/ Forside/ Teknologi / Udvikling / SQL / Spørgsmål
10  smorch 260
[MS SQL2K] Export til SQL Script?
Fra : stk
Vist : 496 gange
100 point
Dato : 23-06-03 10:07

Hej.

Jeg lader SQL Server generere et SQL Script til at oprette en tabel. Er det muligt at dette script også genererer nogle INSERT statements baseret på indholdet af tabellen?

c",)
Stefan

Kommentar
Fra : Xfactor

Dato : 10-07-03 11:53

Nej, det gør den ikke, hvad jeg ved af. Hvis du skal have data fra en SQL db server til en anden forslår jeg at du bruger copy wizard, så for du også relationer med. Du finder den ved at Trykke Tools, wizards også er den under management, dette er selvfølgelig i SQL Server Enterprise Manager.

Hvis det ikke er svar nok så må du præcisere lidt mere.

Kommentar
Fra : stk

Dato : 10-07-03 12:05

Nej en copy er desværre ikke nok. Det er et enormt script, der skal bruge til at bygge flere identiske databaser.
Et par af tabellerne indeholder nogle default værdier, der ikke skal ændres. Jeg kan selvfølgelig selv lave nogle insert statements til sidst i scriptet, men jeg er jo doven, og ville gerne have dem med automatisk.

Stefan

Kommentar
Fra : MouseKeeperX

Dato : 05-08-03 15:00

Lidt sent, men alligevel...

Har efterhånden selv temmelig mange gange haft brug for funktionen og faldt over det lille utility der hedder SQLExecMS
Kan hentes på: http://www.laplas-soft.com/index.htm og indeholder en masse andre ting end scripting-funktionen

Den tidligere version er gratis (ikke-kommerciel) - http://www.laplas-soft.com/data/sqlexecms1.zip

mvh
MouseKeeperX