/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Min yamaha er mærkelig...
Fra : keddeyamse
Vist : 816 gange
60 point
Dato : 22-06-03 21:03

her i dag har jeg monteret et 44,5 før var der et lovligt cyl på. men den er helt mærkelig.. den ryger til at starte med og den kan slet ikke rigtigt tage omdr når man køre er det som om at den ikk rigtig kan noget har tjekke membran den var over det så fik en ny har tjekket kaburator og resnt den har også prøvet med en anden. den gør det samme kan ikke finde ud af hva der er galt. har også prøvet med at indstille platinen men det hjalp heller ikk..

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 22-06-03 21:08

Har du kørt cylinderen til?

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 22-06-03 21:11

hvordan lyder motoren ? Er den ved at dø eller firtakter den, eller prutter den ?

Kommentar
Fra : keddeyamse

Dato : 22-06-03 21:12

ja har jo lige sat det på

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 22-06-03 21:13

Det kunne godt lyde som om den skulle omdysses.. Prøv med nogle større..!

Kommentar
Fra : keddeyamse

Dato : 22-06-03 21:14

men den rakker sig op i omdr

Kommentar
Fra : keddeyamse

Dato : 22-06-03 21:14

den er på 210

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 22-06-03 21:14

Har du pillet ved luftfilteret?

Kommentar
Fra : keddeyamse

Dato : 22-06-03 21:15

nej eller hva mener du??

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 22-06-03 21:22

prøv at dysse den ned, hvis den hakker sig op i RPM, kan det godt være det er fordi den får for meget benzin så den drukner... men kan du ikke beskrive motorens lyd ?

Kommentar
Fra : keddeyamse

Dato : 22-06-03 21:26

hmm i tomgang står den som altid. det er svært at høre motor da det er en oplagt udstødning med en anden potte på så den larmer en del . men hvis man står i fri gear og giver bundgas går den slet ikke jevn den går meget op og ned og hakker meget i omdrerne og det lyder ret mærkelit

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 22-06-03 21:31

hmm hvor stor er din kaburator ?? Kunne godt lyde som om du burde prøve at dyse ned! Fx. kører jeg rundt med en 130 dyse til min 43mm cylinder, og den kører rigtigt godt !

iøvrigt hører bundgas ikke hjemme på en nymonteret cylinder !

Kommentar
Fra : keddeyamse

Dato : 22-06-03 21:33

altså 1: så har jeg haft det cyl på før så det er ikke helt nyt. og det er kun stempel der er nyt. det er en 16 mm. en 130 til en 43 er da for lille det sættter den da sig ved!!!

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 22-06-03 21:35

nej eller hva mener du??
Jeg tog nemlig begræsningen i luftfilteret på min Neo's, og så ville den ikke hverken trække eller komme op i omdrejningere.. Den fik åbenbart får meget luft..

Kommentar
Fra : keddeyamse

Dato : 22-06-03 21:41

hmm det her er en fs-1er såå hmm den er lige glad med det... :))

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 22-06-03 21:41

keddeyamse >> det er heller ikke cylinderen du skal være bange for, det er stempel-ringen, det er den der skal slides til cylinderen....

og en dyse #130 er helt fint, jeg har skam prøvet med bla. 140,170,200,210,220 men den kørte klart bedst med 130 ! Og den har ihvertfald ikke sat sig endnu. Men det skal lige siges at jeg kørte stempelet til med en dyse #200 for at sørge for at den ikke kunne gå særligt godt og for at den blev kølet bedre så den ikke satte sig... Men den render altså lige omkring de 110kmt på speedo (omkring 100kmt efter en bil) med 130 dyse,så jeg tror nok den passer fint til en 43mm cylinder....

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 22-06-03 21:45

martinmussen >> på en yamaha fs1 plejer man stort set aldrig at have problemer med luftfilteret, jeg kan fx. ikke mærke den store forskel på om jeg kører med eller uden luftfilter, udover lyden!

og desuden din neos, er jo dyset til at kører med begrænsning i filteret, så det er da klart den kører dårligt uden, den skal bare dyses lidt op, så burde den rende bedre end før!

Kommentar
Fra : keddeyamse

Dato : 22-06-03 21:45

inden det her lovlige cylinder jeg havdde på havede jeg et 44,5 på det samme cyl og topstykke. og da tog den omdr som en i hejvede og med den samme dyse nemlig en 210..

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 22-06-03 21:47

Det er sgu underligt, er du sikker på at du har vendt stemplet rigtigt ? og at den er tæt og ikke mangler pakninger ?

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 22-06-03 21:50

Hey... Jeg vil lige skynde mig og sige at jeg ikke kunne vide at det var en fs1 vi snakkede om.. Det står der ingen steder.. Så hvis det nu havde været en scooter i stedet kunne mit forslag jo passe, ikk' Jon?

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 22-06-03 22:02

Ja, men har du nogensinde hørt om en 44,5mm cylinder til andet end fs1 ? Og en dyse 210 til scootere ? Og frigear på en scooter ? Nej vel.... men fair nok der stod selvfølgeligt ikke at det var en fs1

Kommentar
Fra : keddeyamse

Dato : 22-06-03 23:51

hmm og stemplet er rigtigt.. tænkte om at det var tændrøørret men har prøvet med andre men ikk med et nyt.. ? kan det være kondensator og platin SELVOM det næsten lige er skiftet!!!

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 23-06-03 10:14

Tja, det kan jo godt være platinerne, det er jo et rimligt kendt problem på fs1....

men jeg ved sgu ikke så meget om dem, så jeg skal ikke kunne sige om det er det....

Kommentar
Fra : keddeyamse

Dato : 23-06-03 13:21

hmm har også prøvet med dem, nu har jeg lige prøvet med et nyt tændrør det vae det samme men jeg tror det er kondensatotr...??

Kommentar
Fra : keddeyamse

Dato : 23-06-03 19:27

hmm.....

Kommentar
Fra : Mads_Thosti

Dato : 07-07-03 20:58

Hej.

Jeg har haft næsten det samme problem.
Problemet det var at min 43mm cylinder var MEGET ridset pga. ham der havde haft den før mig hade sat stempel og cylinder tørt sammen.

så da jeg købte den gik den af lort, men nu køre jeg med min gamle (lovlige) clyinder på (uden ridser) og så går den som en drøm.

Mvh. Mads

Kommentar
Fra : keddeyamse

Dato : 07-07-03 22:03

hmm har fundet ud af dysen sku skiftes ud med en 190 istædes for en 210. grunden er at 210 til 44,5 mm skal bruges til et stempel fra motoline med en L ring. og det stempel som jeg har i nu er fra protuna et med to stempelringe faktisk et helt andet stempel end det fra motoline. men det ska så ha en mindre dyse i.. men så er der ihvertfaldt ikk noget der ska komme og sige at den ik er blevet smurt godt da den blev kørt til med den store dyse "lol"