/udsatte-mennesker/danmarks-yngste-mor

Tror du virkelig, at den 15-16 årige far blev straffet for at gøre en 12-13 årig pige gravid?

Jeg ved det ikke, men tror det ikke, straffen, altså

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-01-16 14:18

Citat
Tror du virkelig, at den 15-16 årige far blev straffet for at gøre en 12-13 årig pige gravid?
Gør det virkelig så ondt ondt på dig (Jer) at en af kendsgerningerne ved yndlings ideologien islam bliver bragt til torvs?
Du ved squ da godt vagnr, at det drejer sig om granvoksne mænd som har giftet sig med børn.

Jeg prøver igen igen igen ElvenaR Og vagnr
Citat
Hvad er straffen for at have sex med mindreårige...?
Modtager manden børnepenge for sin 14 årige kone..?
Er det pædofili at gøre en 13 årig gravid...?
Er det strafbart at slå hende...?

Spændende hvad næste undvige manøvre bliver.

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 27-01-16 15:01

Jeg er lige kommet hjem. Fra en god Københavner tur.

Jeg prøver at svare. Praktiserer det ikke selv. Er heller ikke dommer eller advokat.

1 : Det ved jeg ikke. Har, heller ikke undersøgt det.
2 : ________" ________ ________" _______________
3 : Det vil jeg da mene.
4 : Ja, man må ikke slå.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 27-01-16 15:22

Citat
Spændende hvad næste undvige manøvre bliver

Tommy, enten misforstår du, eller også er det med vilje!

Hvis du havde læst udeoghjemme artiklen havde du set, at i hvert fald pigen var hvid dansker.

Jeg har svaret, mine svar er ok rent juridisk!

Det betyder ikke jeg synes det er dejligt med (før)teenagebrude, eller at Muhammed var OK da han giftede sig med den 6-årige Aisha osv.

Ligeså lidt som jeg går ind for fængsling uden dom, dødsstraf, piskning, tortur, håndafhugninger mv!

Mange af vores "venner" praktiserer større eller mindre dele af de statsforbrydelser, jeg nævner, you know who!

Og for lige at vende tilbage til støjsenderen, så lyder det, som jeg mener er beslæggelsesbestemmelsen i den netop vedtagne lov:

" I
§ 40, stk. 9,
indsættes efter 1. pkt.:
»Endvidere kan aktiver, der kan anvendes til dækning af
de i § 42 a, stk. 4, 1. pkt., nævnte udgifter, tages i bevaring.
Ved beslaglæggelse af aktiver finder reglerne i retsplejelo-
vens §§ 509-516 tilsvarende anvendelse.«"

Der står, som enhver kan se, intet om, at man ikke kan hugge vielsesringemv. i lovteksten. Det kan være det står i bemærkningerne, bemærkninger er en hjælp ved fortolkningen af love, men er IKKE en del af loven, om det holder eller ej afgøres af domstolene, ikke af bemærkningerne.

Da der sikkert ikke kommer en flygtning med verdens største diamant på vielsesringen, varer det nok noget tid, før vi får en dom!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-01-16 15:28

Javel ja, du ved intet om det - og orker derfor heller ikke at sætte dig ind i emnet, da det vil bringe forstyrrelser i godhedsidealet.
Men strafferammen går op til 12 års fængsel og i visse tilfælde kan en behandlingsdom komme på tale.

Synes du ikke, det er klamt at granvoksne mænd har sex med børn i 12 - 13 års alderen..?
-og du synes vel også det er klamt, at piger i 9 års alderen bliver gift med en gammel mand..?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-01-16 15:38

Citat
Tommy, enten misforstår du, eller også er det med vilje!

Hvis du havde læst udeoghjemme artiklen havde du set, at i hvert fald pigen var hvid dansker.

Jeg har svaret, mine svar er ok rent juridisk!

Det betyder ikke jeg synes det er dejligt med (før)teenagebrude, eller at Muhammed var OK da han giftede sig med den 6-årige Aisha osv.

Ligeså lidt som jeg går ind for fængsling uden dom, dødsstraf, piskning, tortur, håndafhugninger mv!

Mange af vores "venner" praktiserer større eller mindre dele af de statsforbrydelser, jeg nævner, you know who!

Og for lige at vende tilbage til støjsenderen, så lyder det, som jeg mener er beslæggelsesbestemmelsen i den netop vedtagne lov:

" I
§ 40, stk. 9,
indsættes efter 1. pkt.:
»Endvidere kan aktiver, der kan anvendes til dækning af
de i § 42 a, stk. 4, 1. pkt., nævnte udgifter, tages i bevaring.
Ved beslaglæggelse af aktiver finder reglerne i retsplejelo-
vens §§ 509-516 tilsvarende anvendelse.«"

Der står, som enhver kan se, intet om, at man ikke kan hugge vielsesringemv. i lovteksten. Det kan være det står i bemærkningerne, bemærkninger er en hjælp ved fortolkningen af love, men er IKKE en del af loven, om det holder eller ej afgøres af domstolene, ikke af bemærkningerne.

Da der sikkert ikke kommer en flygtning med verdens største diamant på vielsesringen, varer det nok noget tid, før vi får en dom!
Nu pinder jeg det ud, så selv du forstår det.

Flygtninge - mandlige, har deres barnebrude i alderen 12 -13 år med til Danmark. Ligger og knepper dem hver dag - i de fleste tilfælde kommer børn ud af seancen...Det plejer da jo.

OG DET ER PISSE ULOVLIGT I DANMARK !!!!!og tak for det.

Det har altså ikke en skid med Allah, Stjøsenderen, Fadbamsen eller Skrigeskinken at gøre.

Det handler om PÆDOFILI anno 2016 - intet andet. Det kan du så forholde dig til - eller lade være.

Men jeg spurgte bla. til; Hvad er straffen..?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 27-01-16 15:50

Argumenter bliver ikke bedre af at råbe!

Et lovligt ægteskab indgået af de i det land boende statsborgere er lovligt, også når de flytter til Danmark, derfor er det straffrit!

Citat
Men jeg spurgte bla. til; Hvad er straffen..?

Hvis du tænker dig om, hvad tror du støjsenderen havde gjort hvis det kunne straffes, skrige i medierne eller få dem straffet?

Støjsenderen er symbolpolitiker, hun råber og skriger, men får ikke en Pind til at starte en sag hun ved hun taber.

Og, som jeg nogle få gange har skrevet til borgere, der blev ved med at gentage de samme ubrugelige argumenter;

"Yderligere henvendelser uden nye oplysninger vil ikke blive besvaret"

Af mig, i hvert fald

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 27-01-16 17:03

Kode
4 : Ja, man må ikke slå.

Det må man så godt i islam, allerbedst er det, hvis det kan gå ud over kvinder. Prøv og se videoen 11nar, den er ikke så slem efter muslimsk standard, men se den, og tænk så tanken. Hvad hvis det var min kone/datter/søster/mor, eller en anden du holdt af. Dette er den sataniske ideologis sande ansigt, når den får lov, at udfolde sig.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 27-01-16 17:34

Tommy, her kan du, i "sandhedsvidnet" BT, læse, at jeg har ret i at barnebrude i udenlandske ægteskaber er blevet accepteret her i landet

http://www.bt.dk/politik/efter-stormvejr-nu-er-det-slut-med-barnebrude-i-asylcentre

Hvis det bliver ændret er det fint med mig, men jeg vil se det først!

Det kunne jo være det gav nogle danskere problemer i andre lande!

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 27-01-16 18:20

Hvilken video taler du om, Tilbagestillet ?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 27-01-16 18:29

Citat
11nar
og
Citat
Tilbagestillet

Fin Kandu-humor

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-01-16 18:56

Vagnr. Jeg råber ikke - jeg skriver blot store bogstaver da du har svært ved at læse hvad skriver.
Jeg skrev: Hvad er straffen. Ikke om Fadbamses, Støjsenderen, Skrigeskinken, div. dagblade meninger....Blot, Hvad er straffen for svineriet.
Åbenbart straffrit når det gælder muslimer.

Citat
Tommy, her kan du, i "sandhedsvidnet" BT, læse, at jeg har ret i at barnebrude i udenlandske ægteskaber er blevet accepteret her i landet
Så må det svineri laves om. Ingen middelalderlige svinagtige skikke her i landet. Det næste der bliver tilladt er vel, at kvinder bliver halshugget hvis de ikke går rundt i sorte gevandter.

Citat
Det kunne jo være det gav nogle danskere problemer i andre lande!
Det vil jeg håbe. Jeg så gerne alle pædofile møgsvin kastreret.

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 27-01-16 19:17

Årh for s....
Det er alderen. Men her er den: https://www.youtube.com/watch?v=LFpZA4p8gm8

Der findes masser af lignende dokumentation på You Tube. Ikke fordi det er særligt spændende, at se på, nærmere forstemmende, men i sandhedens tjeneste, bør man dog gøre sig bekendt med bare lidt af denne afskyvækkende kultur.

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 27-01-16 19:36

Modbydelig video !!!

Måske / sikkert også en årsag til at mange søger væk fra disse lande ...

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 27-01-16 19:47

Citat
Det vil jeg håbe. Jeg så gerne alle pædofile møgsvin kastreret.

Nu tænkte jeg mere på om det kan give problemer for danske bøsser/lesbiske i udlandet, mange steder er det jo "fint" at være pædofil, men ikke homofil (som det hed engang)!

Kastration, hånds- eller hovedafhugning er MEGET langt fra min retsopfattelse, det hører til i lande ingen af os vist bryder os om, så hvorfor kopiere lortet?

Der er INTET belæg for, at drakoniske straffe afskrækker forbrydere, hvadenten det er garrotering, hjul og stejle, tortur, hekseafbrænding eller kastration!

Mordraten i USAs stater, viser ingen sammenhæng mellem de stater der har dødsstraf og dem der ikke har, det er så ikke helt rigtigt, mordraten er typisk lavere nordpå (Alaska undtaget), hvor de sjældent har dødsstraf, højere sydpå, hvor de typisk har!

http://www.deathpenaltyinfo.org/murder-rates-nationally-and-state#MRord

En enkelt stat, New Hampshire, har en mordrate kun lidt højere end den danske, de har formelt dødsstraf, men ikke henrettet nogen siden 1938, i den anden ende, med over 11 gange så mange mord, Alabama, med dødsstraf!

Læser du tabelen nedefra, kan du se at staterne uden dødsstraf (med gult) har færrest mord!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-01-16 20:39

Ja vagnr, vi er uenige....Meget uenige!
Det skal være en ret hver enkelt menneske har -koste hvad det koste vil, at forsvare børn, vores liv, vores hjem mod udskud.

Vi så f.eks., en pige blev forsøgt voldtaget. Svinet (mørklødet mand, sikkert et enkeltstående tilfælde) havde næsten fået bukserne af pigen. Hun forsvarer sig ved brug peberspray - det lykkedes at få voldtægtsmanden stoppet
Hvad sker der efterfølgende? Jo, pigen er nu sigtet.

Hold kæft et sindssygt samfund.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-01-16 23:02

Ret beset, synes jeg at sitet her (Kandu) er ved at udvikle sig til en hjemmeside for Alternativet og det Radikale segment. Hvilket kan være godt nok for de brugere, som synes om disse partiers landsskadelige overdragelse af Danmark-politik.
Der er ganske få - bla. jeg og Reset, som slår bremserne i, når synspunkterne er ved at være lidt for langhåret.

Spørgsmålet er, om jeg i det hele gider at bruge mere krudt på håbløsheden -og, om jeg ikke kunne bruge min tid og kræfter bedre ude i det virkelige liv ? Her på siden slår man jo bare i en dyne - det bliver man hurtig træt af!

Jeg vil bruge de næste par dage på at overveje flg.: Nytter det noget at kæmpe på ord, med mennesker, som egentlig helst ser deres fædreland synke sammen som et korthus, for derefter at overdrage fædrelandet til en anden ideologi.

Denne sang burde alle synge - hver eneste dag.

Altid frejdig, når du går
Tekst: Chr. Richardt, 1867
Melodi: C. E. F. Weyse, 1838

Altid frejdig, når du går
veje, Gud tør kende,
selv om du til målet når
først ved verdens ende.

Aldrig ræd for mørkets magt!
stjernerne vil lyse;
med et fadervor i pagt
skal du aldrig gyse.

Kæmp for alt, hvad du har kært;
dø, om så det gælder,
da er livet ej så svært,
døden ikke heller.

Men sangen er vel efterhånden blevet til grin = Nationalromantik.

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 27-01-16 23:16

Kode
Måske / sikkert også en årsag til at mange søger væk fra disse lande ...

Ja da, helt sikkert, men også den nemme løsning. De skulle meget hellere arbejde for forandringer i stedet for, at drage til velfungerende samfund, som de ikke, og aldrig kommer til, at forstå.
Desuden. Aben flytter med, så, bare der kommer muslimer nok, står vi selv i selvsamme voldskultur om få generationer.
At de næppe er i stand til selv, at forandre tingene bunder i manglende intelligens. Og inden der nu skriges racisme, så kig lige på kortet her: https://sv.wikipedia.org/wiki/Fil:National_IQ_per_country_-_estimates_by_Lynn_and_Vanhanen_2006.png

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 28-01-16 00:11

Tommy, vi kan være uenige om mangt og meget, det er OK med mig.

Men for nu ikke at pakke tingene for meget ind, det du skriver her er noget bavl, i hvert fald for mit vedkommende, og (tror jeg) for langt de flestes (alles?) vedkommende:

Citat
Nytter det noget at kæmpe på ord, med mennesker, som egentlig helst ser deres fædreland synke sammen som et korthus, for derefter at overdrage fædrelandet til en anden ideologi.

Der findes ikke noget land i verden, hvor folk er mere tilfredse, lykkelige, mere trygge og mere lige end her i Danmark, PUNKTUM!

Men verden står ikke stille, Danmark (og alle andre lande) er ikke en ø, afsondret fra resten af verden, og vi må finde en vej fremad, der tager højde for hvordan verden udvikler sig omkring os, og finde en god plads til os i den.

Nogle tror vi bare kan lukke af for omverden, kravle ned i musehullet, glemme alt omkring os, det tror jeg ikke er muligt eller ønskeligt, vi skal kæmpe vores kampe i den verden der kommer, hvis vi skal opretholde velstand og lykke fremover!

At tro at vi kan lukke verden ude er såvel naivt som umuligt.

Om du vil forblive på kandu eller ej er selvsagt dit valg, debatterne har det ofte med at køre i ring, men her, som andre steder i livet, sker der alligevel en vis udvikling.

Så sent som her til formiddag hørte jeg Rushi Rashid på radio247 undskylde overfor Hvidovres tidligere borgmester, Britta Christensen, som RR havde været partifælle med i kommunalbestyrelsen, at RR dengang havde syntes Britta var urimeligt hård overfor etnernes manglende indsats for at blive integrerede, men nu var på linie med Britta!

Reset, du skulle måske have læst dit link grundigere, så havde du bemærket:

Citat
national IQ sores as estimateed by Lynn and Vanhanen in their book IQ and Global Inequality which was widely disputed for poor methodology and accuracy

Min oversættelse: "De nationale Intelligenskvotienter er skønnet, (dvs ikke målt) af Lynn og Vanhanen i deres bog, Inteliggenskvotient og global ulighed, som blev voldsomt angrebet for dårligt videnskabelig metode og præcision."

Et lille spadestik dybere afslører, at de i 104 af 185 lande havde gættet sig frem, ved at kigge på tal fra nabo-eller andre lande!

SUK, validiteten er lig nul, "studiet" kunne ligeså godt være lavet af DF's spindoktorer over et par fadbamser

https://en.wikipedia.org/wiki/IQ_and_the_Wealth_of_Nations

"For 104 of the 185 nations, no studies were available. In those cases, the authors have used an estimated value by taking averages of the IQs of neighboring or comparable nations. For example, the authors arrived at a figure of 84 for El Salvador by averaging their calculations of 79 for Guatemala and 88 for Colombia. Including those estimated IQs, the correlation of IQ and GDP is 0.62."

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 28-01-16 04:46

Citat
Denne sang burde alle synge - hver eneste dag.

Fandme nej, den er meget brugt ved begravelser som vi af indlysende grunde ikke vil opleve for tit

Skulle da lige være som bedemand som tjener mest i døde perioder.

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 28-01-16 08:03

T*A*K til jer ALLE for gode indlæg.

Jeg har fået svar på mit spørgsmål.

Det fik jeg, allerede i starten.

Og så udviklede det sig, som det ofte gør, til noget MEGET større, end selve spørgsmålet om lommepenge og størrelsen af beløbet.

Derfor vil jeg IKKE afslutte, endnu.

Hvis der nu skulle komme flere svar, af betydning.

Jeg er nu ikke enig i, at sitet er en opbagning af Radikale og Alternativet - Generelt.

Synes, faktisk, de fleste medlemmer af Kandu.dk taler imod "venstreorienterede" synspunkter. Men det ved jeg, naturligvis ikke om passer. Generelt.

Det kan jeg så, heller ikke, se noget forkert i -
Af folk har forskellig holdning.

Hvorfor skal vi alle være ens ?

Til høje - I midten - Til Venstre ....

Med venlig hilsen Jørn, som er mit navn.

ElvenaR er bare fake, lige som alle jeres andre navne.

Hedder du Tommy - Kaptajn-Tommy ?
Reset - Ha Ha ... Godt navn !

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 28-01-16 12:14

T*A*K til alle i tråden ...

Diskuter gerne videre ...

Er Danmark "Et misforstået land" ?

http://www.information.dk/559689?utm_content=bufferb3e06&utm_medium=social&utm_source=facebook.com&utm_campaign=buffer

Godkendelse af svar
Fra : ElvenaR

Dato : 28-01-16 12:15

***** Tak for svaret vagnr .....

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 28-01-16 12:23

Tak, ElvenaR

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 29-01-16 15:37

Kode
Reset, du skulle måske have læst dit link grundigere, så havde du bemærket:

Tja, det skulle jeg nok. Det er nok svært, at finde et 100% validt resultat Jeg har kigget på andre kort, og de afviger ikke meget fra hinanden. Tendensen synes temmelig klar:De vestlige demokratier ligger i toppen, kun overgået af Asien. Arabiske og Afrikanske lande ligger i bunden. Jeg er ikke professor, men tør dog godt konkludere: Stor indvandring fra lav IQ lande vil på sigt sænke den gennemsnitlige IQ, og forringe velfærden.