/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Er muntjac hjorten farlig ??
Fra : Øjenvidnet4
Vist : 1818 gange
500 point
Dato : 11-10-15 13:23

http://www.netnatur.dk/jagt-i-dk/jagt-danmark/3558-muntjac-yngler-nu-i-danmark

Nu er fanden løs igen i det så fredelige Danmark - denne gang i Midtjylland ! Kunne man ikke glæde sig over det er i Midtjylland, for så har ulvene i samme område da noget at leve af ??
Hvad er værst - invasive dyrearter eller flygtninge/migranter af arten homo sapiens ???
Er den lille hjort farlig med sine store tænder i overmunden ?? Man fristes til en lille, kun lille, sammenligning med en vis forfatter og en greve, som pudsigt nok også opholder sig i det Midtjyske Og de er da ikke farlige, vel ?

Helt alvorligt - hvad mener danske jægere om disse hjorte ? Hvor kommer de evt. fra ? Nogen må sgu' da have kendskab til dyrene i fangenskab ?? Eller ???

ØV4

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-10-15 14:29

Som drøvtyggere gør de vel ingen eller begrænset skade, men har man bestemt sig for at de ikke hører til må det jo være sådan.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 11-10-15 17:12

Øjenvidnet4,

du har god humor og tak for det!

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 11-10-15 18:01
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-10-15 23:55

Kan man ikke bare ligge P Piller ud til de dyr? Mener Kattens Værn gør noget i samme stil.

HVOR kommer den egentlig fra, syntes ikke der står noget om dét.

Har også hørt om slanger/ krokodiller i kloakrør - mon det også er en skrøne? eller er det bare i udlandet visse mennesker skyller deres ´kæledyr´ ud i lokummet..

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 12-10-15 00:07

Brug naturmetoden, udsæt løver og anakondaer.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 12-10-15 07:37

Tror du, der ind imellem lukkes en ud?
http://www.reepark.dk/dyrene/asien/muntjak/

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 12-10-15 10:30

Hej Katekismus.

Tak for det fine hint fra Ree-Park omkring muntjacen.

Til dit spørgsmål om der med fuldt overlæg lukkes "tamme" dyr ud i naturen, kan man ikke se bort fra, uden jeg naturligvis har noget bevis for det ! Hvis derimod et eller flere dyr er undsluppet fra fangenskab, synes jeg det er mærkeligt at ikke myndighederne har kendskab til det eller bekendte til "farmerne" giver lyd !!???
Hvis der både er set voksne og lam (kalve?)og skudt dyr, må der nødvendigvis være tale om flere dyr på den frie vildtbane. Så mon ikke specielt jægere i det Midtjyske er ekstra på vagt for at kunne finde og berette om vore nye gæster ?

ØV4

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 12-10-15 12:26

Gad vide hvordan en helstegt smager?
MV2

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 12-10-15 13:06
Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 12-10-15 18:27

Sjakalen fra Karup har ingen nosser Jeg kender en tobenet sjakal som heller ikke har nosser, men til gengæld dore dænder og en vom så stor, at han er selv udnævnt Julemand på Kandu

Sjakalen med de dore dænder. Dænderne er iøvrigt købt på udsalg på Filipenserne. Nå men, Dore Dænder er selvbestaltet riffelinstruktør. Han underviser bla. i; Hvorledes man anskyder ræve på afstande over 300 meter.
Endvidere har Sjakalen med de dore dænder opvisning i, hvorledes han gennem en hel jagtdag, har hunden i snor, fordi, slipper han hunden, render den over hos naboen og jagter vildt.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 13-10-15 07:08

ja, hvad skal man mene, skrev katekismus

Helt enig - når mange mennesker går i selvsving over dette emne, så opstår myter. Det bliver sgu' ikke bedre af at Naturfredningsforenigen, Dansk Jagtforening og Naturstyrelsens djøf'ere kloger sig på vildtforvaltningen i den danske fauna !! Derfor er det også befriende med personer som den forfatter Tommy omtaler i sit indlæg - ham er der "bid" i, altså forfatteren !!
Har ligeledes set billeder af omtalte forfatter, riffelinstruktør, hundetræner og medlem af et lokalt DJ-organ - hvor hans hund, som Tommy rigtigt observerede, altid er i snor under jagt, da den ellers jager med naboens vildt !! Den frustrerede hund er set skide på forfatterens støvler i bar arrigskab !! Desværre kan man ikke genfinde billedet, da forfatterens hjemmeside er nedlagt og dermed er værdifuld billedmateriale gået tabt for omverdenen - ærgerligt !!! Der var ellers stof nok til adskillige bøger.

ØV4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 13-10-15 15:44

En ting er i hvert fald givet. Man skal ikke klatre først over et plankeværk, hvis man har omtalte forfatter, riffelinstruktør etc . i hælene. Så ender det nok med at kuglerne bliver bidt af.

Bortset fra det, så burde myndighederne forlængst have DNA registreret de ulve"farme" vi har i DK - eks. på Djursland.

Godt at se Jer tilbage.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 13-10-15 19:44

Godt at se Jer tilbage. skrev Tonganeseren.

Tak i lige måde, kære Tonganser.

ØV4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 14-10-15 14:53

Den 1. oktober tog jeg en "lurer" i en af vores skydestiger i skoven - altså uden riffel. Ville lige registrere om hvorvidt råvildtet stadig lagde turen forbi. Der kom ingen rådyr forbi, men til gengæld blev jeg beæret af 14 hjorte, 4 kalve og mindst 20 hinder. Størst var en flot 18-ender, men jeg var mere interesseret i de 6 stanghjorte, som vil komme til at udgøre vores primære bytte, når vi allerede den 1. november må nedlægge dem. De kom helt tæt på stigen - de nærmeste var mindre end 6 meter borte. De tre seksendere gjorde deres for at skabe interesse hos hinderne, og det var morsomt at se 18-enderens forsøg på at holde dem væk. Den 1. november må der skydes til kalv, hind, stanghjort og hjorte over 12 ender med mindste sprosser på 2 cm. Så må man huske målebåndet før afskydningen.

Vi har allerede besluttet, at der højst må nedlægges 3 individer, hvoraf en skal være en kalv. Sønnen går efter guldet - altså 18-enderen, hvis den stadig er i området.

Men . . . . I Gribskov og Valby Hegn + i Tisvilde Hegn fodrer man massivt, men denne gang tror jeg helt sikkert, at vi får held i sprøjten. Tidligere var jagttiden indskrænket til fra 15. november til 30. ditto, men vi så altid hjorte den første uge af november.

Det bliver meget, meget spændende.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 14-10-15 20:26

Citat
Det bliver meget, meget spændende.
I ønskes Hals- und Beinbruch - eller Knæk og Bræk som vi siger i Danmark.

Ret spændende observationer du har gjort dig, Tonga.

Citat
Godt at se Jer tilbage.
I lige måde, gamle ven. Så hut jeg visker, har du lige haft fødselsdag...?

Inden længe returnerer jeg hjem til den fædrene gård. Et hus der har stået tomt et års tid får underlige lugte. Jeg har lovet konen at shine det op til hun kommer hjem ultimo november.
Der skal vaskes af.......... der skal males........ der skal tapetseres...... der skal ditten og datten og som om det ikke var nok, trænger havens buske og træer til en ordentlig gang beskæring.
Alt det skal presses ind......... imens jeg lufter Aya'en på gæs og duer.

Mvh.
Tommy.
Nu med Ajax, som gør rent som en hvid tornado (Kan huske barndommens bio reklame)

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 14-10-15 21:12

Jo - det bliver meget spændende, om hvorvidt den forlængede jagttid giver resultat. I øvrigt står invitationen altid ved magt.

Underlige lugte? Ja, mon ikke. I vores udhus står der bl.a. en kummefryser og et køle/fryseskab. Sidste sommer begyndte det at lugte lidt mistænkeligt og jeg nævnte det til fruen. I først omgang affærdigede hun problemet, men en uge senere bad hun mig fjerne en enorm tidligere frosset mega-and, som hun havde glemt oven på skabet, hvor man ikke sådan går og kigger hver dag.

Håber man holder lidt øje med mesterjægeren fra Jylland, så han ikke begynder at stinke for slemt.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 15-10-15 07:28

Inden længe returnerer jeg hjem til den fædrene gård. Et hus der har stået tomt et års tid får underlige lugte. skrev Tommy.
Jeg troede du havde haft lejet huset ud til flygtninge - eller er der noget jeg har misforstået ???

Håber man holder lidt øje med mesterjægeren fra Jylland, så han ikke begynder at stinke for slemt. skrev Tonganeseren.
Jeg har hørt, at "mesterjægeren" med muntjac-dænderne fortæller sine "elever", at han selv er højt uddannet inden for jagt og grunden til hans store viden angiveligt skulle være hans baggrund med en mesterlære hos en maskinarbejder, som kaldte sig bøssemager, hvilket han ikke var !!!

ØV4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-10-15 14:22

Hmmmmm! Var han ikke mave-tarm specialist - ham der cykelsmeden?

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-10-15 19:01

Halløjsa!!

Sakset fra dagens avis:

En stendød hest med manglende øje, penis og endetarm skabte i går frygt for, at der var en dyremishandler på spil i Lund tæt på Horsens.

Det blev dog hurtigt manet til jorden, da den lokale embedsdyrlæge i går slog fast, at hesten var død af naturlige årsager.

Mon dog????

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 15-10-15 19:43

Citat
Jeg troede du havde haft lejet huset ud til flygtninge - eller er der noget jeg har misforstået ???
Nej, du har skam ikke misforstået noget. Det var egentlig også min første tanke. Vi - eller jeg ved, at samtlige huse/ejendomme der har været lejet ud til kulturberigelse ligger i ruiner efter et lille års tid. Såååeee, set ud fra den betragtning, skulle jeg ikke nyde noget, da det kun er op til det af staten fastsatte beløb de venlige udlejere kan få i erstatning. Jeg troede at udlejeren fik hele beløbet - altså, alt hvad der var blevet kulturberiget blev erstattet....men NUL Putte.
Det fandme godt leveret. Først bliver dansken tvunget til at blive kulturberiget, og når kulturberigelsen er kommet godt igang, hænger dansken selv på regningen.

Citat
Det blev dog hurtigt manet til jorden, da den lokale embedsdyrlæge i går slog fast, at hesten var død af naturlige årsager.
Blev der ikke fundet nogen bidemærker fra dore dænder?

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-10-15 20:44

FOR NU AT OPTRÆDE EN SMULE KULTIVERET - for en sjælden gang:

Kunstige tænder

kunstig penis

kunstigt endetarm . . . . .

. . . . og hvem kan der så være tale om???

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-10-15 20:48

Fandeme en klog mand - ham her:

Det kommer dog ikke til at ske, fortæller Horsens Politi. Her er man nemlig – med embedsdyrlægens kyndige råd – helt sikre på, at hesten er faldet om af sig selv, og at et dyr efterfølgende har været forbi.

- En hest falder om på en mark, og så går naturen sin gang. Jeg kan ikke afvise, at det er en ulv, men jeg kan heller ikke afvise, at det er en søelefant, siger Kent Midtgaard Hansen, Horsens Lokalpoliti.

. . . . eller måske noget helt andet -

Fandeme uhyggeligt.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 15-10-15 21:46

Fandme uhyggeligt hvad der lusker rundt i krattet nu om stunder.
Guuuuuuuud...... jøsses kanøjser, er der forresten ikke skrevet en "bog" som hedder: Kratluskeren ?

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 16-10-15 07:25

Jamen, jamen - for helvede for en fortællerkunst - dagens begyndelse er ikke spildt !!!

En søelefant på en mark ved Horsens !!!!

Tommy - jo, der er vistnok skrevet en bog med benævnte tittel Men hvor kan den købes ?
Bibliotekerne har den ikke, da udlånet udløste alt for store bibliotekspenge til forfatteren, som ingen husker navnet på !! Det siges at pågældende forfatter har modtaget et beløb på ca. kr. 3,15, men om det er rigtigt vides ikke - dænder eller ej !!!

ØV4

Accepteret svar
Fra : Provsten1

Modtaget 500 point
Dato : 17-10-15 12:24

Hej Øjenvidne og I øvrige jægere i Hakkebakkeskoven !!

Til dit spørgsmål om muntjac'ens farlighed kan man roligt sige, at den ikke er farlig for andre end egne artsfæller, specielt i brunsten - det er til gengæld næsten som hos visse tobenede, specielt i området mellem Horsens og Vejle, hvor en vis forfatter huserer. Hvis det er rigtigt som nogle skribenter nævner, at vedkommende knold har store hugtænder a la muntjac'ens, ja så er det bestemt noget man skal tage meget alvorligt, da vedkommende oven i alt det andet også er psykisk ustabil. Det har vi jo desværre været vidne til her på kandu, men også andre fora har været og er vistnok stadig plagede af denne mandsperson - men det er jo et helt andet emne.
Det bliver spændende at følge udviklingen på dens udbredelse i den danske natur - jeg er helt enig i, at det er underligt at ingen har set eller hørt noget !!??
For år tilbage skød jeg 2 stk. i Midtengland - en spændende pürsch, da de er særdeles vågne og hurtige, når de føler sig set. Kulinarisk en rigtig god oplevelse.

Med venlig hilsen
Provsten1

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 17-10-15 14:28

Bortset fra det, hvad betyder så dettehersens link på Google??

bb-Jagt.dk WHOIS, DNS, & Domain Info - DomainTools
whois.domaintools.com/bb-jagt.dk - Oversæt denne side
19. aug. 2015 - Name: Bent Ballegaard Knudsen Address: Bottrupvej 3. Address: Ølsted Postalcode: 8723. City: Løsning Country: DK Phone: +4575652251

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 17-10-15 22:27

Ja det betyder faktisk, at Domæne navnet er til salg for 11,96 US Dollar Køb det!!
Robert von Budding gider vel ikke at blive ved med at betale for ham.

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 18-10-15 07:58

Vil man have problemer, skal man blot købe dette domæne navn - nøj for problemer og misforståelser der ville kunne skabes - skal vi gå sammen i et aks (a ka' selv), så vi kan videreføre det i nogenlunde samme ånd som forfatteren ?? Sikke mange nye "venner" vi vil kunne få !!???
Oh, hvilke perspektiver

ØV4

Måske snart ny domæneejer !!!

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 18-10-15 19:31

Jeg tror også, at mange ville blive trætte i hovedet, når de ser et aktivt bb-jagt, selv om det skulle få en eller flere nye ejere.
Faktisk tror jeg at domænenavnet er usælgeligt, med mindre man hedder Brian B. Olsen eller Brian Bolsen - uden at jeg derved skriver nedsættende om det at hedde Brian. Vi har jo en folketingspolitker ved navn Brian Mikkelsen, som repræsenterer et meget lille parti i DK.

Mvh.

Tonganeseren

I dag satte en rødkælk sig på min riffelpibe.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 18-10-15 20:55

Citat
Faktisk tror jeg at domænenavnet er usælgeligt, med mindre man hedder Brian B. Olsen eller Brian Bolsen
Nej, det er ikke rigtigt, du må kalde dig/det hvad du vil, det må bare ikke være en beskyttet tittel og bbjagt er ikke beskyttet mere, da han har givet afkald på domænet.

Som Øjenvidnet er inde på:
Citat
så vi kan videreføre det i nogenlunde samme ånd som forfatteren ?? Sikke mange nye "venner" vi vil kunne få !!???
Vi skal nok ansætte hver en bodyguard - ihvertfald indtil det er gået op for folk, at det intet har med bemeldte forfatter m/m at gøre. Menæh, mine herrer, indtil da, lever vi livet meeeeget farligt Så farligt, at Russisk Roulette må betegnes som et Ludospil set i forhold til.

Når og hvis vi overtager Domæne navnet, kunne vi starte med at lægge alle hans - herpå Kandu - "bevingede" ord op på Domænet. Der er stof nok til lang tid. Og for filan da, sikke en masse grin vi vil få os Altsammen for under 12 US Dollar

Lad os nyde dette skriv:

Bent Ballegaard, Løsning - 25-11-2013 13:32 Skriv svar

Jesper XXXXXXX ( Personen, som anser sig selv for at være Jægerforbundets grå formand). Arrengere jagtrejser til Sverige, hvor der virkelig bliver gået til speritussen i stædet for bæver jagten. De jagtetiske regler og våben sikkerhed, er glemt hjemme i Danmark.

Ja, jeg bliver sur og gal nu - for ingen skal beskylde mig for ikke, at skrive selv, nok kan min indlæg være inspireret af mennesker jeg har mødt på min vej, men min gode Hr. forhenværende politi ansat. Jeg kræver bevis på din påstand!!

Du bor i Danmark i modsætning til Safari Høvdingen og derfor kan du retsforfølges og bliver det. Hvis du ikke føre bevis for dine påstande eller fremkommer med et dementi.

Jeg er forfatter og kan derfor ikke leve med, at blive beskyldt for, at andre skriver mine ting. Hvad de altså heller ikke gør.

Problemerne omkring Horsens og Omegns Jagtforening. Har jeg kæmpet for skulle være en dialog i mellem Danmarks Jægerforbund og Horsens og Omegen Jagtforening, men den dialog har Kredsformanden og HB medlemmet ikke ønsket, at ta` eller skal vi sige turde at tage. Hvorfor de har lagt mig på is i nu seksmåneder en politik, som de i årevis har anvendt i mod formanden og næstformanden i H.O.J.

Hvilket igen var årsagen til, at jeg blev opstillet og valgt. Ikke kun en gang, men to.

Så kom tilbage til sagen Jesper, hvis du har noget at byde ind med, andet end udokumenteret personfnidder.

Mvh.
Tommy.
Nu vil jeg nyge et glads speritus.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 18-10-15 21:25

Argh! Det er sgu for meget

Er næsten død af grin.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 18-10-15 23:50

Dyrk lige den her:

http://www.mx.dk/nyheder/global/story/29843450

Æh, har vores ven i det midtjyske været i Norge med sine nærmeste venner???

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 19-10-15 16:52

Av av av av av og atter AV!!
Hvordan kan man på jagt -på den frie vildtbane - tage så gruelig fejl..?

Høøøø.....idet jeg så dit link, slog tanken mig: Nååårhhh, nu kommer der et eller andet om en forfatter, som har brilleret med sine evner tæt på Emmedsbo

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 20-10-15 07:41

Det positive ved de norske fjeldabers "jagt" er, at de dræbte dyr ikke var bundet ved nedskydningen, som den danske forfatter plejer at gøre med geder !!!
Problemet med forfatterens skydning er mærkelig, da han ellers plejer at skyde på min. 300 m afstand, og der er dyrene (ræven) vistnok ikke bundne ????

ØV4

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 20-10-15 14:17

Hvis det er jagtbilleder, også af julemand med rød hue, så kik ind på rhfoto.dk. Der er mange rigtig gode billeder fra forskellige begivenheder - bl.a også af "kampvogne", produceret af en vis forfatter. Synd de er ulovlige at bruge - så hvis nogen skal transporteres i lignede køretøjer, så sig nej !! Hvis uheldet er ude med tilskadekomst til følge, er der ingen forsikring der dækker !!!! Blot til skræk og advarsel.
Men oplev selv et hav af billeder, også tekster - må være forfattet af - en forfatter, for stavefejlene går sgu' igen fra tidligere !!!

ØV4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-10-15 16:42

Helt personligt gider jeg ikke gennemtrawle i tusindevis af intetsigende fotos fra det midtjyske. Ved en fejl fik jeg fundet nogle billeder fra en sammenkomst (snapsesmagning) på Løwenholt, altså stedet som vores bekendte i Bottrup mener er hans, idet han tidligere har skrevet "mit gods" om stedet.

Ja, ja, og så fandt jeg da også et referat fra RH`s besøg i dyrhaven, hvor vores bekendte i Bottrup engang nedlagde en tam vædder.
Han skriver følgende:

"I min lille foto serie stemningsbillede fra skoven / Dyrehaven 2008 er vi nu nået til den helt
hånd tamme afdeling. Jeg blev noget overrasket over hvor tillidsfuldt vildtet er i forhold til publikum."

Man kan lige se det for sig: Baaaaahhhhh, sagde vædderen til vores bekendte fra Bottrup. Baaaaahhhh betyder på nudansk: "Hej med dig Bent".

Enhver husker velsagtens det tragiske udfald af mødet. Den sagesløse vædder blev gjort tavs for evigt, fordi den stolede på den besøgende.Ak ja.

Mvh.

Tonganeseren

Godkendelse af svar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 22-10-15 07:24

Tak for svaret Provsten1.

Dejligt at høre fra dig igen !!

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 23-10-15 09:16

Tak for de mange point.

Med venlig hilsen
Provsten1