/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Faren ved udlicitation af opgaver
Fra : molokyle
Vist : 358 gange
333 point
Dato : 05-11-15 09:16

Som overskriften lægger op til:

Er det nu så smart at udlicitere vor infrastruktur til private aktører i udlandet?

Seneste eksempel jeg kender til med udlicitering kunne være gået rigtigt galt ...for rigtigt mange:

http://www.version2.dk/artikel/startup-ukrainsk-kode-var-som-schweizerost-443011

Der er her tale om et privat startup, men som det kan læses benytter Danske Bank samme leverandør.

Vi får jo f.eks. ikke at vide i offentligheden hvad staten udliciterer af så vigtig en del af infrastrukturen som den danske offentlige IT.

Spareiveren kende jo ingen grænser med CHF og blå blok ved roret. Blå Bjarne i den tidligere regering var jo tilsyneladende heller ikke så 'heldig', da han frasolgte dele af DONG til udenlandske kapitalinteresser.

Skal vi stole på 'fremmede magter' alene for at slanke den offentlige sektor. Har vi råd til det?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-11-15 09:20

Ps. Jeg retter lige en misforståelse:
Citat
Der er her tale om et privat startup, men som det kan læses benytter Danske Bank samme leverandør.

Der skulle have stået:

Der er her tale om et privat startup, men som det kan læses vil Danske Bank benytte denne virksomhed som leverandør. (Anbefalet af den tidligere Saxo Bank-direktør Lars Seier Christensen).

</MOLOKYLE>

Annuller spørgsmålet
Fra : molokyle

Dato : 05-11-15 09:23

Jeg tror jeg omformulerer mig og annullerer derfor dette spørgsmål