/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
cookies-------ok-ok-ok-ok træt af
Fra : lham
Vist : 512 gange
100 point
Dato : 21-01-16 07:40

jeg er dødtræt af utallige gange dagligt at skulle klikke på ok til cookies.
Er der ikke et sted hvor jeg kan gøre det en gang for alle på følgende 3 systemer
Win XP sp3
Win 10
og ipad nyeste ios
eller min. en gang på hvert system
?

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 21-01-16 08:08

jeg klikker faktisk aldrig på dem

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 21-01-16 08:33

I Firefox er der mange Cookie-add-Ons.

Det bedste er Cookie Monster

https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/cookie-monster/?src=search

Så kan du sætte den til at acceptere alle. Nogle. Ingen

Kommentar
Fra : lham

Dato : 21-01-16 08:42

Citat
eg klikker faktisk aldrig på dem

ja men så er der jo sådan en bjælke i bunden af skærmen som generer- i hvert fald mig

jeg bruger Chrome og vil ikke skifte til Firefox

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-01-16 10:13

Prøv med denne

I don't care about cookies 2.5.2
http://www.kiboke-studio.hr/i-dont-care-about-cookies/

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-01-16 10:20

Det er politikerne som er af den mening modsat ALLE andre at cookies er skadelige og derfor skal der advares

Kommentar
Fra : lham

Dato : 21-01-16 10:50

Klaudi

Citat
Prøv med denne

I don't care about cookies 2.5.2
http://www.kiboke-studio.hr/i-dont-care-about-cookies/

Har lige været inde på Chrome linket, men det kommer kun et gråt vindue med teksten
" udvikleren har ikke uploadet nogen screenshots "
det bertyder vel der ikke findes noget prg ?
hvis det er politikerne der har bestemt at vi mindst 50 gange dagligt skal trykke på OK cookie knappen er det måske ligefrem ulovligt at udvikle et prg der klarer den sag ?

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 21-01-16 10:53

Citat
Det er politikerne som er af den mening modsat ALLE andre at cookies er skadelige og derfor skal der advares

Der er faktisk nogle cookies som man helst ikke skal have indenfor, men det er primært 3. parts cookies. Resten kan man komme ud over ved at sætte browseren til at slette alle browserdata når den lukkes. Så sletter den også cookies.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 21-01-16 11:42

Citat
Der er faktisk nogle cookies som man helst ikke skal have indenfor, men det er primært 3. parts cookies. Resten kan man komme ud over ved at sætte browseren til at slette alle browserdata når den lukkes. Så sletter den også cookies.

jamen hvis det først sker når jeg lukker browseren så slipper jeg vel ikke for "OK-erne " mens jeg arbejder på browseren ???

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 21-01-16 11:44

Citat
Har lige været inde på Chrome linket, men det kommer kun et gråt vindue med teksten
" udvikleren har ikke uploadet nogen screenshots "

Du skal klikke på Føj til Chrome oppe til højre!

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 21-01-16 12:15

Citat
jamen hvis det først sker når jeg lukker browseren så slipper jeg vel ikke for "OK-erne " mens jeg arbejder på browseren ???

Nej men som LuffeA allerede har sagt så er det noget som politikerne har bestemt. Og samtidigt så opretter de selv sider som e3boks.dk og borger.dk som også bruger cookies selvom at man udmærket kan undvære dem og få næsten samme faciliteter, lige bortset fra at snuse til hvor man ellers har været.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-01-16 12:37

Citat
Der er faktisk nogle cookies som man helst ikke skal have indenfor, men det er primært 3. parts cookies. Resten kan man komme ud over ved at sætte browseren til at slette alle browserdata når den lukkes. Så sletter den også cookies.

Når man installerer Explorer eller Firefox er de automatisk indstillet til ikke at acceptere 3. parts

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 21-01-16 15:32
Kommentar
Fra : lham

Dato : 21-01-16 17:49

mit spørgsmål er jo ikker hvordan jeg undgår cookies, men tværtimod om hvordan jeg undgår at skulle bekræftige brug af cookies -altså automatisere "ok-funktionen "

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-01-16 17:56

Citat
mit spørgsmål er jo ikker hvordan jeg undgår cookies, men tværtimod om hvordan jeg undgår at skulle bekræftige brug af cookies -altså automatisere "ok-funktionen "

Brug denne

I don't care about cookies 2.5.2
http://www.kiboke-studio.hr/i-dont-care-about-cookies/

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 22-01-16 06:01

Tak for svaret Klaudi.

det hjalp at rykke op i højre hjørne på siden-ser ud til at virke fint

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-01-16 08:52

velbekomme, ja det virker fint, der kan dukke en cookie op en gang imellem,
hvis der gør kan du højreklikke på siden og vælge "I don't care about cookies"
og vælge Report a cookie warning! som så bliver sent til firmaet bag programmet.