/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Bremser
Fra : mig-selv
Vist : 450 gange
50 point
Dato : 20-10-15 08:59

Efter at have skiftet begge forhjulslejer, er bremser begyndt at ´rumle´ og det mærkes kraftigt i rattet - gode tips.
Fik at vide af en mekker at den ene styrkugle stod til en udskiftning, ellers var alt som det skulle være.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-10-15 09:59

Fedtede skiver
caliber sidder skævt / ikke spændt
Klodser sidder skævt
ude af sporing
styrekugle kan lave det, nu hvor den kan bremse og sporingen viser sig
Hvordan har støddæmperne det

Og lidt flere muligheder.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-10-15 10:17

Sporingen gik sig en tur, da jeg skiftede venstre hjulleje, ikke meget men den kan ikke køre lige ud (kan selvfølgelig også være mig) - men den rumlen og rysten kom efter jeg skiftede højre leje - og har så lidt efter lidt udviklet sig.

Alt andet er som det skal være = renset og fast spændt, bortset fra at den ene styrkugle åbenbart har lidt slør.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 22-10-15 07:28

Det kan være bremserne på den ene side sidder stemplet i caliperen fast at den ikke går tilbage, og bremser lidt hele tiden.
alimak

Accepteret svar
Fra : Cortina01

Modtaget 50 point
Dato : 27-10-15 10:51

Hvorfor gik sporingen efter et lejeskift? Du har vel formodentlig ikke ændret på indstillingen af styrekuglerne? Du kan have ændret geometrien på camber, men hvorfor skulle den ikke kunne køre ligeud? Noget tyder på en hængende caliper.

Har du prøvet at presse stemplerne tilbage og se om det afhjælper problemet midlertidigt? Hvis ja, bør dine calipere adskilles af en professionel og stempler & o-ringe muligvis udskiftes. (Alternativt kan nye calipere monteres)

Evt. kan et sæt nye klodser måske også gøre underværker?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-11-15 17:09

Citat
Hvorfor gik sporingen efter et lejeskift? Du har vel formodentlig ikke ændret på indstillingen af styrekuglerne?

Spørg mig ikke, det kan selvfølgelig være sket fra før lejet blev dårligt og efter nyt leje kunne jeg mærke det.

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 01-11-15 17:15

Citat
Evt. kan et sæt nye klodser måske også gøre underværker?
Citat
Indsæt dit citat her

Købte noget bremserens og prøvede det flygtigt, og der forsvandt det næsten, så skal lige have hjulene af så jeg kan komme bedre til.

Den med ´bakkerne´ var jeg ude for på min MC - nøjagtig samme problem, og det gik væk efter nye belægninger - sjovt jeg ikke selv lige kom på dét, men sådan er der så meget/ og forskel på 2 og 4 hjul.

Men trods alt rart at jeg ikke skal af med en mindre formue.. 40.- og problemet ´næsten´ løst.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 01-11-15 18:07

Selv tak