/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
irsk musik
Fra : omahexen
Vist : 581 gange
100 point
Dato : 01-11-15 17:14

Jeg har lige et musikspørgsmål,kan jeg jo,da det stadig er gratis! Det drejer sig om en sang med en kvindelig sanger,som jeg har hørt fornylig,det lyder meget som en irsk sang,har nogen et tip med de sparsomme oplysninger,jeg kan af gode grunde ikke synge den for jer(så var der nok heller ikke flere brugere på kandu).

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-11-15 17:18

Citat
(så var der nok heller ikke flere brugere på kandu).

Hvem ved - kan desværre ikke hjælpe

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-11-15 17:18

Citat
https://www.youtube.com/results?search_query=enya

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-11-15 17:19

Citat
https://www.youtube.com/results?search_query=loreena+mckennitt

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-11-15 17:24
Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 01-11-15 17:53

efter forslag fra Teil,har jeg hør et par numre med Loreena mckennitt,tror det er hende,men kanikke finde det rigtige nummer har hun lavet nogle hits ?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-11-15 17:56

Hun har lavet mange, jeg kan kun anbefale at du lytter på hendes musik.

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 110 point
Dato : 01-11-15 17:58

Citat
The Mystic's Dream 7:46
Tango to Evora 4:43
Night Ride Across the Caucasus 8:35
The Mummer's Dance 4:11
Dante's Prayer 7:12
Marco Polo 5:08
La Serenissima 5:08
All Souls Night 5:07
The Old Ways 4:56
The Highwayman

Eksempel på hendes hits.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-11-15 17:59
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-11-15 18:26
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-11-15 20:34

Loreena McKennit er canadier og synger lige så meget new wave som irsk, hendes stil er i flere numre blandet med østerlandsk og spansk musik..........og hun har en stemme der går fra lav hæs til meget klar........endda i samme nummer, hvad man kan høre i hendes numre som "Greensleves" og "The Lady of Shalott"

Prøv også at høre hendes "Santiago" som er spansk inspireret.
Da jeg for 7 år siden hørte at hun skulle give koncert i København røg jeg omgående på nettet og købte en billet.

Men der er mange gode, jeg har hørt nogle ved små lokale opvisninger på mine rejser i Irland og købt skiver med hjem.

Man kan vel ikke tale om hits da isk folkemusik har en bestemt lytterkreds i Danmark. mest kendt er nok temaet fra "Harrys Game" som blev spillet af Claanad, men forsangerinden er også gået single og sunget new wave. på engelsk og gælisk.

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 02-11-15 09:06

Jeg har nu hørt ca.40 sange igennem,incl.de foreslåede,men ikke fundet den rigtige.Det er en temmelig "frisk" sang,ellr søger jeg den forkerte ?

Godkendelse af svar
Fra : omahexen

Dato : 03-11-15 09:23

Tak for svaret Teil.Det var The Mummers dance.Hun har virkelig lavet mange gode.Hilsen omahexen

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-11-15 16:18

Velbekomme det glæder mig at du fandt den rigtige.