/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Lodde Aluminium
Fra : mig-selv
Vist : 338 gange
50 point
Dato : 02-10-15 00:40

Og der står skrevet LODDE - gode råd?
https://www.google.dk/#q=aluminium+lodde

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-10-15 00:43

Citat
www.absvejs.dk

Det gør det nemmere at SVEJSE??? troede de lavede med noget LODNING...
ELLER...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-10-15 00:45

Se sidste tekst på klippet ? svejse.

https://www.youtube.com/watch?v=ksvat9URwCM

Kommentar
Fra : alka

Dato : 02-10-15 16:14

Jeg kan tydeligt huske, som svejselærling - først i 1970'erne, at svejse alu sammen. Jeg kan ikke huske ved hvilken temp alu "fordamper", men en 2 mm plade som skulle svejses sammen med en anden 2 mm plade, forsvinder inden for ganske få grader - pst = væk. det var svært med autogensvejsning, men vi lærte det!

Kommentar
Fra : TEAS

Dato : 02-10-15 21:14

Det er ikke svejsning! men slaglodning på videoerne.
Jeg lærte at sv.i aluminium med fremført luftdrevet alu.tråd på rulle og beskyttelses gas
Samt el.sv. med elektroder.De skal sv.med jævnstrøm.
I dag bruges der tig sv. i alu. men der er nok også kommet andre metoder.
I tynde plader så er det tig sv.
Med slaglodning kan der slaglodes forskellige materialer sammen.
Lodematerialet er messeng og solvlegeringer.