/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Cylinderskift
Fra : ChristianJ
Vist : 493 gange
70 point
Dato : 22-06-03 00:22

Jeg ville bare høre om man skal være vildt dygtig for at skifte sin cylinder selv eller man skal have andre til det?? I tilfælde af det sidste ville jeg høre om man kan gå til en almindelig mekaniker og få ham til det?

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 22-06-03 00:43

Jeg tror snarere, du skal gå til en cykelsmed.

Kommentar
Fra : jlasse3

Dato : 22-06-03 02:35

Hej ChristianJ

Man skal ikke være vildt dygtig, man skal bare være lidt fiks på fingerne og have en smule tålmodighed første gang, det afhænger også lidt af, om det er en knallert eller en scooter!
Det eneste der kan drille er at få stempelringene til at sidde rigtigt, så cylinderen kan komme på, men som sagt, med lidt tålmodighed er det bestem ikke noget problem, det er først når man skal ind til krumptappen det bliver værre.

Hilsen Jlasse3

P.s. Skriv endelig for videre information.........

Kommentar
Fra : dr_scooter

Dato : 22-06-03 02:37

Knallert/Scooter forhandler ville være optimalt!!! men det er ikke det sværretse at cylindre... det kræver bare at man tager det stille og rolift og bruger ens sunde fornuft!!! det lykkedes hvertflad 100% perfekt første gang jeg prøvede det da jeg ca. 13, og der hade jeg ingen anelse om hvordan man skulle gøre... så jeg ville anbefalde dig at springe ud i det!!! og hvis det ikke lykkedes for dig, så kan du jo altid sende den op til en forhandler og få ham til at samle det!!!

Mvh dr_scooter

ps. Husk at smøre alt godt ind i olie når du samler det nye, og lad værre med at bruge for meget vold, prøv hellere at vrikke det sammen/fra hinanden

Kommentar
Fra : ChristianJ

Dato : 23-06-03 09:12

Hvad med karburatoren har I også omdysset den selv??

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 23-06-03 10:29

at omdysse en kaburator er nok noget af det nemmeste ! du skruer bundkarret af, skruer dysen ud og skruer den nye dyse i, så sætter du bundkaret på igen !

Kommentar
Fra : jlasse3

Dato : 23-06-03 15:14

Det er ikke helt så nemt at omdysse en karburator, da ingen præcis ved hvilken dysestørrelse den køre optimalt med, det er foskelligt fra knallert til knallert! Så det kan godt tage lang tid og koste mange dyser inden man har fundet den rigtige!
Jeg havde en forhandler til at omdysse min scooter og det tog ham 1½ time at finde den rigtige dysestørrelse.........så det er sværer end somså........

Accepteret svar
Fra : mikaelsol

Modtaget 70 point
Dato : 25-06-03 09:35

Det er overhovedet ikke svært at skifte cylinder bare du har værktøjet, et topnøglesæt og nogle skruetrækkere. Den nye cylinder skal bare monteres som den gamle og så skal det hele samles som før. Med hensyn til omdysningen, skru karburatoren fra hinanden der er en overdel og en underdel (bundkar) sæt en dyse i der er godt 6 numre større (ø43 cyl) 10 numre større (47,6) der hvor der sidder en dyse der ligner den du har i hånden.

Første gang jeg skiftede cylinder tog det 4 timer anden gang 1½. HUSK skriv små sedler til de forskellige skruer, det kan være et helvede med 10000000000 skruer at holde styr på.

Det er kun hvis du skal have pillet ved krumtappen jeg synes du skal have en med der har prøvet det før første gang.

Held og Lykke

Kommentar
Fra : jonas12345

Dato : 25-06-03 13:21

det er ikke ret svært at skifte en cylinder man skal bare være opmærksom på at stempel ringene sidder præsis som de skal og jeg tror sagtens du kan få en cykelsmed eller en mekaniker til at gøre det for dig

held og lykker her fra også..

Godkendelse af svar
Fra : ChristianJ

Dato : 28-06-03 00:03

Tak for svaret mikaelsol.
Kanon du gad bruge lidt tid på et ordentligt svar

Kommentar
Fra : mikaelsol

Dato : 29-06-03 13:00

Selv tak! godt du kunne bruge det.