/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
explorer.exe - Programfejl
Fra : jeromaka
Vist : 468 gange
50 point
Dato : 11-11-15 19:18

Når jeg lukker min computer ned ca. hver 3. gang, så kommer denne fejl på min bærbare.

Jeg har win 8.1 og bruger firefox og opera på den, når jeg er på nettet.

Hvad er der galt med min computer fra slutningen af 2014??

http://billedeupload.dk/images/iBDUS.jpg

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-11-15 19:37

Citat
This problem occurs with Web site links that use long URL strings that are called from scripts. This problem occurs because the additional information that is associated with a Web site URL is not correctly stored in the Index.dat file. The Index.dat file maintains a reference to all the Web site URLs that you visit. When you click a Web site link in Internet Explorer, Internet Explorer updates the Internet Explorer history with the Web site URL information. Sometimes, Internet Explorer stores additional information that is associated with the URL in the Index.dat file. If this additional information is very long, you receive the error message.

Hent, installer og kør Ccleaner: https://www.piriform.com/ccleaner/download

Vejledning: http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/

Ovenstående er en vejledning til en ældre version, men den virker ligedan

Genstart så computeren efter denne 'oprydning'.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jeromaka

Dato : 11-11-15 19:40

Jeg bruger aldrig internet explorer, og kører jævnligt ccleaner, og alligevel kommer den med den fejl.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-11-15 19:58

Uanset om du bruger IE browseren ..eller ej?
Så er den permanent installeret på et Windows system og kan IKKE fjernes.

Du mangler sikkert at sætte et par flueben under RENS menu fanererne (Windows/Programmer) i Cleaner (Ps. Seneste version hedder: CCleaner 5.11.5408 )

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-11-15 20:00

Exlorerer exe = STIFINDER

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-11-15 20:01

Der findes diverse FIX på nettet - prøv at søg FIXIT

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-11-15 20:03

Men ellers kan en oprydning stadig hjælpe da det som regel er en fejl i regbasen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-11-15 20:05

Ps. Muligvis kommer den (for) lange URL ind via 3. part via en iFrame i en annonce i et forsøg på malwareinfektion eller et phissing attempt. Det er som regel der, at javascript kompromitet forsøges på et ellers Ok. domæne.

Tillad derfor ALDRIG 3. part programmer eller cookies på din pc. (Kan slås fra i din browsers sikkerhedsindstillinger).
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-11-15 20:07

Pps. ER skaden sket? Så kør en "COMPLETE SCAN" med SAS (Superantispyware):

http://www.superantispyware.com/download.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-11-15 20:11

molo - det har intet med internet at gøre/ EXPLORER/ STIFINDER

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-11-15 20:11

mig-selv -> Hvem i hele hule... snakker nu om explorer.exe (stifinder) ..ud over dig?

Det er en browsewfejl i Internet Explorer = iexplorer.exe

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-11-15 20:13

Undskyld mig-selv ->

NU ser jeg overskriften i spørgsmålet, men det har intet på sig. Det må være en stavefejl.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-11-15 20:17

..eller også blander jeg æbler og pærer sammen

Det er fordi der findes et lign. spørgsmål, som jeg har henvist til denne tråd:

http://www.kandu.dk/spg174980.aspx

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-11-15 20:20

Under alle omstændigheder løses problemet således:

http://helpdeskgeek.com/help-desk/instruction-at-referenced-memory-could-not-be-read/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-11-15 20:21

På billedet i spørgsmålet/linket er det Explorer.exe ikke IE

MEN som DU/ jeg også skriver, kan en oprydning stadig hjælpe

Kommentar
Fra : jeromaka

Dato : 11-11-15 20:22

Jeg har nu krydset alt af i ccleaner, og scannet. Jeg ser lige hvordan den kører de næste par dage, og vender fluks tilbage :)

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-11-15 20:23

Fejlen kan være et slettet program, med rester der ikke kan finde sig selv - et USB stik der er fjernet i utide.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-11-15 12:01

I spørgsmålets billede står der jo bare "explorer.exe"

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-11-15 09:22

Eyvind m.fl. Jeg googlede på fejlen og fik forklaringen i mit første CITAT. Derfor tænkte jeg at det måtte være IE som var årsagen. Jeg beklager hvis jeg tog fejl, men jeg prøver jo blot at hjælpe.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jeromaka

Dato : 20-11-15 18:23

Desværre har computeren gjort det igen.
Jeg tænkte at køre dette:
https://support.microsoft.com/da-dk/kb/929833

Hvordan får jeg nemmest loggen herind til jer?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-11-15 18:54

Når du vil køre sfc /scannow

Så læg mærke til, at der er et mellemrum mellem sfc og /scannow

Kommentar
Fra : jeromaka

Dato : 20-11-15 18:59

Jeg har kørt den, men loggen er lang, og den melder fejl, når jeg vil lægge den ind her. Nok fordi den er for lang.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-11-15 19:09

Med ctrl+a kan du måske markere og gemme med ctrl+c
Så kan det være at den kan ligge i notesblok ctrl+v og så vise den evt her:
www.peecee.dk

Kommentar
Fra : jeromaka

Dato : 20-11-15 19:26

Det var desværre ikke helt nemt at finde et sted fordi filen er stor.

Men det lykkes her:
https://www.scribd.com/doc/290554808/CBS-txt

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-11-15 20:07

Jow den kan læses - så må vi håbe at Molokyle kommer ind og læser den.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-11-15 10:08

Ja, hurra... sådanne log's har jeg ikke en hylende fis forstand på!

Een ting springer dog i øjnene:
Citat
2015-11-11 20:19:09, Info CBS SQM: Failed to start upload with file pattern: C:\WINDOWS\servicing\sqm\*_std.sqm, flags: 0x2 [HRESULT = 0x80004005 - E_FAIL]2015-11-11

20:19:09, Info CBS SQM: Failed to start standard sample upload. [HRESULT = 0x80004005 - E_FAIL]

2015-11-11 20:19:09, Info CBS SQM: Warning: Failed to upload all unsent reports. [HRESULT = 0x80004005 - E_FAIL]

http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/all/cbs-log-file-lists-failed-sqmstdsqm-flags-0x2/b65fd2c8-77e5-4ede-8022-aef640c1252b?auth=1

https://support.microsoft.com/da-dk/kb/2530477

Hvilket peger i retning af problemer med SP1 til Windows 7.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jeromaka

Dato : 24-11-15 19:04

Microsoft Fix It virker ikke til win 8.1 skriver den.

Kommentar
Fra : jeromaka

Dato : 23-12-15 09:24

Nu har jeg opgraderet til win 10 men har stadig problemet
http://www.spic.dk/images/8668973_3961450858987.jpg