/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
windows 10 sætte billeder ind fra kamera
Fra : susss
Vist : 517 gange
100 point
Dato : 26-11-15 19:34

Hvordan læser man sine billeder ind fra sit fotokamera i windows 10 ? lyder helt hen i vejret..har aldrig haft problemer i windows 7 og 8.1. Kan ikke engang finde kontrolpanelet ? men når jeg sætter kameraet til..kan jeg ikke finde feltet at der skal læses billeder ind i min billede mappe.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-11-15 19:51

Du klikker i venstre hjørne og beder om alle apps. Så finder du Photo Galleri.

Der kan du sætte billeder in og beden den om at slette eller ikke på kameraet.

Og de ligger under dato i stifinder.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 26-11-15 20:03

Synes ikke jeg kan finde Photo galleri

Kommentar
Fra : susss

Dato : 26-11-15 20:56

Det er der ikke..før gik jeg ind i denne computer og fandt enheden og importer..men det må da kunne lade sig gøre her også men hvordan

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 100 point
Dato : 26-11-15 21:04

Tryk på start --> alle apps --> billeder --> oppe til højre vælger du import

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 26-11-15 21:05

Citat
Kan ikke engang finde kontrolpanelet ?

H.klik på start og vælg kontrolpanel

Kommentar
Fra : susss

Dato : 26-11-15 21:23

Kontrol panel har jeg da heldigvis fundet nu og lagt den ned i værkstøjs linien...skal lige prøve det andet som du har beskrevet

Kommentar
Fra : susss

Dato : 26-11-15 21:25

Det har jeg nu fundet..men så er lige spørgsmålet...kan man vælge at den ikke skal hente alle 800 billeder ned som er på kameraet ? hvis jeg kun har taget 10 nye billeder som jeg ønsker at sætte ind ??

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 27-11-15 07:57

Har ikke lige læst alles forslag, men kommer lige med mine.

Når du tilslutter kameraet til din computer dukker det så ikke op i stifinder?
Har du prøvet WinTast+i -> Enheder -> Tilsluttet enheder?

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 27-11-15 08:04

er der ikke et kort i camera ,er der ikke til at sætte det ind i pc så skulle det køre næsten af sig selv måske skal du ind via stifinder og activere kortet

Kommentar
Fra : susss

Dato : 27-11-15 11:36

Har fået det til at fungere ved at vælge Billeder..men skal lige tjekke om man kan slette og vælge billeder fra på pc-en

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-11-15 12:41

Når du bruger Billeder programmet hentes alle billeder på kameraets kort ind på computeren første gang, billederne lægges i mapper som har navn efter år og måned for billederne er taget, mapperne opretter programmet i mappen Billeder, næste gang lægges kun de nye billeder over i november mappen eller der oprettes en ny december mappe hvis du venter en måned inden du overfører næste gang
Jeg kan ikke huske om der er nogen steder hvor jeg kan vælge billeder fra, bagefter går jeg ind i mapperne og kopierer de billeder jeg vil gemme over i en mappe jeg selv opretter, jeg sletter ikke i de mapper som Billeder har oprettet for så hentes billederne ind igen næste gang kameraet sættes til computeren.
Når du engang formaterer kameraets kort så er der selvfølgelig ikke noget at overføre og så kan de billeder du ikke vil gemme slettes i de mapper som har navn efter måned og år slettes

Kommentar
Fra : susss

Dato : 27-11-15 15:52

Synes da altid i Windows 7 og 8.1 at man kunne slette sine billeder og næste gang man satte sit kamera til tog den kun de sidste billeder..sådanne gik det da i windows 7..nå men det er så lavet om..takker for Jeres gode vejledning alle sammen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-11-15 19:47

Måske kan dette bruges til noget.

Iphone til PC

Start computeren
Vent til den er klar
Tilslut iphone / ipad (den vil måske begynde at lade op)
Tænd iphone / ipad og lås op (stryg til siden)
Iphone siger godkend denne computer OK
Computeren bør nu installere så den kan se iphone
Hvis det er win 10 spørger computer om hvad der skal ske - klik og vælg
Jeg valgte at vise filerne
Computeren kalder iphone for "internal storrage" og der er mine billeder
I computerens filhåndtering ligger billeder her:
Denne pc > appel iphone > internal storrage > Dsim > 8600kmzu

Kommentar
Fra : susss

Dato : 28-11-15 15:34

Nu har jeg slet ikke nogen Iphone det er mit spejlreflekskamera der skulle læse billeder ind ..men nu har jeg fundet ud af det..fordi jeg fik alt den hjælp her inde fra ..dejligt at nogen gider hjælpe...

Godkendelse af svar
Fra : susss

Dato : 28-11-15 15:36

Tak for svaret EXTERMINATOR.Takker...det var din hjælp som hjalp bedst