/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Andre operativsystemer / Spørgsmål
10  miritdk 585
Google Docs - Google drev
Fra : ruder4
Vist : 365 gange
200 point
Dato : 18-11-15 17:33

Hej.

Min søn bruger i skolen Google Drev til at lave lektier på (Mac Book, hvis det har noget at sige).
Pludselig når han skal skrive nu, popper der hele tiden en meddelelse op om, at

Fil ikke tilgængelig

Der er opstået et problem med filen. Prøv at genindlæse den.

Rapportér fejlen, hvis problemet gentager sig.

Og det er uanset om det er et helt nyt dokument, eller om det er et eksisterende dokument.

Er der nogle, der har nogle forslag til, hvad jeg kan gøre?

/Ruder4

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 18-11-15 19:35

Citat
Fil ikke tilgængelig

Der er opstået et problem med filen. Prøv at genindlæse den.

Rapportér fejlen, hvis problemet gentager sig.

Tyder på netværksproblemer
Den simple løsning, aktiver offline redigering.
Den ikke helt så simple, find og ret netværksproblemet.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 18-11-15 19:37

øhhh du har oprettet samme spørgsmål to gange

http://kandu.dk/spg175030.aspx

Kommentar
Fra : ruder4

Dato : 18-11-15 21:24

Når jeg logger ind med hans profil på min PC er der ingen problemer??

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 18-11-15 23:23

Citat
Når jeg logger ind med hans profil på min PC er der ingen problemer??

Så ser det jo mere og mere ud til at jeg havde ret:
Tyder på netværksproblemer
Er i begge to på samme net på samme måde (F.eks begge to på WiFi på sofabordet ved siden af hinanden)?
Hvis i er så har i jo allerede lokaliseret hvor netværksproblemet er, nemlig på hans Macbook.

Hvis nu han er på WiFi og sider på sit værelse og du er på WiFi men sider i stuen så dur sammenligningen ikke.

Hvis i bruger WiFi kan det jo være at der er andre netværk i nærheden der forstyrrer, nogle netkort har sværere ved at håndtere det end andre.

Kommentar
Fra : ruder4

Dato : 19-11-15 20:52

Nå, i dag kom det så frem på elevintra, at der er problemer med dem, der bruger Google apps. Det er programmet Intoword, der slå knuder og det skal midlertidig deaktiveres, indtil der findes en løsning (forklarer også, at det virker på min PC, men ikke på Macbook).
Det har vi nu gjort og sønnen kan igen skrive i Google docs og gemme

Den havde vi nok aldrig regnet ud....

/Ruder4