/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Uønsket upload til FLICKR
Fra : ingelein
Vist : 449 gange
100 point
Dato : 15-11-15 09:59

Tjenesten Flickr uploadet automatisk billeder. Der er rigelig plads idet der er 1 TB til rådighed. Men upload går i gang, hver gang de er nye billeder. Det er jeg mega træt af, fordi billedet uploades igen og igen, når jeg redigerer det. Det vil sige at det samme billede ligger uploadet i mange versioner, sådan at jeg til sidst ikke kan finde ud af, hvad der er det billede, der skal gemmes. (På FLICKR).På pc' en sletter jeg alle billeder der opstår i redigeringsfasen, men da FLICKR også fungerer som en backup, søger jeg en mulighed for selv at bestemme hvilke billeder og hvornår de skal uploades. Kan man det? Jeg har nu 18.000 billeder på FLICKR.
INGELEIN

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-11-15 12:12

Du bestemmer selv hvilke mapper som Flickr synkroniserer med skyen, du kunne nøjes med at synkronisere den mappe som indeholder de færdigredigerede billeder.
Hvis du har de rå billeder og de færdigredigerede i samme mappe så kan du ikke forhindre at alle billeder i den valgte mappe synkroniseres

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-11-15 13:21

Citat
Du bestemmer selv hvilke mapper som Flickr synkroniserer med skyen,

Også af sikkerhedsgrunde, lav en kopi af det originale billede og læg den ind i en helt anden mappe så der kan redigeres.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 15-11-15 13:48

Mine billeder indlæses på pc fra kameraet og lægger sig straks i dagsmapper, altså billeder fra i dag lægges automatisk -fordi jeg har bedt mit program om det - i mappen 2015_11_15.
Så snart jeg har overført billederne bliver de oploadet til FLICKR.
Så opretter jeg en mappe på skrivebordet med et relevant navn og kopierer de billeder jeg vil bruge til denne mappe. Straks oploades også denne mappe til FLICKR.
Nu redigerer jeg så billederne, beskærer, ændrer lys, lægger rammer osv og ændrer de store billeder (6-7 MB) til 800x600 pixel, hvilket format passer til det mine blogge accepterer. Det dur også til andre fora. Så ryger hele molevitten med de ændrede billeder op i FLICKR igen.
Jeg kører med et godt billedprogram ACDSEE PRO 8 ult., som jeg har brugt i årevis og bruger en ekstern HD til back-up mindst hver 14. Dag og oftere , når jeg har taget "vigtige" billeder af begivenheder.
Jeg har også brugt FLICKR i mange år, men der har jeg kun oploadet udvalgte billeder, som andre har haft adgang til. Jeg har valgt FLICKR nu, fordi jeg gerne vil have adgang til mine billeder fra min IPad.
Men jeg vil gerne selv bestemme, hvad der oploades.
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 15-11-15 14:10

Jeg har nu findet lidt -sorry at det er på tysk, men jeg kører også med FLICKR på tysk. Jeg er bedre til tysk terminologi end engelsk, når det drejer sig om fotoprogrammer.

One-Way Synchronisation
Bilder werden nur von deinem Computer nach Flickr hochgeladen. Die Synchronisation erfolgt nicht in beide Richtungen.

Bilder auf dem eigenen Computer löschen: Die zugehörigen Bilder auf Flickr werden nicht gelöscht.
Bilder auf Flickr löschen: Die zugehörigen Bilder auf dem eigenen Computer werden nicht gelöscht.
Geeignete Inhalte zum Hochladen
Keine doppelten Bilder
Der Uploadr lädt niemals zusätzliche Kopien von Bildern nach Flickr hoch. Die App überprüft zuerst, ob bereits eine genaue Kopie des Fotos in deinem Account vorhanden ist. Findet sie eine genaue Übereinstimmung, wird das Foto nicht hochgeladen.

Wenn du ein Bild auf deinem Computer bearbeitest, wird es als neu eingestuft und hochgeladen. Zu einer Bearbeitung zählen:

Bild mit einer Fotobearbeitungssoftware bearbeiten
Bild drehen
Größe des Bilds ändern
Bild neu komprimieren

Det bekræfter at billeder skal være 100 % identiske for ikke at blive uploadet dobbelt. Så snart billedet er rettet, drejet, ændret størrelse, redigeret eller ny komprimeret, bliver det uploadet igen.
Der står også, hvilket jeg nu ikke har været i tvivl om, at billeder der slettes på Pc ikke sleetes på FLICKR og billeder slettet på Flickr ikke slettes på pc.

Jeg må se i indstillinger, hvilke mapper jeg vil have overvåget. Det må for mit vedkommende så være den overordnede mappe BILLEDER 2015 + alle dens undermapper og tilsvarende for de andre år.
Ingelein

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 15-11-15 16:45

Citat
Så opretter jeg en mappe på skrivebordet med et relevant navn og kopierer de billeder jeg vil bruge til denne mappe. Straks oploades også denne mappe til FLICKR.
den nye mappe kan du vælge fra så der ikke uploades fra den

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 15-11-15 17:03

Ja tak o.v.n.
Jeg har lige hakket af at mapperne på desktop ikke skal synchroniseres. Jeg har også hakket af = fjernet hak fra den øverste.
Altså intet er valgt til upload. Så går jeg ud fra at jeg kan overføre mine billeder fra kameraet, redigere dem, slette nogle osv. og først sætte hak i synchroniseringen igen, når billederne er færdige til upload.
Hakket i Desktop kan jeg enten lade være fjernet, eller oprette den som særlige mapper til mine blogge. Så regner jeg med at jeg kan sortere i Flickrs Camera roll.
Jeg ser lige, hvordan det arter sig.
Ingelein

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 16-11-15 09:16

Tak for svaret o.v.n..
Ingelein