/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Psykologi / Spørgsmål
10  dova 460
Forklaring på ventetid hos psykolog
Fra : begga
Vist : 312 gange
50 point
Dato : 01-10-15 16:01

Hej
Jeg håber nogen har et bud på det her spørgsmål. På sundhed.dk er ventetiden for psykologer, der har overenskomst med sygesikringen angivet i uger. Kan nogen fortælle mig om man kan aflæse en psykologs popularitet og efterspurgthed i det tal? Nogle har 25 ugers ventetid og andre kun 2 uger?
Med venlig hilsen Begga

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 01-10-15 17:06

Det er vel ret logisk at dem med den længste venteliste også er de mest populære og efterspurgte.

Det betyder ikke nødvendigvis at dem med de længste ventelister er de bedste.

Men ligger der noget andet i spørgsmålet?

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 01-10-15 17:54

Jeg ville ikke drage nogen konklusion ud fra ventetid.
Det kan ligeså godt være på grund af beliggenhed, kort afstand for klienten osv.

Detuden er det ikke sikkert, du ville gå i spænd med samme psykolog som din nabo!
Brug din mavefornemmelse.

Her er måske lidt vejledning i at finde den rette

http://www.phuset.dk/temaer/finde-god-psykolog/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-10-15 18:52

Ville passe på med dem med mange ´kunder´ det kan være at de bare snakker patienten efter munden og ikke gør noget ved det egentlige problem

Kommentar
Fra : begga

Dato : 01-10-15 20:13

Jeg tænkte, at man måske har lange forløb eller mange opgaver for det offentlige, hvis man har lang ventetid. Man kan jo se at det lidt er de samme, der har lang ventetid.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-10-15 22:05

Det kommer måske an på hvem og hvor mange som anbefaler/henviser til bestemte.
Slå vdkommnde op på nettet, og se om der er "vrøvl".

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 02-10-15 13:12

Du har ret i, at lægen henviser til en bestemt....

Kommentar
Fra : begga

Dato : 02-10-15 14:47

Men man kan jo selv vælge frit når man får en henvisning over sygesikringen. Det er ikke lægen , der bestemmer. Men socialforvaltningen bruger jo psykologer til udredninger ....