/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Hvordan ser man Netflix på SMART-TV?
Fra : cristian2
Vist : 1410 gange
40 point
Dato : 04-01-16 13:23

Hej,
Vi lejer af og til et værelse ud, de dage vi selv holder ferie og derfor ikke er hjemme. Vi har lavet et særligt turistabonnement hos Netflix i den forbindelse, så gæsterne kan se film på rummet. Vi har Købt et SMART-TV hos Medion, seneste model (nr. 31009). Men nu lader det til, at man slet ikke kan se Netflix på TV'et. Det er noget med at alle SMART TV'er har deres egne styresystemer, og derfor skulle man ikke kunne downloade den nødvendige app til Netflix (???). (Der ligger nogle faste apps på TV'et, bl.a. youtube og google). Jeg har talt med Medion hotline, som ikke rigtigt kan give mig et entydigt svar på hvorfor det er sådan, og hvad man så kan gøre.

Kan det virkelig være rigtigt?
Er der nogle der har en idé til hvordan man alligevel godt kan se Netflix på TV'et. (Man kan selvfølgelig placere en pc i værelset med en kabelforbindelse til TV'et, men det er temmelig besværligt, dyrt og klodset).

Er der nogen der har en idé til hvordan man fixer det problem på en "smart" måde?
Tak for hjælpen!

Accepteret svar
Fra : fun2

Modtaget 50 point
Dato : 04-01-16 13:36

SmartTV er generelt noget bras. Mit råd er at du anskaffer en dims som GoAllTV eller en ChromeCast.

http://www.goalltv.com/
https://www.google.com/intl/da_dk/chromecast/tv/explore/?gclid=CPqyhd6VkMoCFcf7cgodCqoKiQ

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 04-01-16 13:47

ingen problemer med at se netflex på mit smarttv netflex ligger som en af de 77 kanaler jeg har. Blad til netflex og det kører. Smarttv er god nok med lidt tålmodighed.

Jag har tdc tv og Grundig smart tv

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 04-01-16 13:50

Det er rigtigt.

Man kan f.eks. tage Netflix på Samsung men ikke på Philips TV'er. SMART TV er ikke helt så smart som navnet antyder.

Afspilning muligt hvis man f.eks. bruger en bærbar pc som mellemled - lidt bøvlet og hvis man glemmer at indstille skærmen til aldrig at slukke sidder man lige pludselig og glaner på sort ingenting.

Jeg har investeret i en Apple TV boks - 3'eren har Netflix og det har 4'eren også.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 04-01-16 13:51

jensviggo, det er vel ikke SmartTV der gør det, det er vist TDC boxen der gør det.

Kommentar
Fra : cristian2

Dato : 04-01-16 14:42

Citat
http://www.goalltv.com/
https://www.google.com/intl/da_dk/chromecast/tv/explore/?gclid=CPqyhd6VkMoCFcf7cgodCqoKiQ

Goalltv-løsningen koster vist dkr. 12.000 ...

Chromecast:
Er det ikke det samme som at sætte et hdmi-kabel til kr. 100 mellem mobilen og tv'et. Jeg mener, der skal stadigvæk ligge en mobiltelefon (eller pc) permanent foran tv'et med en Netflix app i - for at det virker hensigtsmæssigt, eller hvad?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 04-01-16 15:10

GoAllTV koster 699 i elgiganten.

Chromecast svarer nogenlunde til et trådløst hdmi kabel ja. Med den løsning vil det være smartest at gæsterne streamer fra deres egen mobil, tablet eller pc. Fordelen er at de kan streame hvad som helst, ulempen er at de skal installere netflix for at kunne se netflix. Der er ikke ret mange telefoner der har hdmi udgang.

Det ville være smart om du kunne bruge dit smartTV, min erfaring er bare at det er noget bøvl.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-01-16 00:26

Netflix har jeg på en gammel media player, indbygget samt en masse andre ´kanaler´ men de fleste er de Amerikanske og kan ikke bruges i DK med login osv - men ellers masser af gratis TV/Radio kanaler? som ikke er værd at se/ høre på.

Men hvad pokker er godt ved den side af media verdenen - er det ikke kun? serier? der aldrig får en ende..Wuff

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 05-01-16 09:56

ja fun det er boxen

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 05-01-16 10:01

Og så kan jeg oplyse at mit smart tv fungerer fuldstændig som en PC, har da virkelig prøvet op til flere gange. Det er et Grundig 49 VLE 6629 BR. Lidt bøvlet men acceptabelt.

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 25-01-16 10:21

Tak for svaret fun2.