/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
HP bærbar m/Vista
Fra : BentHadsund
Vist : 332 gange
200 point
Dato : 07-10-15 17:29

Hej.
Jeg har en HP bærbar pC´er der er efterhånden er blevet meget langsom, jeg kører ofte oprydning på den og har ikke ret mange ekstra programmer på den, men kan se at det drev der hedder HP-Recovery er næsten fyldt op, der er 1,66 GB ledigt ud af 9,00 GB, kan været det der er årsagen ? hvad sker der hvis jeg formaterer det ?
PS. er ikke den store "PC-nørd så ved ikke ret meget om hvordan en PC`er viker udover at jeg kan tænde og slukke den og ellers alm. brug.

M.v.h.
Bent

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 07-10-15 18:09

recovery er til at nulstille den med så den bliver ligesom den dag du købte den find ikonet denne computer og tryk på det og se så på cdrevet hvor meget plads der er tilbage på harddisken

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 07-10-15 19:30
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-10-15 19:33

Du må lige fortælle hvad det er for en HP du har
Navn og nummer
Så kan jeg vis dig noget service HP har.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-10-15 19:41

Brassovitski - husk lige denne sætning:
Citat
PS. er ikke den store "PC-nørd så ved ikke ret meget om hvordan en PC`er viker udover at jeg kan tænde og slukke den og ellers alm. brug.

Så der skal nok hjælpes med et trin ad gangen.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 07-10-15 19:52

Vejledningen er faktisk delt op i trin, hvor de forskellige programmer beskrives trin for trin. En grundig rensning må absolut være første trin. BentHadsund skriver jo ikke noget om hvordan han laver oprydning på maskinen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-10-15 19:58

ok

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-10-15 22:35

Citat
Recovery er næsten fyldt op, der er 1,66 GB ledigt ud af 9,00 GB, kan været det der er årsagen ? hvad sker der hvis jeg formaterer det ?

Måske fordi den står og tager/laver ´backup´ hver eneste dag - OG DEN patition skal du ikke RØRE ved, da den bruges til gendannelse af din PC.
Du kan måske rydde op i den ved at gå i indstilinger / backup???
Kender ikke selv til den slags RECOVERY, men lad være med at slette den.
Tror heller ikke at du kan gøre det.?

Du kan selvfølgelig tage/ lave en ny backup af dit nuværende system med ?? Aomei, og så slette/formatere hele skidtet/disken - men kun hvis ALT virker som det skal:
http://www.backup-utility.com/free-backup-software.html

Citat
recovery er til at nulstille den med så den bliver ligesom den dag du købte den find ikonet denne

Der kunne spørger så lave en backup af nuværende system og så rulle systemet tilbage til ´fødsel´ og tage endnu en backup - så er vedkommende ? hel-garderet = det kræver så bare at der er et ekstra drev/ eller drev bogstav / dvd.