/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Link til en bestemt side på blog?
Fra : ingelein
Vist : 670 gange
100 point
Dato : 25-10-15 08:52

Jeg vil gerne linke til en bestemt side på min blog, hvordan gør jeg det?
Jeg har prøvet at google mig til siden og har kopieret linket, som bare fører til : siden findes ikke på bloggen.
Bloggen er
Www. Strikinge.blogspot.dk
Her vil jeg gerne sende linket til en side som jeg ka google, nemlig

.: BOMPRESENNING TIL FOLKEBÅD - DEL 2 - strikinge
strikinge.blogspot.com/2015/03/bompresenning-til-folkebad-del-2.html
30. mar. 2015 - Det vækker ikke stor begejstring hos min gemal, når jeg lægger beslag på det store spisestuebord til mine projekter, men en 3,80 m lang ...

Jeg kan bare ikke sende et direkte link til denne side. F. Eks. Her på KANDU. jeg har læst noget om at man skal indsætte et anker i url. Men det kan jeg ikke forstå.
Ingelein

Kommentar
Fra : peque

Dato : 25-10-15 08:54

Først og fremmest handler det om hvilken type blog det er du har
her på Kandu kan du linke direkte ved at skrive hele URL - http://www.google.dk som bliver til et link.
omkring dit anker mm det er alt efter hvilken type blog du skriver på

Accepteret svar
Fra : peque

Modtaget 110 point
Dato : 25-10-15 08:54
Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 25-10-15 09:01

Enig, det virker, og det kommer også "rigtigt" frem her i Kandu.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-10-15 09:37

http://strikinge.blogspot.dk/2015/03/bompresenning-til-folkebad-del-2.html

Virker dette link?

Det skulle det gøre.

I stedet for "blogspot.com skal der stå "blokspot.dk"

Jeg har googlet det

Så ingelein det er dette du skal sætte ind i det spørgsmål, som du deltager i

http://strikinge.blogspot.dk/2015/03/bompresenning-til-folkebad-del-2.html

Jeg kunne heller ikke læse/se det du henviste til, når der stod "bnlogspot.com

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-10-15 09:40

Beklager tastefejl, men håber det er til at forstå

blogspot.dk er det rigtige , jeg kunne ikke læse/se siden med "blogspot.com"

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 25-10-15 12:23

Hej og tak - men hvorfor står der så .com når man gogler min side? Det link er jo også ok på google.
Ingelein

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-10-15 12:59

Når jeg på google søger "bompresenning til folkebåd", så får jeg dette resultat

https://www.google.dk/#q=bompresenning+til+folkeb%C3%A5d

Når jeg så klikker på et af linkene, så skifter .com til .dk

Jeg kan ikke forklare dig hvorfor, men det er der sikkert andre, der kan.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 25-10-15 13:18

Da jeg for ca. 10 år siden oprettede bloggen var det xxxxxx.blogspot.com der var gældende. For et par år siden blev det imidlertid sådan at .com automatisk blev lavet om til .dk når jeg logger ind på min konto.
Siden må altså blive redirected til .dk.
Men det virker åbenbart ikke altid.
Ingelein

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-10-15 17:02

Et LOKALT anker (anchor).. er noget helt andet på en WEB-side.
Et lokalt anker er en henvisning til et bestemt område/sted på siden:

http://help.typepad.com/anchor-tags.html

Citat
name   section_name
Nott supported in HTML5.
Use the global id attribute instead.
Specifies the name of an anchor

Anker : http://www.w3.org/MarkUp/1995-archive/Elements/A.html

Citat
NAME
OPTIONAL. If present, the attribute NAME allows the anchor to be the destination of a link. The value of the attribute is an identifier for the anchor. Identifiers are arbitrary strings but must be unique within the HTML document. Another document can then make a reference explicitly to this anchor by putting the identifier after the address, separated by a hash sign .

Dette omtalte LOKALE 'anker' kan du ikke linke til. Det er 'udgået' af specifikationen for WEB sider.

Du prøver muligvis at henvise til et sted på en side, som ikke understøttes efter at siden er blevet 'opgraderet' til HTML 5 specifikationen af hjemmesidens programmør (..ikke dig, men den service/automatiske generator du benytter til at lave din Blog i).

Det link du vil henvise til derimod, virker fint nok :

http://strikinge.blogspot.dk/2015/03/bompresenning-til-folkebad-del-2.html

Det er jo et generelt ANKER: http://www.w3schools.com/tags/tag_a.asp

...hvis det er dét, som er problemet?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-10-15 17:17

molo, det var dette link, som ingelein henviste til

http://www.strikinge.blogspot.dk/2015/.../bompresenning-til-folkebad-syning-del-1.html

og der kan "siden" ikke vises.

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 25-10-15 18:48

Tak for svaret peque.