/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Fejltekst ved opstart
Fra : fdbm
Vist : 912 gange
200 point
Dato : 29-09-15 04:55

Jeg får pludselig følgende fejltekst i en boks på skærmen, med besked om at computeren ikke kan starte:

C:\Users\xxxxx\AppData\Local\BubbleExtension\Bin\BubbleExtension.dll

fordi det angivne modul ikke blev fundet.

Hvad går dette ud på, og hvordan undgår jeg at modtage denne meddelelse? Boksen kan nemt fjernes med et klik - men jeg er lidt bekymret for om der måske er tale om noget 'snavs'. Kan det evt. have noget at gøre med, at jeg har hentet Spotify?

Jeg efterlyser et godt råd!

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 200 point
Dato : 29-09-15 08:20

Gætter på at fejlen har relation til dette:

http://www.solvusoft.com/en/files/missing-not-found-error/dll/windows/bubbles/bubbles-module/bubbles-dll/

Citat
Most bubbles.dll errors are related to missing or corrupt bubbles.dll files. Because bubbles.dll is an external file, it presents a great opportunity for something undesirable to occur.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-09-15 13:28

Citat
fordi det angivne modul ikke blev fundet.

Det kunne stamme fra et portable program, eller du måske har fjernet noget hardware i utide.
Prøv at ryd op med dette, de har andre gratis programmer på siden:
http://www.wisecleaner.com/wise-registry-cleaner.html

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-09-15 16:23

Nemlig... mig-selv ->

Det kunne skyldes en registreringsdatabase nøgle i 'udu'. Dette ville man også kunne læse af linket jeg angav først i denne tråd:
Citat
Other times, bubbles.dll file errors could be related to issues in the Windows registry. Broken DLL file references can prevent your DLL file from registering properly, giving you a bubbles.dll error. These broken registry keys can be as a result of a missing DLL file, moved DLL file, or an leftover DLL file reference in your Windows registry from an unsuccessful software installation or uninstallation.

Dog ville det næppe give en advarsel om:
Citat
computeren ikke kan starte

Ccleaner kunne også prøves: https://www.piriform.com/ccleaner/download
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-09-15 18:08

Det havde jeg så ikke lige læst.

Godkendelse af svar
Fra : fdbm

Dato : 30-09-15 12:12

Tak for svaret molokyle.