/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Dual band
Fra : Bille1948
Vist : 714 gange
200 point
Dato : 26-09-15 22:34

I dag leveres en del trådløse routere med "dual band", men kræver det ikke, at ens bærbare også kan håndtere disse "2 bånd"?

Skal der en ny "dongle" i den bærbare?

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 210 point
Dato : 26-09-15 22:41

Citat
I dag leveres en del trådløse routere med "dual band", men kræver det ikke, at ens bærbare også kan håndtere disse "2 bånd"?

Jo

Citat
Skal der en ny "dongle" i den bærbare?

Ja

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-09-15 22:46
Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 26-09-15 22:53

Er det pengene værd?

Jeg bor et sted, hvor jeg maks. kan få 12,5 Mps fra TDC, som jo ejer kablerne, når jeg er på kablet netværk, men blot ca. 4,5 vis trådløst netværk.

Havde kig på denne: http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/netvark-router/NGEX3800ACRP/netgear-ex3800-wi-fi-range-extender men blev så opmærksom på det med dual bank.

"Hjælper" det "nok"?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-09-15 22:58

Nogen siger det hjælper(sælgerne), andre at det ikke gavner noget

Har en Homebox med 2.4 og 5 GHz men ingen pc'er der har 5GHz!

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 27-09-15 04:37

NEJ der er ingen krav om at dit udstyr skal være Daul band for at virke på den nye router

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-09-15 07:33

Selvfølgelig virker dual router på gammel pc, men skal det udnyttes med 5GHz skal der jo være hardware der kan klare det!

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 27-09-15 11:56

At en trådløs router eller accesspoint er dualband betyder blot at man kan både kan bruge udstyr som bruger det en ELLER det andet bånd. Det betyder IKKE at det udstyr som man bruger absolut skal kunne bruge begge bånd. Udstyret bruger kun det ene bånd ad gangen afhængigt af hvor der er mest plads. Du kan altså roligt bruge dit gamle udstyr på dit gamle udstyr på den nye dualband router - det skal virke. Det er så godt som alt sammen bagudkompatibelt.

Godkendelse af svar
Fra : Bille1948

Dato : 27-09-15 11:59

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-09-15 12:09

velbekomme

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 27-09-15 12:42

DU HAR HELT KLART ACCEPTERET DET FORKERTE SVAR!!!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-09-15 12:57

Citat
DU HAR HELT KLART ACCEPTERET DET FORKERTE SVAR!!!

Hva' råber du op for?

Der bliver spurgt om ikke det kræver at ens bærbare, også kan håndtere disse 2 bånd for at bruge en dual router!