/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Samliv / Spørgsmål
10  Trille7 350
Stramme Ritt - presser citronen
Fra : ingelein
Vist : 671 gange
100 point
Dato : 09-11-15 11:39

Hej - Efterhånden er jeg blevet lidt træt af al den omtale Ritt sørger for at få for sin bog, hvor hun fortæller om sit åbne ægteskab. Jeg stiller mig følgende spørgsmål:
1. Havde hun fortalt om det tidligere, havde det sikkert kostet stemmer - eller givet stemmer?
2. Det var nok klogt at holde kærestekortene tæt ind til livet, men nogen må da have vidst noget?
3. Nu sætter hun punktum ved at fortælle om det i sin bog - sikkert fordi det vil forøge salget - eller det modsatte? Det sidste tror jeg næppe med den snage-tendens der er blevet obligatorisk.
4. Har hun ikke lovet at være sin mand tro? Måske er det efterhånden bare en floskel. I så fald synes jeg at man skal springe over den kirkelige vielse.
5. Da vi flyttede til vores lille sogn, ville præsten (evangelsk) hverken vie fraskilte eller døbe adopterede børn.
6. Alt i alt skuffer denne stramtandede politiker mig en hel del, selvom hun aldrig har fået mit X.
7. Skal hun være et idol til efterlevelse?
VORHERRE BEVARES!
Ingelein

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-11-15 12:06

Hun er selvoptaget hvilket flere gange har kostet øretæver, dog på et andet plan end de duller der hyler eller praler på medierne.

Hun har aldrig vakt nogen lyster hos mig, så hvilke typer er faldet for fristelsen ?

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 110 point
Dato : 09-11-15 12:13

Citat
Skal hun være et idol til efterlevelse?
forhåbentlig ikke, det jeg har hørt og læst om damen er ikke noget som andre bør forsøge at efterligne (jeg kender ikke og har ikke læst hendes bøger)

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 09-11-15 16:13

Hun havde sandsynligvis tabt stemmer, hvis hun havde fortalt om det tidligere. Nu sælger hun bøger på at fortælle om det. Det er helt fint med mig at hun tav den gang, det er hendes privatliv, det er også fint at hun fortæller det nu, Danskerne har godt af at høre at det ikke er alle der lever på samme måde.

Så vidt jeg kan læse mig til, foregik alt efter aftale med ægtemanden, hun havde ikke lovet nogen at være "tro".

Kirken har heldigvis justeret sit syn på skilsmisser og "til døden os skiller". Verden ændrer sig, kirken må følge med, ellers bliver den ligegyldig.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 09-11-15 16:42

Hvorfor ægteskab, hvis man er enige om ikke at ville det, som et ægteskab indebærer?
Kærlighedsforhold over 7-8 år til andre - og endda forskellige, går over min forstand. Det må være nogen uden samvittighed og manglende menneskelige egenskaber, som med god samvittighed og uden jalousi kan leve sådan.
Åbent har det jo netop ikke været, siden den livsførelse har været skjult for hendes omgangskreds og vælgere. Nakkeknolden har sikkert været et godt værn!
Har nogen hørt manden - altså den ægteviede udtale sig? Den Eva har nok haft for mange æbler at lade andre bide i
Ingelein

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 09-11-15 18:06

Man bestemmer selv hvad ægteskab indebærer, der er ingen lov der bestemmer hvad et ægteskab er.

Jeg forstår heller ikke Ritts måde at leve i et ægteskab, men synes bestemt hun og manden skal leve præcist som de vil. Jeg forstår slet ikke dit behov for at fordømme mennesker der ikke lever på samme måde som dig, og dit behov for at bestemme hvordan andre må leve.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 09-11-15 18:16

Næ, næ, det falder mig bare for brystet, at hun nu også rører reklametromlen for sin bog ved at offentliggøre sit privatliv. ......... Og at vi andre skal belemres med det på f. Eks " Cecilies bogshow"
Ingelein

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 09-11-15 18:52

Kan dine sarte ører ikke tåle at høre at der findes mennesker der er polyamorøse? At mennesker godt kan finde ud af at knalde med andre end deres ægtefælde, uden at verden går under?

Ritt har fortalt hvordan hun har levet, hun fortæller dig ikke hvordan du skal leve. Du gør det modsatte.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 09-11-15 19:26

@fun2
Jeg tilsiger dig al den fun2 du har lyst til uden at blande mig. Og hvor fortæller jeg knoldfruen hvordan hun skal leve?...hun skal bare ikke slå plat på det nu på falderebet, for flere bøger kommer der vel ikke?
Skulle hun vælges til noget politisk nu, ville det koste stemmer - og som jeg skrev i min indledning, ville det ganske sikkert også give stemmer. So what?
Ingelein

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 09-11-15 22:28

ingelein, hvorfor er det du har brug for at skrive "uden samvittighed og manglende menneskelige egenskaber" om Ritt, hvorfor er det nødvendigt for dig at fordømme hende, blot fordi hun har valgt at leve livet lidt anderledes end dig, og fortælle om det? Vi har ytringsfrihed her, hun har lov til at fortælle om at hun har knaldet til højre og venstre, at hun har levet i polygame forhold, uden at blive mødt af fordømmelse.

Hun vil sandsynligvis blot fortælle at man godt kan leve i åbne forhold, det fungerer faktisk for folk, man behøver ikke skjule det, man behøver ikke skamme sig. Hun mener vel at det er en vigtig ting at få frem, og det skal hun have lov til, også uden at blive mødt med mistænkeliggørelse og moralsk fordømmelse.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 09-11-15 22:29

Hun har vel ventet med at sige det til nu, fordi hun, da hun var aktiv i politik, ville have lov til at snakke politik og ikke privatliv, og fordi hun godt vidste at stramtandede indremissionske tanter ville angribe hende netop for ikke at reservere sexlivet til ægtesengen.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 09-11-15 22:43

Hvis du med stramtandet indremissionsk tante mener mig, må jeg desværre skuffe dig! Jeg er ikke medlem af folkekirken. Du har ikke fattet en skid! Jeg angriber ikke hendes levemåde. For mig handler det om timningen af hendes outing på utroskabens mark. Du vil ikke fortælle mig at der ikke også har været tabere i det cirkus.
Jeg ville have klappet i hænderne, hvis hun havde været ærlig mens det kostede noget.
Ingelein

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 09-11-15 22:49

Åh ja, den lille Ritt har vel bare manglet lidt opmærksomhed fra offentligheden. Samtlige historier om sit politiske pamperi som Folketingsmedlem, og senere som EU pamper er jo udtømte, og derfor må hun ty til "sit sidste skud i bøssen" og skrive lidt om sit underliv, med håbet om, at tjene lidt mere mønt.

Der er åbenbart ikke de store skillinger at tjene på en æbleplantage.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 09-11-15 22:56

ingelein, hvorfor kalder du det et "cirkus"? Hvorfor tror du der er tabere, hvem skulle det være? Jeg har allerede givet en grund til at hun først fortæller det nu, måske kunne du prøve at forholde dig til det. Og jo, du angriber hendes levemåde. Jeg ved ikke om du er en stramtandet indremissionsk tante, men du føler åbenbart trang til at kaste moralske domme over andre.

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 09-11-15 23:15

Tak for svaret o.v.n..
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 10-11-15 09:06

Jeg kalder det et cirkus, fordi der også er andre optrædende i et utroskabscirkus. Og som regel er der nogen, for hvem en verden falder i grus, når cirkusprinsessen vil have opmærksomhed.
Og endnu en gang: selvom jeg ikke bifalder hendes moral, så er det hendes leflen for opmærksomhed jeg finder umoralsk, hvis det ord absolut skal i spil her.
Jeg erkender dog, at den menneskelige natur er sådan at hun har skabt den nødvendige opmærksomhed omkring sin bog, godt hjulpet af offentlige medier.
Ingelein

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 10-11-15 12:23

ingelein, du skrev:
Citat
Det må være nogen uden samvittighed og manglende menneskelige egenskaber, som med god samvittighed og uden jalousi kan leve sådan.

Det er et rendyrket angreb på Ritts levemåde, det er levemåden du angriber, ikke blot at hun fortæller om det.

Det er ikke et "utroskabscirkus", manden har vidst det hele, så er det ikke utroskab.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 10-11-15 12:45

At bolle udenom er utroskab. Jeg ved ikke, hvor du har dine moralbegreber fra. Er du sikker på at alle i det knaldcirkus har været informerede? .... Og tilfredse?
Uanset hvem man er, er der altid nogen, som bliver sårede.
Ja, jeg er overhovedet ikke indforstået med fruens levemåde. Hvis du er det, har vi to en vidt forskellig moralkodeks. Og fred være med det
Ingelein

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 10-11-15 13:27

Der har vi den igen, du vil blande dig i hvordan andre lever, du stiller dig op som morals dommer og vil bestemme hvad der er rigtigt og forkert. Du gætter på hvad der er sket, og dømmer mennesker på et meget tyndt grundlag.

Hvis ægtefællerne er enige (og det tyder alt på at de var) om at de boller med andre, så er det ikke utroskab. Utroskab er når man boller med nogen, uden partnerens viden og accept.

Hvad voksne mennesker gør med hinanden seksuelt, blander jeg mig ikke i, så længe det er frivilligt og foregår på et oplyst grundlag.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 10-11-15 15:10

Jeps korrekt opfattet ..... Hvor ved du fra at alle parter - og der har været indtil flere, har været oplyste?
Det her har udartet sig til noget helt andet end det, jeg startede med at sige...........og accepterede som svar, men bliv endelig ved....... Indtil du har forstået, hvad jeg mener
Ingelein

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 10-11-15 15:27

Jeg forstår så udmærket hvad du mener, det har jeg gjort hele tiden. Du finder Ritts levned moralsk forkasteligt, du mener at hun må lide af manglende menneskelige egenskaber og at hun ikke har nogen samvittighed, og du finder dig kaldet til at udstede moralske domme. Derudover mener du at hun burde holde sin kæft.

Det synspunkt må du naturligvis gerne have, jeg er bare ikke enig.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 10-11-15 20:07

Ork nej, at hun ikke har nogen samvittighed har hun da flere gange bevist i sit politiske liv, blandt andet i Paris, hvorf det kostede ministerposten. Og ja, jeg bifalder ikke hendes moral, men jeg har ingen ret til at fordømme den. Finale?????
Ingelein