/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Nogen de kender til Istartsurf.com
Fra : bibsamie
Vist : 576 gange
300 point
Dato : 21-10-15 15:32

Jeg prøvede at downloade YouTube samidigt lagde den et program de edder Istartsurf.com ind og jeg vil gerne ave det slettet nogen der kan fortælle hvordan eg sletter ???

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 21-10-15 15:34

Undskylder stavefejlene mit bluetooth tastatur hopper over af og til

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-10-15 03:59
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-10-15 13:03
Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 22-10-15 18:03

Molokyle tak for dit svar, men hvordan kommer jeg videre, skal jeg downloade spyhunter som forslået, eller vad ar du af løsninger
mvh Per

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-10-15 21:30

Tvivler på at det er VIRUS - snarere spyware/, der snusker i færden på nettet osv/ lidt Alá Cookies.

Har du prøvet at lave en NY GENVEJ/ ikon.

Selv bruger jeg MallwareBytes - som findes i en gratis udgave der er lige så god som KØBE udgaven - programmet er bare ikke opdateret hver dag.
https://www.malwarebytes.org/downloads/ vælg FREE/gratis

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-10-15 21:43

Citat
Tvivler på at det er VIRUS - snarere spyware/, der snusker i færden på nettet osv/ lidt Alá Cookies.

Har du prøvet at lave en NY GENVEJ/ ikon.

Selv bruger jeg MallwareBytes - som findes i en gratis udgave der er lige så god som KØBE udgaven - programmet er bare ikke opdateret hver dag.
https://www.malwarebytes.org/downloads/ vælg FREE/gratis

Ikke at sige at det ene eller andet kan fjerne problemet, det skulle hellere forebygges.
Og det kan man gøre på mange andre måder - f.eks ved at lægge diverse spam/?virus / spyware sider ind i HOST filen:
http://www.wikihow.com/Block-a-Website-in-All-Web-Browsers

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-15 08:29

Hent og kør AdwCleaner: http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 23-10-15 19:12

molokyle
downloaded og kørt tre gange scan, men den er der stadig, uagtet jeg skriver ok ved clean ???? og pcen genstartes uden effekt.

Mvh Per

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-10-15 09:04

Hmmm..... Jeg har tidligere skrevet en vejledning til fjernelse af iSearch ...som er 'moderen' til browser-hijack's af denne type.

Den kommer her:
Citat
Jeg fjernede engang skidtet fra min brors computer. Jeg brugte Zonealarm antivirus og SuperAntiSpyware, samt Ccleaner til formålet.

Det er noget rod. Den spreder sig 'ud over det hele', så vær meget grundig og tjek alle de 'sædvanlige' steder:

Installerede programmer. (Kontrolpanel -> Tilføj eller fjern programmer)

Opstart (Kør.. skriv msconfig vælg fanen Start ..og fjern flueben hvor det er relevant= henvisninger til isearch)

ALLE installerede browseres tillægsprogrammer, søgemaskiner og startsider.

Registreringsdatabase.

osv.

Jeg kan nu huske at selv efter jeg 'troede' jeg havde fjernet isearch vha. antivirus, Cleaner og havde skannet med SuperAntiSpyware, samt tjekket ALLE steder for henvisninger til skidtet, så tjekkede jeg lige en ekstra gang med SuperAntiSpyware. Jeg havde nemlig kun lavet en såkaldt quick scanning. Da jeg efterfølgende lavede en fuld scanning, så dukkede der alligevel en henvisning op.

Henvisningen til isearch vistes (..og kunne fjernes) efter SuperAntiSpyware havde initieret fuld scanning, men FØR selve skanningen, i den menuside man får vist forskellige indstillinger for den aktuelt valgte skanning.

Efter en fuld skanning søgte jeg så i registreringsdatabasen (Kør... skriv regedit og søg via menuen) efter isearch ...og gu' hjælpe mig om ikke der dukkede 2 nøgler op. Dem slettede jeg selvfølgelig og fik endelig has på problemet.

Start med at følge vejledningen her: http://forums.anvisoft.com/viewtopic-53-5030-0.html

Du skal ikke tænke på at den nævnte virus hedder 'noget andet'.

VIGTIGT: De steder jeg skriver isearch, der skal du i stedet skrive: Istartsurf

Den kommer i utallige varianter og det er som sagt en hårdnakket satan
..og husk et selvom du f.eks. bruger; Google Chrome, Firefox eller Opera som standardbrowser, så ligger skidtet OGSÅ i Internet Explorer. Den skal fjernes fra ALLE installerede browsere. Det gælder også hvis du bruger IE, men 'er kommet til' at installere Chrome (..hvilket mange er!)

Når du til sidst har fjernet skidtet, så er det en god idé at forhindre programmer i at skifte søgemaskine vha. af browserens indstillinger for tillægsprogrammer. Her hvordan i IE:

http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/prevent-programs-changing-default-search-provider#1TC=windows-7

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-10-15 09:12

Ps. For at fjerne henvisninger i registreringsdatabasen vælger du:

Kør... -> skriv; regedit -> menuen; Rediger -> Søg... -> skriv; Istartsurf -> når den finder en henvisning trykker du [Delete] (..eller højreklikker på nøglen og vælger; Fjern) -> tryk derefter [F3] -> ..og slet næste forekomst til der ikke dukker flere resultater op i søgningen.

Det er altid en god ide at lave et gendannelsespunkt, FØR du begiver dig ud i at rette i registreringsdatabasen.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-10-15 20:10

Har du prøvet at lave en ny ´genvej´, mener at de kan gemme sig i selve browser-ikonet/ egenskaber for/ adressen er blevet ændret - men tror nu det er andre / eller samme ´hijacks´ der kan lave det nummer.
Som skrevet udvikler de sig fra dag til dag..

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 24-10-15 21:29

Jeg venter eksperthjælp til problemet, det er for indviklet for mig selv, vender tilbage senere

mvh Per

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 300 point
Dato : 25-10-15 06:42

mig-selv -> En ny genvej ..eller at ændre søgemaskine indstillingerne i browseren hjælper intet!

Pestilensen 'gemmer' sig foruden som program (hvor det skal fjerne vha. kontrolpanelet), som en henvisning i opstartsindstillingerne (hvor den skal fjernes vha. msconfig) ..ofte forklædt under et andet navn. Derudover findes henvisninger i registreringsdatabasen som gør, at den hurtigt bliver installeret igen.

bibsamie -> Ja, vent du på eksperthjælp. Det er en temmelig besværlig procedure at fjerne skidtet, hvis man ikke selv har godt styr på, hvorledes et moderne operativsystem er skruet sammen. Det skal du på ingen måde være flov over

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 28-10-15 16:22

Molokyle

Det var da pokkers at jeg ikke kan skrive til dig.

Mvh Per

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-10-15 08:07

Nu kan du
..men hvorfor dog ikke skrive her i stedet? Det er jo her du søger en løsning på problemet.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : bibsamie

Dato : 31-10-15 19:34

Tak for svaret molokyle.

Jeg kan umiddelbart ikke finde ud af at løse problemet, men mener du kom med de bedste oplysninger om problemet, derfor acceptere jeg dit oplæg.

Med venlig hilsen Per