/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Win 10 cortana
Fra : Nul7
Vist : 422 gange
100 point
Dato : 24-11-15 16:33

Når den åbner kommer denne besked, med denne tekst.

SKRITIK FEGL.
Menuen start og cortana virker ikke.
Vi prøver at få det rettet til næste gang du logger på.

En mørkelig ide´Jeg har set den før, men den har åbenbart holdt en pause.

Problemet er at den ikke kan komme videre.

Har prøvet at logge ind flere gange.
Og lukket den brutal.

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 110 point
Dato : 24-11-15 16:52

Højreklik på start (flaget nede til venstre) og vælg Genstart Så burde den starte op og fungere.
Jeg gætter på at den er i gang med nogle opdateringer og at de kører færdig når du vælger genstart, er dog ikke sikker på at opdateringer har skylden.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-11-15 18:48

Cortana - er den på Dansk.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-11-15 19:56

Cortana virker ikke på dansk win 10, du skal ændre land til usa i region indstillinger!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-11-15 19:59

Okay okay.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 24-11-15 22:31

Det er da godt at alt det øvrige står på Jysk.

Jeg vil hellere have at vide, hvordan man fjerner den på jysk grund.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 25-11-15 17:56

Slå Cortana til eller fra
Gælder for Windows 10

Klik på søgelinjen på skrivebordet for at slå Cortana fra, og klik derefter på ikonet øverst til venstre for at gå til Indstillinger.
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-10/turn-cortana-on-or-off

Killing Cortana: How to disable Windows 10's info-hungry digital assistant
http://www.pcworld.com/article/2949759/windows/killing-cortana-how-to-disable-windows-10s-info-hungry-digital-assistant.html

Godkendelse af svar
Fra : Nul7

Dato : 27-11-15 10:44

Tak for svaret EXTERMINATOR.