/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hjælp til tydning af kirkebog
Fra : birteruth
Vist : 744 gange
300 point
Dato : 16-10-15 17:32

Hej derude!
Jeg søger hjælp til tydning af kirkebog,1813-1837 Ålborg amt Hindsted herred, Valsgaard sogn 1832 opslag 36, født 15/1 Ane Catrine Jacobdatter, Far. Gaardmand Jacob---- og hustru -----Sørensdatter af Redsø.
Mvh.
birterut

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 300 point
Dato : 16-10-15 20:13

Kontraministerialbog ( 1813 -2002 )
1813-1837 opslag 36
Hjemmedøbt 22 jan, daabs Publication i kirken 12 feb
Gaardmand Jacob Poulsen og hustru Ane Sørensdatter af Redsøe
Afd gd. Jens J. hustru Ane Marie Jensdatter fbb (fbb betyder nok bar)
Gmd. Jens Poul Jacobsen Smed Niels Jonasen alle af Redsøe

Hjemmedåben foretaget af sognepræsten Sigvard Hoff
11 marts introduceret

https://www.sa.dk/ao-soegesider/billedviser?bsid=3414#3414,102550 (Opslag 4)

Aalborg, Hindsted, Valsgaard, Redsøe Bye, en gaard, 63, FT-1840, C3656
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Jakob Poulsen   45   Gift      gaardmand
Ane Sørensdatter   45   Gift      hans kone
Dorthe Madsdatter   76   Enke      opholdskone
Maren Jakobsdatter   21   Ugift      deres børn
Peder Christjan Jakobsen   14   Ugift      deres børn
Jakob Jakobsen   11   Ugift      deres børn
Ane Catrine Jakobsdatter   8   Ugift      deres børn
Søren Christjan Jakobsen   6   Ugift      deres børn
xxxxxxxx
Fam.nr: 65 Matr.nr: En gaard Stednavn: Redsø Bye
Sogn: Valsgaard Kilde: FT-1845 KIPnr: B8702 Lbnr: 330
akob Poulsen   50   Gift      Gaardmand   Heri sognet
Ane Sørensdatter   50   Gift      Hans kone   Heri sognet
Poul Jakobsen   28   Ugift      Deres børn,smed   Heri sognet
Dorthe Jakobsdatter   22   Ugift      Deres børn   Heri sognet
Peder Christjan Jakobsen   18   Ugift      Deres børn   Heri sognet
Ane Catrine Jakobsdatter   13   Ugift      Deres børn   Heri sognet
Søren Christjan Jakobsen   11   Ugift      Deres børn   Heri sognet
xxxxxxx
Aalborg, Hindsted, Valsgaard, Redsø, en gaard, 68, FT-1850, C1441
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Ane Sørensdatter   55   Enke      gaardeierske, huusmoder   Her i sognet [Valsgaard Sogn Aalborg Amt]
Poul Jakobsen   27   Ugift      hendes børn, smed   Her i sognet [Valsgaard Sogn Aalborg Amt]
Jakob Jakobsen   21   Ugift      hendes børn   Her i sognet [Valsgaard Sogn Aalborg Amt]
Søren Christjan Jakobsen   17   Ugift      hendes børn   Her i sognet [Valsgaard Sogn Aalborg Amt]
Ane Catrine Jakobsen   19   Ugift      hendes børn   Her i sognet [Valsgaard Sogn Aalborg Amt]
Peder Christjan Jakobsen   23   Ugift      hendes børn, indkaldt til krigstjeneste   Her i sognet [Valsgaard Sogn Aalborg Amt]

VH Palle

Godkendelse af svar
Fra : birteruth

Dato : 18-10-15 20:10

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-10-15 21:47

Hej
Var det ikke din familie, da du kun giver 3 stjerner ?
VH Palle

Kommentar
Fra : birteruth

Dato : 19-10-15 17:21

Hej det må du undskylde at jeg kun har givet tre stjerne, men jeg er virkelig glad for svaret, og er også kommet videre i slægten.
Mvh. birteruth

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 19-10-15 19:34

OK, Fint
VH Palle