/ Forside/ Teknologi / Udvikling / .Net / Spørgsmål
10  piaskov 110
Kender nogen disse fejl;
Fra : HenrikBo
Vist : 486 gange
20 point
Dato : 27-09-15 21:12

Jeg har et program der siger Hentning af COM-klasse fabrikken for komponenter CLSID (nr xxxxx)
mislykkeds pga fejl 80040154. Programmet er specielt lavet for mange år siden og det bruges til at lave en XlS fil fra et regne ark om til en lydfi wav. ?l

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-09-15 00:14

Citat
lavet for mange år siden

kunne det være for mange NYE Windows opdateringer.

Har selv en del gamle hjemme lavede programmer der ikke virker mere, og tænker at det kunne være Framework/ Css+? der ikke kan åbne skidtet. Hvis jeg gik tilbage til XP så fejler mine programmerne ikke noget, men kan ikke åbnes/bruges på Win7 Pro og frem efter.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-09-15 00:15

Og så er det ellers bare at sige ØV til dét...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-09-15 07:43

Citat
The problem was simply that the 3rd party dll required other dlls that were not on the system. So I installed the required (other) dlls and everything is fine.

Kilde: https://social.msdn.microsoft.com/Forums/vstudio/en-US/88a6ea68-f476-4231-822f-27fabe59f458/error-80040154-retreiving-com-class-factory

Det kunne også være en diskrepans mellem et 32 og et 64 bit system:

http://stackoverflow.com/questions/7197506/how-to-repair-comexception-error-80040154

(Dvs. en recompilering)

</MOLOKYLE>