/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Vinterdestinationer
Fra : Jeppea
Vist : 771 gange
65 point
Dato : 03-11-15 11:55

Hej folkens.

Sidder og er ved at kigge på rejser til vinterferien og er således på udkig efter fede vinterdestinationer. Har googlet lidt rundt og har fundet 4-5 potentielle kandidater - men da vi har besluttet os for at rejse til nye steder i år, er vi helt på bar bund i kendskabet til stederne. Det er lidt forskellige kategorier destinationerne befinder sig i, men vi vil helt konkret gerne høre folks oplevelser med følgende destinationer(også gerne om de fundne selskaber, hvis i gider)

Porto Santo - http://www.primotours.dk/rejsemal/porto-santo
Bangkok - http://www.benns.dk/asien/rm-bangkok/
Madeira - http://www.aarhuscharter.dk/rejsemaal/madeira
Dubai - http://www.profil-rejser.dk/mellemoesten/dubai

På forhånd tak,

Jeppe!

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-11-15 12:27

Porto Santo er for lille og
Madeira var primært noget vi besøgte om sommeren, hvor det er for varmt andre steder.

Bangkok kender jeg ikke, men ved at varmen er meget fugtig der.
Dubai er for kunstig med dyrt anlagte hoteller.

I stedet vil jeg anbefale Puerto Rico på Gran Canaria, hvor mine nære venner bor hele vinteren,
du kan se rejsemuligheder her:

http://www.bing.com/search?q=%2bcharter+%2b%22puerto+rico%22&FORM=SSRE

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-11-15 13:28

Supplerende,
der står sikkert i annoncerne at Puerto Rico er stedet med de fleste soltimer på Gran Canaria,
men noget der ikke står der, der er hver dag morgen gymnastik på stranden,
med en dansk-norsk leder, og efterfølgende svømmetur ved den smukke gamle havn.

Noget jeg kan anbefale. Jeg har selv deltaget et par gange,
og min kone tager derned igen sammen med en veninde sidst i januar.

Og hvis I vælger Puerto Rico, så sørg for at få hotel nede havnen, ikke 2-3 km op ad bjerget.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-11-15 14:59

Tja - det er vel det samme som, at spørge om hvad der er bedst:
.......æbler-bananer-appelsiner eller pærer.

I har jo ikke fortalt hvad jeres ønsker er.

Jeg har været en del på de Canariske øer som hver især har deres egen charme.
Når vi er på madeira bor vi her øverst oppe, ved den lysegrønne balkon som er en to-værelses "penthous" lejlighed. Med udsigt over havet.
https://www.google.dk/maps/@32.6381479,-16.9315813,3a,75y,309.63h,94.3t/data=!3m6!1e1!3m4!1saSpc_rTGPzkoxuYVjydPEA!2e0!7i13312!8i6656?hl=da

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 03-11-15 15:00

Sidste år holdt jeg jul her:
http://www.spies.dk/de-kanariske-oer/la-gomera?ad_id=7711006&gclid=COfd6-Kz9MgCFeLbcgodSh4Nrg&gclsrc=aw.ds

Et nyt rejsemål der ligger syd for Tenerif, en fantastisk oplevelse, hvor jeg ikke har været for sidste gang.
Jeg brugte dog ikke et rejseselskab, men tilrettelagde selv turen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-11-15 15:31

Jeg tilslutter mig det med Tenerif,
der på flere måder har en flottere natur end Gran Canaria,
bl.a. med vulkanen, hvor jeg for første gang fik åndenød.

Vi overvejede også en sejltur til Gomera, men nåede det ikke,
en fantastisk natur på en lille ø, men man kan da ikke være der en hel uge?

Når jeg alligevel anbefaler Puerto Rico, er det hyggen ved havnen og gå/sejlture til nabobyer.

På Tenerife boede vi på et stort hotel, all inclusive, hver aften var vi tvunget til at spise der,
noget vi havde betalt for, og de sørgede for fin underholdning, slanger, papegøjer mm.
men de små hyggelige taverner overfor, må snart lukke.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-11-15 08:32

Det afhænger noget af det præcice tidspunkt.
Du skal hen midt i februar eller senere, for at være nogenlunde sikker på godt vejrpå Canarieøerne.

December januar kan være fulde af blæst og regn, så man skal være heldig for at opleve sol og klar himmel.

Bangkok er en ret ufremkommelig storb, hvor der tilmed er risiko for borgerlige uroligheder.

Azoerne har ret stabilt vejr året rundt, selv om skyer kan forekomme i vinterperioden.

Bedst i december januar er ægypten ved rødehavet. Find et stort hotel med alle facilitetewr og egen strand. bliv inde på hotellet , så undgår i alle ægyptens plagsomme folk.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-11-15 08:35

Hvis penge ikke betyder så meget så er Fiji øerne et fantastisk sted. Det samme er især norøen på New Zeeland. Det er det jo højsommer når vi har den kedeligste vinter. Til februar er orkansæsonen overstået.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-11-15 08:36

Hvis penge ikke betyder så meget så er Fiji øerne et fantastisk sted. Det samme er især norøen på New Zeeland. Det er det jo højsommer når vi har den kedeligste vinter. Til februar er orkansæsonen overstået.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-11-15 14:22

Nu er der meget forskel på vejret på Gran Canaria,
oppe i bjergene kan der være meget koldt om vinteren
og langs nordkysten regner det meget.

Men i badebyerne ved sydkysten er det behageligt varmt også om vinteren,
og her fører Puerto Rico med soltimer.

Kommentar
Fra : Jeppea

Dato : 06-11-15 12:47

Hej alle! Kan godt se det måske skulle have været mere udpenslet. :) I skal dog stadig have mange tak for svarene, jeg tror måske vi kigger lidt videre, specielt Puerto Rico og Tenerife ser spændende ud synes jeg.

Kommentar
Fra : Jeppea

Dato : 24-11-15 11:32

Lige et opfølgende spørgsmål: Nogen der har kendskab til http://www.airnavia.dk? Det virker ret billigt, men kan være jeg overser noget..

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-11-15 12:14

Nej, det kender jeg ikke og tør så ikke flyve med dem.

Min kone flyver til Gran Canaria med Condor fra Hanborg.

Lige nu er der 20 grader på Tenerife og der er endnu varmere i Puerto Rico,
på den varme, solrige, sydside af Gran Canaria.

Og Ægypten er vist ikke sagen lige nu?

I øvrigt er der mange aflysninger for tiden og øget kontrol i lufthavne...