/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Dårligt råd i det seneste Samvirke!
Fra : ingelein
Vist : 545 gange
100 point
Dato : 27-11-15 17:14

Hej
Jeg har jo tidligere rynket på næsen ad de råd, som Ide Nyt og f. eks. Samvirke udspreder til det ganske land.
Senest:http://samvirke.dk/forbrug/gallerier/14-ting-kan-bruge-tomme-toiletruller.html#comment-105074
Hold kæft, hvor er det uhygiejnisk!
Det de ruller skal altså bare UD!
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 27-11-15 17:15

mente selvfølgelig: De der ruller skal bare UD. Der er da grænser for genbrug!
Ingelein

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 27-11-15 17:21

Man tørrer sig da ikke med pappet!

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 27-11-15 17:21

Men hvad er spørgsmålet?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 27-11-15 17:46

Du har ganske ret, min bedstefar, som livet i gennem var gartner på Svalbard, genbrugte sine toiletruller til at plante tomatplanter og rodundrun i. Han døde alt for tidligt, som 104 årig af en medfødt hjertefejl. Vi ved vist godt allesammen hvorfor!

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 110 point
Dato : 27-11-15 17:55

Hvad med i stedet for at bruge pap rør fra køkken ruller, de er oveni købet længere.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 27-11-15 18:16

@fun2
Ej hvor flot især at han dyrkede rodundrun - en helt ny planteart!
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 27-11-15 18:20

@pbp_et
Spørgsmålet er om du vasaker hænder før du tager det sidste af toiletrullen, så pappet forbliver rent?
Det hænder vel også at rullen må skiftes inden man er færdig med "Geschäften".
Ingelein

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 27-11-15 19:22

Hej Ingeborg. Jeg plejer at skifte rulle, når jeg ser, at der er et ark eller to tilbage for ikke at kradse mig med eventuelle limstriber. Så sart er jeg bare der.
vh
pbp

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 27-11-15 19:23

De der rodundere har mange navne. det er nok rhododendron, man skal slå op i leksikon.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 27-11-15 19:41

Nu kan der jo godt være flere familiemedlemmer med forskellige vaner, som skifter rullerne. Det er slet ikke første gang jeg hører om toiletrullegenbrug til f. eks at rulle garn op på. Især synes jeg da at man skal genbruge rullerne fra skolernes toiletter til kreative formål, til at trutte på eller lignende.
Absolut hygiejnisk! Eller hva'?
Ingelein

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 27-11-15 19:55

Tak for svaret svendgiversen.
Ja, det er da i hvert tilfælde mere hygiejnisk. Jeg lukker spørgsmålet, fordi jeg kan fornemme at min indstilling til hygiejne er en anden.
Ingelein