/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Word starter med stort - hver linie ...
Fra : ElvenaR
Vist : 420 gange
30 point
Dato : 20-10-15 12:10

Når jeg skriver med Word 2000, så starter hver ny linet med stort bogstav.

Når jeg selv trykker på ny linje ...

Nu er det
Da snart
Vinter ...

Hvordan kan man sætte Word til at holde op med, automatisk
at skrive med stort - Ved hver linje skift ?

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 20-10-15 12:19

Når du trykker på den tast som andre steder opfattes som "ny linie" så bliver det af Word og mange andre tekstbehandlingsprogrammer opfattet som at man starter et nyt afsnit. Så det er der du skal kigge.

Accepteret svar
Fra : hvaderikkeibrug

Modtaget 40 point
Dato : 20-10-15 12:28

Gå ind i FUNKTIONER og vælg AUTOKORREKTUR. Der vil du finde en del bokse, hvor du kan fjerne eller indsætte flueben, blandt andet automatisk begyndelsesbogstav med stort.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 20-10-15 12:29

Du skal ind i Autokorrektur og ændre det derinde, det er blot et flueben du skal koble fra - mener muligheden med Autokorrekturen ligger under Indstillinger!

Clou ??

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 20-10-15 14:14

Når man gerne vil se, hvad der sker "bagom" det man skriver, skal du vælge det ikon i menuen øverst, som ligner en stelton kande. Så kan man se, hvordan der formateres i det skrevne.
Ellers er autokorrektur menuen det rigtige svar.
Ingelein

Godkendelse af svar
Fra : ElvenaR

Dato : 20-10-15 14:36

Tak for svaret hvaderikkeibrug.

Det virker !

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 20-10-15 16:06

I Word er <ENTER> = Nyt afsnit.

<SHIFT> + <ENTER> = ny linje.

Så hvis du vil have en ny linje, holder du <SHIFT> nede, samtidig med at du trykker <ENTER>

Så simpelt, kan det gøres.

MVH