/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Andre operativsystemer / Spørgsmål
10  miritdk 585
Android, Tablet kan den læse win 7 prg ?
Fra : Jan4100
Vist : 472 gange
200 point
Dato : 20-10-15 17:31

Jeg har sådan en Android, Tablet samsung note model GT-N8010 med ver 4.1.2

Kan man ligge et windows program ind som den kan bruge ?? eller er der nogle smarte programmer som eventuelt kan "omskrive" dos moden eller hvad det hedder i den

det vile være nemmere på den en en stor bærebar pc nå nu jeg har en tablet,
programmet som jeg skal bruge er til led lys på mit akvarium til nat sænkning

linket på controler og pled programmet er her
http://www.alibaba.com/product-detail/5-channel-DC12-24V-LED-programmable_1742844862.html?spm=a2700.7724857.35.15.84Ohfc&s=p

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-10-15 17:37

Linket virker ikke, hvorfor bruge en mobilos til det, der må findes smartere løsninger.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-10-15 17:38

Og nej, tror ikke du kan få Windows programmer til at virke på andre telefoner end dem med WinCE som styresystem

Accepteret svar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Modtaget 210 point
Dato : 20-10-15 17:55

Du skal ikke forvente at en Android tablet kan køre programmer som er skrevet til en PC. Dels så er processoren en helt anden, og dels så er styresystemet Android baseret på Linux. Men dermed ikke sagt at der ikke en dag vil komme en PC-simulator til en Android, eller en anden slag tablet i fremtiden. Jeg er så gammel at jeg tilbage i PC'ens barndom fik fat i en Z80-CPM simulator til MS-DOS. Z80 var en populær 8-bit mikroprocessor som blev brugt i forløberne til PC'en tilbage i starten af 80'erne, og CPM var et DOS-lignende styresystem som ofte blev brugt på disse.

Der har i mange år eksisteret Windows simulatorer til Linux, men disse udnytter at Linux typisk køre på en maskine som bruger den samme hardware som Windows gør. Derfor kan disse ikke bruges på en tablet hvor hardwaren er meget anderledes.

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 20-10-15 18:10

Takker tænkte nok det ikke kunne virke men det ville havde været smart vist der var et programt til tabletten.
undrer mig at linket ikke virker men her er et nyt
http://www.satisled.com/dc12v24v-5-channel-20a-common-anode-programmable-led-time-controller-tc420_p1579.html

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-10-15 18:30

Citat
undrer mig at linket ikke virker men her er et nyt

Sikkert fordi du var logget ind på en konto? tror du kan finde den slags billigere på Ebay.

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 20-10-15 19:36

næ jeg var skam ikke på nogen konto

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-10-15 21:01

Citat
næ jeg var skam ikke på nogen konto

OK, for første link er sikkert også på rette sted, men man så bare indtaste bruger ID - derfor, jeg skrev at dit link ikke virkede.

Godkendelse af svar
Fra : Jan4100

Dato : 20-10-15 21:15

Tak for svaret Soren_Steen_Nielsen.