/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
nedgradering fra win.10 til win 7
Fra : Nul7
Vist : 574 gange
50 point
Dato : 19-11-15 09:24

Mister man sine personlige data ved nedgradering fra win. 10 til win. 7 ?

Da jeg opdaterede til win 10 mistede jeg intet.

Er det bedre at nulstille computeren.

Accepteret svar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Modtaget 60 point
Dato : 19-11-15 09:30

Efter sigende skulle man intet miste. Jeg lavede for en sikkerheds skyld selv en backup inden jeg opgraderede, og da nedgraderingen ikke fungerede brugte jeg den.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 19-11-15 11:20

hvis du nedgradere så husk at slå vindows update fra for der noget med at microsoft selv går ind og opdatere til windows 10

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 19-11-15 12:33

Hvorfor mon gå tilbage - Windows 10 er da noget af det bedste der er lavet siden Windows 7

Men selvfølgelig hver sin smag...

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 19-11-15 12:51

Jeg var nød til at gå tilbage da den virkelig kørte som dødens pølse på min bærbare.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 19-11-15 15:56

Det er under 20% af gangede det går godt at nedgradere, så ja jeg ville anbefale Backup af data.
Så kunne du prøve at lade den nedgradere, og hvis det går galt, ligge W7 ind igen, på OEM via Recovery.
Nulstil vil bare nulstille i W10, ikke gå tilbage til gammelt OS, med mindre du med Nulstil mener Recovery/Genskab eller ominstallation.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 19-11-15 16:05

win 10 køre ganske udmærket på min bærbare, men på min stationære er det et spørgsmål om den virkelig vil.

Kan jeg ud fra det I skriver forvente, at jeg mister mine data, ved at gå tilbage til win 7 ?

Jeg vil godt beholde win. 10 til en anden og køre win. 7 indtil da.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-11-15 21:04

Nulstille.........................farvel alle dine data og filer.

Har du været her:
Højreklik på vinduet nede til venstre - og vælg enhedshåndtering.
Er der nogen bemærkninger. ( som kan være manglende drivere)

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-11-15 10:23

Tag en backup med dette, så kan du vende tilbage til din eksisterende Win10 på et senere tidspunkt uden at skulle starte forfra:
http://www.aomeitech.com/aomei-backupper.html
Programmet kan også åbne samtlige mapper i Image filen, så du kan hente dokumenter tilbage fra Win7 hvis du skulle få brug for det.

Har du prøvet at søge efter drivere til din Win10, du skriver ikke hvad der er galt..

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 20-11-15 14:38

Den er total død, - viser kun opstart billedet.

Jeg har i denne forbindelse prøvet alt hvad mine hjælpere på kandu har foreslået mig.

v.h.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-11-15 13:23

Citat
Den er total død, - viser kun opstart billedet.
Du kan stadig tage et ´image´ af systemet og bruge til at hente data tilbage med - på en anden maskine/ system

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-11-15 13:29

Lav en Boot disk/usb stick med Aomei.
Sæt den til at Boote med samme, lav et image af Systemet og gem på en anden disk/partition
Læg win7 på maskinen - installer Aomei og klik dig frem til UTILLITIS og klik på EXPLORE så dukker din Win10 op som et drev i Denne Komputer, og derfra kan du trække alle de filer du ønsker ud/over på noget andet = meget simpelt..

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 21-11-15 13:40

Du kan også hente Hiren's Boot CD fra http://ccm.net/#ID=24112&module=download
Andre steder kan man også få en .iso til en USB-nøgle. Med denne kan du både kopiere dine filer ud og lave en image. Den booter op på en stærkt skrabet Windows XP.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-11-15 14:02

Men forsøg ikke at lave begge løsninger på een gang.

Vælg en løsning og brug den helt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-11-15 14:23

Endelig er der en lille mulighed for at få din win 10 til at køre.
Men det kræver lidt benarbejde, med at hente værktøjer og bl.a. kunne brænde en DVD
Det er også vigtigt, at vide om computeren er en 32 bit eller 64 bit.

Men det er kun hvis du vil forsøge den lange vej....................

Godkendelse af svar
Fra : Nul7

Dato : 22-11-15 15:09

Tak for svaret Soren_Steen_Nielsen.