/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Virus remover
Fra : alimak
Vist : 654 gange
100 point
Dato : 26-11-15 19:35

Jeg har læst en gang om et virus program som vær gang man slukkede for maskinen så slettede den all virus der havde kommet ind i maskinen.Jeg husker ikke hvad programmet heder.Er det nogle der kender det program? Og ved hvad det heder?
alimak

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 26-11-15 20:47

Lyder for godt til at være sandt. Der kommer jo hele tiden nye vira til!!!! Og jeg tror ikke på at et sådant program kan være så meget up-to-date - altid.
Ingelein

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 26-11-15 20:53

Citat
Jeg har læst en gang om et virus program som vær gang man slukkede for maskinen så slettede den all virus der havde kommet ind i maskinen

Jeg er ret sikker på at det ikke er et antivirusprogram du har læst om.
Der er et stykke software der tit blev præsenteret som et antivirus program men ikke var det, det gjorde at du godt kunne få virus men så genstartede du bare computeren og så er virus væk.

Programmet DeepFreeze gør at når du aktiverer det så kan der ikke gemmes noget på computeren, alt hvad du foretager af ændringer forsvinder og den går tilbage til den tilstand den var i da du aktiverede programmet.
Det betyder så at det kræver en genstart for at slå det fra hvis du vil lave en ændring i din opsætning eller en opdatering af f.eks windows.

http://www.faronics.com/en-uk/products/deep-freeze/

Jeg har arbejdet en del med programmet, det er smart men man skal altså tænke sig om så den ikke står og bruger en masse tid på at hente opdateringer der alligevel forsvinder.

Der er mange der har testet programmet og glemt hvad deres adgangskode var, surt show, så installerer de windows forfra.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-11-15 21:32

Citat
Programmet DeepFreeze gør at når du aktiverer det så kan der ikke gemmes noget på computeren,

Nemlig, og der er flere GRATIS tilbud = har selv bedt alle om at bruge den slags VIRTUELLE systemer.
RollbackRX er den jeg bruger (købeudgave) men de har lige lavet en GRATIS som virker efter hensigten - men som altid er visse funktioner fjernet/ som man alligevel ikke har brug for til daglig = men det virker efter hensigten.
http://www.horizondatasys.com/en/products_and_solutions.aspx?ProductId=40#Features
Der er også:
https://www.comodo.com/resources/home/newsletters/apr-10/geekbuddy-recommends.php

OG De ovennævnte SLETTER ikke data ? mener at andre af de programmer? KUN GENDANNER til da du startede PC op - fordele og ulemper = jeg vil gerne kunne ´RULLE´ systemet tilbage til ? sidste år/install andet - fremfor at skulle starte op på det samme hver dag.

Men smag og behag = og så skal du VIRKELIG sætte dig ind i brugen af programmerne, ellers kan du hurtigt løbe tør for Disk plads (små SSD diske)

Og et andet gratis ALÀ Deepfreeze, men det er udkommet i en udgave med indbygget AV program OG kan ikke PT huske navnet

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-11-15 21:38

Citat
Lyder for godt til at være sandt. Der kommer jo hele tiden nye vira til!!!! Og jeg tror ikke på at et sådant program kan være så meget up-to-date - altid.
Ingelein

Jeg har REKLAMERET for disse programmer i MANGE år og stadig render mennesker OG PC rundt med Virus og almene fejl = som kunne genoprettes ved en genstart (for visse programmer) eller 2 KLIK og en genstart
Comodo Time Machine beskytter endda alle drev du har på din PC - men når du aldrig henter noget fra skyen, af ANGST for skidt og Virus, så skulle du virkelig prøve sådan et program..

DET tager 5 minutter om at lære programmernes opsætning og du er beskyttet til WIN ? 50 kommer på markedet.
Sikkert overdrevent, men noget er der om det..

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-11-15 21:46

Citat
http://www.youtube.com/watch?v=qeP920i3c5s

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-11-15 21:47

Citat mig her og der = Tube link...

[YOUTUBE]https://www.youtube.com/watch?v=qeP920i3c5s[/YOUTUBE]

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-11-15 21:48

Citat
http://www.youtube.com/watch?v=qeP920i3c5s

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-11-15 21:49

Sig det er løwn...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-11-15 22:00

Citat
Og et andet gratis ALÀ Deepfreeze, men det er udkommet i en udgave med indbygget AV program OG kan ikke PT huske navnet

http://www.returnilvirtualsystem.com/
Samt:
http://wondershare-time-freeze.findmysoft.com/

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 26-11-15 22:47

Vedr. Deepfreeze programmet fra Faronics.
Jeg har installeret programmet på en række kursusmaskiner, som benyttes af mange forskellige mennesker. Der kan ikke gemmes noget på pc' en, så jeg er fri for at rense maskinerne og finde alle mulige vildfarne filer.
Men.............programmet er ikke egnet til privat brug, for man kan ikke gemme noget på harddisken - selvfølgelig! Derfor må man gemme alt hvad man arbejder med på ekstern HD eller på USB stick. Programmet er kun egnet til kursusbrug.
Og....... Når kursisterne downloader noget med virus fra nettet og gemmer det på et eksternt medie eller sender det hjem pr. Mail, er der ingen virusgaranti!!
Er der noget, du har misforstået mig-selv?
Jeg synes at det er helt fantastisk at du råder folk til at downloade alt muligt. Du har en "patentløsning" med downloads til uhyrligt ingeleinmange ting, som er helt unødvendige og oftest kan løses med windows egne features.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 26-11-15 22:56

der sneg sig lige et ingelein ind et forkert sted.
Glemte også st skrive at man jo kan "tø" pc'en op, hver gang man skal opdatere eller lægge noget ind på Pc'en, men så er man jo heller ikke sikret mod virus i "optøningsfasen" og kan udmærket have lukket snavs ind, før man igen fryser pc'en.
Ingelein

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-11-15 00:33

DeepFreeze er uegnet til privat brug, og hvis det af flere grunde var nødvendigt at bruge det skulle det kombineres med andre spærringer for brugeren.
Jeg blev plantet foran jobcentrets computere, og lige på disse var det ikke muligt at kopiere en webadresse og lægge ind i et dokument, eller vedhæfte en mail, man kunne også kun have et browservindue åbent ad gangen.

Jeg læste for et par år siden at det også var svært at afinstallere.

Sund fornuft og et ordentligt antvirusprogram er det rette.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-11-15 09:33

Deepfreeze er godt til maskiner med offentlig adgang på f.eks. biblioteker og lign. Det benyttes også flittigt til kursusmaskiner og på internetcaféer (..findes de endnu?). Med andre ord maskiner som ikke nødvendigvis behøver at blive opdateret i længere perioder: 14-30 dage.

Til private er det noget bøvl. Især da man ikke kan undvære et antivirusprogram alligevel. De bedste antivirusprogrammer opdaterer ofte flere gange dagligt. Et helvede at holde disse opdateret med deepfreeze installeret.

Endnu værre ser det ud med Win10 som kan 'finde på' at opdatere flere gange i timen !!! Microsoft mener selv at det vil være en fordel at udsende mange af disse 'micro-opdateringer' i stedet for i store pakker en gang om måneden. Jeg er nu personligt bekymret for hvad det vil betyde for båndbredden? ...men det var jo ikke det, der var spørgsmålet.

Næeh... i stedet anbefaler jeg at du i opsætningen af dit nuværende antivirusprogram indstiller det til planlagt/scheduled scanning f.eks. ved nedlukning ..eller på et bestemt/- tidspunkt/-er. F.eks. hver dag kl. 16.00 ...eller noget?

Så er du næsten sikker på at 'skidtet' vil blive opdaget og taget hånd om dagligt
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-11-15 23:48

Citat
Er der noget, du har misforstået mig-selv?

Jeg har aldrig sagt/skrevet at deepfreeze er et godt program...

Dem jeg linker til:
http://www.horizondatasys.com/en/products_and_solutions.aspx?ProductId=40#Features
Der er også:
https://www.comodo.com/resources/home/newsletters/apr-10/geekbuddy-recommends.php

De har funktioner som du åbenbart ikke har sat dig ind i, men det er vel også for meget forlangt at skulle bruge små 5 minutter på den slags.
Opdateringer går ind som normalt, så kan ikke se hvad der skulle være galt med programmet.
Det eneste du i dagligdagen ser/mærker til det, er en splashscreen der siger at programmet er gylsigt

RollbackRX virker stort set kun i baggrunden, og intet andet, du kan gemme som det passer dig.

MEN, er uheldet ude, 2 klik + genstart og din pc er reddet = det var vel værd at tage med? ELLER er det en lappeløsning, der ikke er værd at bruge.

Hvor mange herinde har ikke problemer med både det ene og andet, så kan de ikke få det ene eller andet til at virke - brug et sådant program og lav en genstart = eller sidde i flere dage og rod med noget der sikkert ikke lykkes alligevel.

Jeg har brug disse Virtuelle programmer i mange år, og har aldrig haft de helt store ulykker på min pc - samt jeg ruller min pc tilbage engang om måneden pga pladsmangel.
Citat
Jeg læste for et par år siden at det også var svært at afinstallere.

Korrekt, der skal en kode indsættes, som man vist får af Firmaet.
Har selv prøvet deres prøveudgave for mange år siden, og der måtte jeg geninstallere min XP så den holder jeg mig langt fra - og har ALDRIG reklameret for det program, tværtimod.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 28-11-15 00:16

@mig-selv
Nu er det jo ikke mig, der har problemet eller har åbnet denne tråd.
Jeg kan jo kun fortælle om mine erfaringer med DEEPFREEZE i forbindelse med mine kursusmaskiner, som jeg iøvrigt kun opdaterer hver 2. måned, medmindre der kommer helt nye versioner af programmer, som nogle af vore hold har brug for. (Slægtsforskning etc.)
Der er ingen grund til at jeg sætter mig ind i de programmer, som du foreslår. Privat har jeg nemlig ingen problemer, som kræver 3. Parts programmer for at blive løst. Iøvrigt kører jeg også mest Mac og win 7 på bootcamp, fordi jeg har mit billedprogram og et par andre databaser i det gamle Office 2003. Desuden et interaktivt designprogram koblet op på mine elektroniske strikkemaskiner.
Min holdning er fortsat den at jeg ikke downloader andre programmer, før jeg har søgt i Microsofts hjælp. Jeg har ikke behov for at rode med noget, som jeg ikke har forstand på.
Da jeg for nylig spurgte om, hvordan man sletter temp filer, fik jeg nogle ret så avancerede svar på mit spørgsmål, og så var løsningen så nem: windows diskoprydning.
Ingelein

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-11-15 13:48

Jeg kan kun snakke for mig selv, og jeg vil hellere bruge et af de programmer og ´rulle´systemet tilbage engang imellem, frem for at bruge timer på at fixe diverse problemer - tiden er for kostbar til den slags.

Og angående Deepfreeze og lignende der starter op på ny hver gang pc tændes, så kunne man jo oprette mapper og andet der automatisk bliver synkroniseret til et andet drev med Goodsync, det gjorde jeg da jeg brugte Returnil - samt det og andre kan man vælge om de skal starte op med eller uden beskyttelse = mere bruger venlig end Deepfreeze.
Men man skal stadig sætte sig ind i programmerne, man kan hurtig fylde harddisken op med gamle gamle backup´s, og så kan der virkelig gå panik i brugerne da systemet går amok - og det har mange skrevet ´negativt´ om, men problemet er rimelig hurtig at rette.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 28-11-15 14:33

DEEPFREEZE ER SLET IKKE BEREGNET TIL EN ALMINDELIG BRUGER, men til kursus og offentlige pc'ere, for at forhindre brugeren i at lave koks i det hele.
Det lader til at mange, der har svaret, slet ikke gider læse, hvad andre skriver. Men dobbelt og 3 gange fiser måske bedre ind.
Ingelein

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-11-15 22:13

[CITAT]DEEPFREEZE ER SLET IKKE BEREGNET TIL EN ALMINDELIG BRUGER, men til kursus og offentlige pc'ere, for at forhindre brugeren i at lave koks i det hele.
Det lader til at mange, der har svaret, slet ikke gider læse, hvad andre skriver. Men dobbelt og 3 gange fiser måske bedre ind. [/CITAT
Det er altså kun DIG der bliver ved med at ´dypfryse´ og genstarter - men tror du læser mellem linierne af hvad jeg skriver.

Men som allerede skrevet?? DU har prøvet 1 (et) program og har dårlige kvabappelser over det, FINT NOK, hvem i alverden siger dig imod - jeg skriver hvad og så fremt man kunne gøre/ have/ har gjort..

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-11-15 22:15

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 29-11-15 18:15

Tak for mange svar.Jeg har lyst til at prøve det Rollback men jeg er lidt bange, for det er svært at afinstallere igen som "mig-selv" siger.Er det noget at være bange for?
alimak

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 29-11-15 19:12

@mig selv
Hvor skrev jeg at den var møntet på dig? Det var den ikke! Jeg har ingen kvababbelser over det program, tværtimod, det fungerer udmærket for mig.
Ingelein

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-11-15 12:10

alimak -> Jeg lidt svært ved at se, hvad det skulle hjælpe at installere Rollback ...set i forhold til dit spørgsmål? Til næsten samme formål har du jo systemgendannelse funktionen i Windows.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-11-15 12:15

Det eneste der kan bekæmpe virus er et antivirusprogram.

Af alle andre mere eller mindre finurlige løsninger til at redde 'gamle' data er den simpleste metode, at bruge et dedikeret back-up program og gemme data separat fra arbejdslageret (..dine tilsluttede harddiske).

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 100 point
Dato : 30-11-15 21:48

Citat
Rollback men jeg er lidt bange

Var jeg dig, så brug Comodo, den har flere muligheder, jeg prøvede den gratis udgave af RX på min Win10 og den virkede ikke ´helt´ som jeg havde regnet med, der manglede noget som Comodo har.
Citat
Til næsten samme formål har du jo systemgendannelse

Gendanner ikke Systemet som hel-hed, kun delvist eller programmer, hvis det så kan lade sig gøre det.

Men beslutter du dig, så HUSK at slå ALT hvad der hedder AUTOMATISK SNAPSHOTS fra, da det meget hurtigt får disken til at stå stille = hvis den er lille (min er 60GB og jeg får problemer efter en måned tid - grundet så meget andet) - OG ellers bare lav et ny Snapshot når du prøver programmer og lignende - husk at giv dem navn, så du kan gå tilbage til det rette.

Og ellers hvis du engang imellem vil spare på pladsen, kan du nulstille Timelinie´n så den begynder forfra/ far dags dato, ikke fra da du installerede programmet - men lidt dumpt, hvis du har meget plads

Men alt det, er så nemt som at lukke en dør = de er markeret som aktive i indstillinger/ dem fjerner du bare X fra - og eventuelt sæt en grænse ved Defragmenter Snapshots, ikke noget jeg har brugt.
Og ENDELIG kør en SNAPSHOT Defragmentering engang imellem/ uge, hvis du henter meget fra nettet som normalt plejer at fylde eller bruger noget der kræver meget Ram - og det har intet med en almindelig Defragmentering at gøre.

Og lad dig endelig ikke skræmme af alt ovenstående - du kan frit fjerne programmet uden skade = bare vælg første Snapshot eller Install, kan ikke lige huske hvad det kaldes i de forskellige programmer - men du kan se det på Dato..

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-11-15 21:54

?
Glemte at du til alle tider kan komme ind i programmet/rne LIGE efter pc viser Boot skærm ved at trykke på HOME knappen på tastaturet - hvor du også kan fjerne programmet samt alt andet..

Godkendelse af svar
Fra : alimak

Dato : 05-12-15 05:01

Tak for svaret mig-selv.