/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Dagens spørgerunde i EU Parlamentet
Fra : ElvenaR
Vist : 489 gange
13 point
Dato : 25-01-16 19:00

Nåh ...

Fik Inger Støjberg og Kristian Jensen givet dagens spørgere i EU Parlamentet svar på tiltale ... ?

Hvordan klarede de to ministre fra DK sig, synes du ?

Har du ikke set det, så se Nyheder eller TV avis eller hvad det nu kaldes.

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 25-01-16 19:27

Kristian Jensen's og Inger Støjberg's kollega, medlem af Belgiens "Venstre", Alde-gruppen, er SUR ....
*
http://www.dr.dk/nyheder/udland/video-b ... -strid-med

Har han grund til det ?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-01-16 21:26

Nej vi behøver ingen til at fortælle os, hvordan vi skal køre butikken Danmark - og slet ikke en belgier, de har vidst rigeligt at se til.

At være til samtale hos EU Kristian Jensen skulle ha' sagt: Rend os i røven, til drankeren Juncker.

Stemte vi forøvrigt ikke nej til mere EU-lort..?

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 13 point
Dato : 26-01-16 06:33

Typisk, Venstre rutter ikke med sandheden, de "glemte" at fortælle, at der er stor tvivl om tre-års reglen lever op til vores internationale forpligtelser

http://jyllands-posten.dk/indland/ECE8392932/topministre-fortiede-risiko-for-at-danmark-taber-asylsager/

Snyd, løgn, bedrag og rutten med andres penge er en Venstre"dyd"!

Mon ikke de blliver indkaldt til endnu et møde, "dernede" i EU?

Citat
Stemte vi forøvrigt ikke nej til mere EU-lort..?

Nej!

Det "vi" stemte nej til var den sikre og nemme vej til at beholde de elementer, Europol mv., vi har været med i indtil nu!

Venstres ynkelige løgne overfor EU vil nok gøre det meget sværere at beholde den model vi havde, hvorfor skulle de andre lande hjælpe Danmark, når "vi" lyver?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-01-16 09:47

Citat
Mon ikke de blliver indkaldt til endnu et møde, "dernede" i EU?
Så håber jeg de siger til drukkenbolten Jean Claude, at han kan rende dem i røven.

Men spørgsmålet er: Er der noget der hedder EU om et år? Forhåbentlig ikke.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 26-01-16 09:58

Citat
Men spørgsmålet er: Er der noget der hedder EU om et år? Forhåbentlig

Ellers er vores lillebitte land (på størrelse med div europæiske storbyer og mindre end mange kinesiske) helt alene i den økonomiske verden, toldmure og grænsebomme vil skyde op igen, vores produktion skal alligevel indrettes efter de store landes krav for at eksportere, men vi får INGEN indflydelse på reglerne osv

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-01-16 10:21

Citat
Ellers er vores lillebitte land (på størrelse med div europæiske storbyer og mindre end mange kinesiske) helt alene i den økonomiske verden, toldmure og grænsebomme vil skyde op igen, vores produktion skal alligevel indrettes efter de store landes krav for at eksportere, men vi får INGEN indflydelse på reglerne osv
Det var dog en frygteligt selvmodsigende svada.

Citat
men vi får INGEN indflydelse på reglerne osv
Men det har vi i EU..?
Og staten Danmark blev oprettet i forbindelse med medlemskabet af EF i 1973.
Jamen dog!

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 26-01-16 10:38

Citat
Men det har vi i EU..?

Ja, men vi har ikke eneret til indflydelse, hvad vi heller ikke ville have hvis EU forsvandt.

Vi har som pygmæland altid måttet indrette os efter hvad de store lande ønskede!

Fx var det jo ikke Danmark der gerne ville af med Norge i 1814, det var en "straf" for at Dk var på taberholdet sammen med Frankrig, dikteret af landene der vandt Napoleonskrigen. Til gengæld "fik" vi noget af Sønderjylland tilbage efter ww1.

Selv om de to sager drejede sig om sikkerhedspolitik, kan vi hurtigt komme i klemme, alene, uden EU!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-01-16 11:01

I forbindelse med, du er ved at tale dit fædreland ned under gulvmåtten, burde du havde tilføjet at Forfatteren Bjørnstjerne Bjørnson, advarede mod at bryde forbindelsen til Danmark, fordi danskerne ifølge ham var verdens mest oplyste folk.

Det kan Danmark - eller i det hele taget Europa - ikke beskyldes for i dag anno 2016, fordi, i takt med indvandringen daler hele den europæiske befolknings IQ

Det er ikke et udtryk for racisme, men fakta.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 26-01-16 11:36

Citat
Det er ikke et udtryk for racisme, men fakta.

Som så ofte før, et link til fakta virker mere overbevisende end en udokumenteret påstand!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-01-16 11:58

Citat
Her fremføres det, at befolkningerne i Mellemøsten og i Afrika syd for Sahara generelt scorer lavt i IQ-test, at europæere scorer højere, og at sydøstasiater scorer højest. Derfor vil indvandring fra Mellemøsten og Afrika til Europa bl.a. have negative konsekvenser for den økonomiske vækst i Europa, fordi den gennemsnitlige IQ vil blive trukket ned.

http://www.jyllands-posten.dk/premium/indland/ECE7951881/Bliver-vi-ved-med-at-v%C3%A6re-rigtigt-kloge-i-dette-land/

Men det benægter du sikkert også.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-01-16 13:38

Danske politikere skal ikke stå til ansvar for nye tiltag som visse andre har brugt i årevis, f.eks konfiskering af smykker og kontanter.
Både de røde danske politikere og udlændinge er såmænd blot vænnet til behandling her i landet som nu er alt for god set i lyset af af de stadig strømmer ind, og det kan Danmark altså ikke holde til i ret mange år, heller ikke Europa som helhed.
Hovedparten af danskerne, også mange af de ledige i en moden alder har kapital, derfor er vi et rigt land, men pengene er bundet i ejendom og pensioner, og de kan kun bruges en gang.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-01-16 13:46

Citat
Til gengæld "fik" vi noget af Sønderjylland tilbage efter ww1.

Fulgt op af en folkeafstemning om grænsedragningen.
Men lige efter WW2 fik vi tilbud fra de allierede om mere land, i og med Tyskland var helt erobret og knækket hvad de ikke var efter WW1.
Men vi takkede nej, hvorfor rykke på status for uskyldige tyskere.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 26-01-16 14:16

Citat
Men vi takkede nej, hvorfor rykke på status for uskyldige tyskere.

Enig, vi har fået et godt og gnidningsfrit samarbejde med en af vores "arvefjender"!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-01-16 14:49

Citat
Enig, vi har fået et godt og gnidningsfrit samarbejde med en af vores "arvefjender"!
Ja men, det skyldes da ikke flytning af grænser - eller afståelse af område - eller noget helt andet.
Tyskernes ydmyghed skyldes "bodsgang" efter 2. verdenskrig - og intet andet.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 26-01-16 15:19

Tommy, jeg havde væddet med mig selv, at du enten ville bruge Helmuth Nyborg, eller "The Bell Curve", men så tænkte jeg, nej, Tommy ved godt det er fuskere!

Helmuth Nyborg er åndeligt i familie med Milena Penkowa, begge er med piber og trommer kendt videnskabeligt uredelige

www.forskeren.dk/uvvu-helmuth-nyborg-er-forskningsfusker

www.jyllands-posten.dk/.../ECE5039516/Helmuth-Nyborg-underkendt

The Bell Curve fra 1994 ligeledes hævdede at forskellige "racer" har forskellige intelligens, og blev voldsomt kritiseret for ikke at tage højde for sociale forhold!

I USA fandt man klare forskelle på børn af negre og af asiater, forskellen lå primært i at de fleste negre havde dårlige sociale vilkår, ungerne føjtede rundt aften og nat i stedet for at læse lektier, asiaternes børn blev bænket rundt om bordet, mens mor og far (der var sjælden hos negrene) holdt øje med og hjalp med lektielæsningen, de ældre søskende hjalp de yngre osv.

Ikke så underligt at asiaterne klarede sig bedst i test og i livet.

Også I Dk er der stor forskel på hvordan børn der er opvokset i svage hhv. ressourcestærke familier klarer sig i, men det er ikke det samme som at de svage familiers børn er dumme!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-01-16 16:29

Du kan jo sådan set kalde Helmuth for, hvad du vil. Men det ændrer ikke på det faktum, at IQ i Danmark falder. Bare læs dagbladene hver dag.

At eliten er efter Helmuth skyldes såmænd, at forskernes aflønnings/tilskudssystem er lig med miljødrengenes Co2 vanvid. - altså, hvis du ikke kommer frem til de resultater vi = f.eks. Al Gores, skal du kigge efter et andet job.
Derfor er det altid en emeritus forsker som sætter "rav" i den, for derefter at få prædikatet "Fusker" af tilskuds eliten.
Samme ses i Folketinget. Stem som partiet i denne sag ellers..! Men det sker dog af og til - men meget sjældent et medlem får lov at stemme efter den grundlovssikrede ret = sin egen overbevisning.

Magasinet "Videnskab" har forøvrigt også en artikel vedr dalende IQ i den Vestlige verden/Danmark, men "Videnskab" tør kun konkludere, at grunden til IQ er dalende skyldes, at vi nåede toppen i 1950érne - derefter er IQ nedadgående.

Sååååå, vagnr. uanset, om du kalder Helmuth for en fusker, har han ret i, at IQ er dalende.

Og indvandring fra Mellemøsten har ihvertfald ikke fået IQ til at stige. (Helmuths og min konklusion)

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 26-01-16 17:23

Det eneste jeg kan være enig i, er det der med 1950, der er jeg født

Som sædvanligt ingen links, så det er svært at forholde sig til påstandene!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-01-16 18:22

Citat
"Videnskab" tør kun konkludere, at grunden til IQ er dalende skyldes, at vi nåede toppen i 1950érne -
Opdager nu, at jeg skrev forkert - ikke toppen i 1950 - men i 1990.
Beklager tastefejlen.

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 26-01-16 19:52

T*A*K for ALLE i debatten ...

Godkendelse af svar
Fra : ElvenaR

Dato : 26-01-16 19:53

***** Tak for svaret vagnr ......

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 26-01-16 20:02

Tak, elvernar!