/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Aage Villiam Johnsen. F. 4. jan 1898
Fra : kell123
Vist : 616 gange
20 point
Dato : 22-10-15 21:02

Aage Villiam Johnsen

F. 4.jan. 1898

på dåbsattesten står:

Mølholm. Vinding sogn. Holmans herred. Vejle Amt.
Vinding Kirke.

Døbt 20.febr. 1898.

Gift i 1918 med Ida Marie Weifenbach. (Født Mühlhausen, Tyskland
31. Juli 1897)

Jeg er efterkommer af Aage Villiam Johnsen og Ida Marie Johnsen f. Weifenbach.
Jeg leder efter hvor i landet de forskellige børn blev født og hvordan husstanden så ud efterhånden som der kom flere børn til.
Børnene: Gerda, Ester, Svend (Fra Odense 1918), Asta, Grethe, Erna (min mor fra Sønderborg 1928), Gert, Birthe, Lisa.

Ved ikke hvordan jeg får de oplysninger?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-10-15 21:10

Begynd her:
http://ddd.dda.dk/

Johnsen er for almindeligt så start med Weifenbach

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 22-10-15 22:28

Det er for "nyt" til http://ddd.dda.dk/

Det varer flere år før det bliver tilgængeligt der.

Så længe vi ikke vil acceptere at betale for søgning i relevante data, vil der gå adskillige år før "ildsjælene" får dem tastet ind.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 22-10-15 22:32

Derudover skal du vide mere specifikt om datoer - dag og måned udover år - samt hvilket sogn.

Du er begyndt at lægge et kæmper puslespil, hvor du ikke kender "billedet" på "pakken".

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-10-15 15:43

Ja vi kan nok ikke hjælpe dig uden flere oplysninger, det med efterkommere er for nyt.

Hvis du kommer eksempelvis med Aages far og mor, hvor de er født og hvornår,
kan vi nok finde dine aner bagud for dig?

Og så er den tyske familie, tilsyneladende har du meget fine slægtninge sydpå:
http://www.vaeternotruf.de/amtsgericht-frankfurt-am-main.htm

hvis du har problemer med tysk kan vi også hjælpe dig der...

Kommentar
Fra : stkra

Dato : 26-10-15 07:59
Kommentar
Fra : kell123

Dato : 05-11-15 22:31

Har fundet Aage Villiam Johnsen husstand i Sønderborg folketælling 1925. www.alsnissen.dk Sønderborg bysogn 1925 VI