/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Flygtninge Her og Nu ikke om to år
Fra : svendgiversen
Vist : 715 gange
100 point
Dato : 22-09-15 21:35

Jeg erfarer at et uenigt EU er blevet enige om at fordele 160.000 flygtninge,
i løbet af de næste to år.

Det kan da ikke være rigtigt, når så mange lige nu lever ude,
tæt op ad pigtråd, noget der burde høre fortiden til.

Præstedatter eller ej, Merkel gjorde det eneste rigtige,
da hun åbnede grænsen til Tyskland under den første bølge,
hvordan skulle de mange flygtninge ellers overleve.

Desværre tror nu mange flere, at de også kan komme herop,
ikke om to år, men nu i år og inden der bliver vinter,
tænk at sove under åben himmel i frostvejr.

Og selv vore ekstra 1000 flygtninge ser ud til at give problemer.
Hurtigt hjem igen, eller mangedoblede med familie sammenføreringer?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 22-09-15 22:01

Citat
Jeg erfarer at et uenigt EU er blevet enige om at fordele 160.000 flygtninge,
i løbet af de næste to år.
Det var vel 120.000

Citat
Det kan da ikke være rigtigt, når så mange lige nu lever ude,
tæt op ad pigtråd, noget der burde høre fortiden til.
Kære Svend. Uanset hvor godt et menneske du gerne vil være - og vil ha', at andre skal være, har europa ikke plads!
Er det rimeligt at europa skal smadre deres kultur, deres økonomi, af mennesker, der rent faktisk kommer fra den rigeste del af verden..? Olisheikerne skal blot dele noget af deres rigdom.

Disse mennesker skal hjælpes i de områder, hvor der bor.

Citat
Præstedatter eller ej, Merkel gjorde det eneste rigtige,
da hun åbnede grænsen til Tyskland under den første bølge,
hvordan skulle de mange flygtninge ellers overleve.
Merkel gjorde lige netop det forkerte.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 22-09-15 22:05

PS.
Citat
Jeg erfarer at et uenigt EU er blevet enige
EU er netop ikke enige. De "små" østlande bliver banket på plads.
Håber de står fast.

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 22-09-15 22:33

Som jeg har sagt til mange, så kan Europa ikke rumme hele Nordafrika, og det er det Merkel har lukket op for, og nu er spørgsmålet, hvordan får hun stoppet den menneskevandring igen som hun har fået sat i gang.
Derfor har det været nødvendigt at BANKE de andre medlemslande på plads efter hendes mening, men hvor er det højtsungne Demokrati i EU blevet af.
Først røg Shengen samarbejdet, ved at åbne grænserne til Tyskland, hvor det samtidig gav problemer for mange lande, Shengen er brudt sammen, og det er Merkels skyld.
Samtidig har Tyskerne haft meget travlt med hvad Danmark foretager sig, vi må ikke kontrollere hvem der kommer til landet.
Nu får jeg nok på hattepulen fra mange sider, men det ændre ikke min mening.
Så et højt hurra for vores forbehold.

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 22-09-15 23:35

Kære Svend Giversen,

jeg synes dit indlæg stritter i flere retninger, men det er vel ikke så mærkeligt, da vel de fleste af os har modstridende følelser i miseren. På den ene side empati/medfølelse og på den anden absolut modvilje mod at optage så mange - ja lad os blot sige det ligeud: muslimer i vort samfund, der er opbygget om idealer, der er stik modsatte af de muslimske samfunds.

Når ikke engang deres "brødre" føler sig kulturelt forbundne med dem som en kuwaitisk embedsmand udtalte det ( “- I sidste ende er det ikke fornuftigt at modtage folk der er forskellige fra os. Vi ønsker ikke folk der lider af indre spændinger og traumer i vores land. Golf-staterne egner sig alene for folk der arbejder, sagde embedsmanden, Fahad al-Shalami.” - sakset fra DR) hvorfor skulle så jeg/du/vi stå med åbne arme? Hverken nu eller om to år.

Og så har tv-billederne af unge,stærke mænd der som vilde dyr klatrer ind ad togvinduer uden mindste hensyn til andre sat sig så fast på min nethinde, at de har diskvalificeret sig som medborgere i det, der endnu er mit land.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-09-15 10:52

Citat
ja lad os blot sige det ligeud: muslimer i vort samfund, der er opbygget om idealer, der er stik modsatte af de muslimske samfunds.

Lad os kalde det,det det er, en Invasiv art.

Jeg kom til at tænke på, den forskel der er på os mennesker. Gælder også hele folkeslag. Nogle er storskrydende, har spidse albuer, gode til at gøre opmærksom på sig selv. Andre lever et stille liv, affinder sig med deres skæbne....lever det liv, de nu engang har. Her tænker jeg på Araberne kontra Asiaterne.

Så en udsendelse forleden, fra Dhaka, hovedstaden i Bangladesh. Verdens tættest befolkede by. Okay, der er også velhavere i den by.

Men slumkvarterene, hvor mill. af mennesker bor...........render gravet i begge sider af "gaden", hvor bl.a. deres nødtørft, kommer silende forbi. Skure hvor de bor...nej, det kan man ikke kalde dem. Det vil være for meget luksus.

Vandløb, der strømmer gennem byens "gader", nogle med rødt vand, andre med grøn eller blå vand. Direkte udledninger fra deres tekstil industrier. Konstant giftig stank af bl.a. svovl.

Men de fleste børn så glade ud, med et smil på læben, mens de hoppede rundt i pløret. Klager ikke. "Sådan er det bare". Jeg må indrømme, at efter den udsendelse, faldt min "medfølelse" for de arabiske indvandrere her, yderligere.

M.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 23-09-15 11:18

der er jo 8 millioner klar i Syrien til at drage til Europa
jeg ved ikke hvor de RADIGALE vil have dem

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-09-15 12:24

Citat
Merkel gjorde lige netop det forkerte.

Det er jeg for så vidt enig i. Men jeg tror hun lader sig styre af Tysklands sjæl, som den var for 8o år siden. Altså stadigvæk skal sone brøden fra 1939. Og det mener jeg jo er galimatias.

Intet folk kan/skal, stå til regnskab for hvad deres forfædre bedrev, 3-4 generationer, tilbage i tiden.
(Denne forsonings-politik, burde efterhånden afsluttes). Jeg tror det er grunden til, at hun nu er ved at sætte hele Europa`s selvstændighed på spil.

Ellers er hun jo en dygtig dame, der nu har været Kansler i 10 år.

M.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-09-15 12:43

Måske er Merkels anger ikke 80 år gammel, det var østtyskerne, ehemalige DDR,
der mere end russerne nedkæmpede Ungarn, da de som de første ville løsrive sig fra Sovjet,
og det kan Merkel nok bedre huske.

Men hvem skal sejle de mange flygtninge tilbage over Middelhavet?
Hvor kan de sætte dem af??
Og hvem vil tage i mod dem der???

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-09-15 13:44

Citat
Men hvem skal sejle de mange flygtninge tilbage over Middelhavet?
Hvor kan de sætte dem af??
Og hvem vil tage i mod dem der???

Det behøver du slet ikke tænke på, Svend. De er her, de kommer her, og de bliver her, desværre.

Det er jo det der er hele misæren. Har de først "bidt sig fast", kommer vi aldrig af med dem mere.

Noget helt andet, end med de Tyske flygtninger fra ww2. Eller Ungarerne...eller de Vietnamesiske bådflygninger. De vidste alle, hvor de kom fra. Stort set.

M.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-09-15 14:57

Jeg er bange for du har ret Mosebæk, de bliver her og der kommer flere til.

Min kone besøgte en større gård på Mors, hvor hendes børn arbejdede som unge,
her fik de lov til at køre med stor traktor. Nu drives den af rumænske landarbejdere...

Men måske godt for noget, hellere passes af en rumæner end en robot på sine gamle dage.
Jeg tror ikke mulainderne, med sort maske, får lov til at passe mandlige på plejehjemmet.

Og til de der vil have de mange flygtninge sendt hjem, hvordan?

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 23-09-15 16:20

svend skriver
Og til de der vil have de mange flygtninge sendt hjem, hvordan
det er umulig
i stedet får de familie herop med en masse unger mm

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-09-15 16:44

umuligt, det er da ren erkendelse,

andre har her i kandu givet udtryk for at de mange flygtninge skal sendes Hjem,
hvor de kommer fra?

Hvor er så Hjem??

Og er der stadig trygge, beboelige områder, i dette pågældende Hjem???

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-09-15 17:51

De unge stærke mænd har måske koner og børn der sidder og venter på en tørstig plads?

Og om det umulige i at sende de mange flygtninge tilbage,

jeg hørte Lille Lars lufte muligheden for
at når vi giver støtte til nærområderne,
må de også tage nogle flygtninge tilbage,
noget for noget...

Men hvem giver vi støtte til i Syrien, Præsidenten, der understøttes af Putin?
Taliban, i indbyrdes indre krig, Kurderne eller nogle helt fjerde??

Glem det, ikke engang kloge, Tøse Tulle, har svar på dette spørgsmål.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-09-15 21:41

Citat
Og om det umulige i at sende de mange flygtninge tilbage,

Var der ikke engang? hvor flygtninge/ indvandrere kunne få udbetalt en sum penge for at rejse hjem igen? så de kunne starte forfra i hjemlandet...ideen er sikkert god nok, men bliver den ikke temmelig dyr i længden - den kan da ikke blive dyrere end lade dem blive boende med sammenføring osv.

Og? hvor mange tog egenligt imod tilbuddet - der er trods alt hyggeligt i lille Danmark.

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 23-09-15 23:14

Det ender med vi bliver udlændinge i vores eget land, næ det er Merkel som har startet det ragnarok vi kun lige har set toppen af, resten fra lejrene i nærområderne står på spring til at rejse til Europa.
Det vil fortsætte indtil Assat i Syrien er væltet, så har Russerne ikke noget at støtte, for deres støtte til Assat er ikke tilfældig, for ingen af de flygtninge der rejser, vil til Rusland.
Jeg tror, at Rusland er godt tilfreds med at Destabilisere Europa, husk på vi indførte sanktioner mod dem.
Det er vist intet i hele den historie som er tilfældigt. Desværre.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-09-15 23:33

Citat
Jeg tror, at Rusland er godt tilfreds med at Destabilisere Europa, husk på vi indførte sanktioner mod dem.

Israel er vel også i krig med Tyskland........

Eller måske et forkerte tegninger - som åbenbart skal UNDERLÆGGES andres censur - dog vil censor ikke leve under Danske regler, men bor i sten-huler og smadrer vantro mennesker? gad vide hvor de engang fik tegningerne fra = internet eller den lokale ´mulla´? GODT opbakket af en hvis freds? elskende Dansk DITTO.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-09-15 09:17

Tjaeh... en løsning?

VI kunne jo flygte til Grønland og tage alle værdier, samt hele statsapparatet med:

Smuk natur, masser af fisk, får, rensdyr og moskusokser ..rar befolkning og der vil sikkert gå en rum tid før 'araberne' kommer sejlende dertil i gummiflåder for at slå sig ned i ghetto'er med egen moske.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-09-15 17:27

Citat
Måske er Merkels anger ikke 80 år gammel, det var østtyskerne, ehemalige DDR,
der mere end russerne nedkæmpede Ungarn
Svend, det er en meget meget interessant udmelding du bringer frem. Har du et eller andet link til dit udsagn..?

Mig bekendt, blev militæret først oprettet i DDR i 1962.
Men, hvis du ved noget som jeg ikke ved, er jeg enormt interesseret i at vide det.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 24-09-15 18:16

Citat
det var østtyskerne, ehemalige DDR, der mere end russerne nedkæmpede Ungarn,

Svend, Svend, Svend....hvor har du din barnelærdom fra???? Jeg var selv næsten i konfirmationsalderen.

Budapest var spækket med Sovjettiske T-34 tanks. T-72`eren, kom vist senere.

Om østtyskerne, har haft enkelte "observatører" med, skal jeg ikke kunne sige.
Men det var en klokkeklar Sovjettisk invasion.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-09-15 20:01

Må jeg benytte lejligheden til at ønske nedenstående Regioner et hjerteligt tillykke med de nye skatteborgere.

Regionskvoterne for fordelingen af flygtninge i 2016 er derimod fastlagt, og kan ses i tabellen nedenfor.

Hovedstaden     1.928
Sjælland    2.163
Syddanmark    2.976
Midtjylland    3.209
Nordjylland     1.724

Vi ved - fordi vi får tudet ørene fulde af informationer om, at disse nye samfundborgere er en broget flok af højtuddannede mennesker, såsom: Læger, Kirurger, Ingeniører, Tandlæger, IT-eksperter, Raketforskere, og deres børn skulle - efter sigende - være matematiske genier.

Endnu engang: TILLYKKE!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-09-15 20:36

Citat
derimod
........ = Derved

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-09-15 08:01

Du har hørt rigtigt Tommy !

Her kommer tallene:

Læger = 1 børnelæge
Kirurger = (Se Tandlæger)
Ingeniører = 200 (..hovedsageligt sprængstofkemikere)
Tandlæger = 10 (Omskolede lokale smede med ekspertice i tandudtrækning)
IT-eksperter = 120.000 mobil-/tablet brugere
Raketforskere = 1 ....er med hjælp fra Putin rejst videre til Rusland.

..men du glemmer et par højtuddannede grupper:

Teologer = 250 Imamer (Certificeret fra Pakistanske Koranskoler)
Lektorer/Skolelærere = 600 Arabisk kyndige sproglærere
Økonomer = 65 sortbørsvekselerere
TV-producere = 18 (..har I ikke set Youtube klippene fra IS ?)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 25-09-15 11:59

Molokyle:

hurra for et vanvittigt morsomt bidrag!!

Stod det til mig, skulle pointtallet forhøjes og alle tildeles dig uden tøven.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-09-15 18:30

Ja for fanden. 1 - 0 til dig Molo. Godt set.

Ja, jeg ved squ snart ikke..? Føler "vi" (ikke jeg) os ikke lidt snydt..? Prøv at klikke ind på dette link.
http://avpixlat.info/2015/09/25/asylsokande-syrier-far-jag-inte-uppehallstillstand-dar-jag-vill-aker-jag-tillbaks-till-syrien/

Er man som muslim utilfreds med forholdene, jamen så rejser muslimen da bare hjem igen, og alt det gode arbejde som Venligboerne, Velkommen Flygtning, Bedsteforældre For Asyl, Menneske Smuglere de danske fra Rødby og Padborg)+ et hav af andre tosse gode mennesker har gjort og demonstreret for, er bare spildt arbejde.

Er der nogen som føler sig røvrendt?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-09-15 07:44

Jeg anerkender at der i immigrationsstrømmen er reelle flygtninge der søger beskyttelse, men at der blandt disse skulle findes mange højtuddannede som skulle være en gevinst for modtagerlandet, stiller jeg mig højst tvivlende overfor. Hvorfor? Fordi det i alle områder med militære konflikter er de højtuddannede der stikker halen mellem benene først. De flytter ved første bombenedslag til nabolandet, Asien eller USA. Her får de arbejde i de store teknologivirksomheder fra dag 1. Resten af de højtuddannede fra ophavslandet er som regel drivkraften bag den opståede konflikt og støtter regimet, hvorfor de næppe flygter nogen steder.

Lykkeridderne (købmænd, brugtvognsforhandlere, musikanter, skuespillere og andet godtfolk) de sælger forretning og indbo, hvorefter de sætter kursen mod et bedre liv i Vesten. Det er disse mennesker vi ser vandre i titusindevis. Man kan naturligvis så argumentere for, at disse mennesker også er de mest opfindsomme og entreprenante.

De reelt krigstruede ubemidlede flygtninge strander i lejre i Libanon, Tyrkiet og andre randstater.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-09-15 20:23

Hvor fa'en er trådstarteren henne..?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-09-15 15:51

Jeg mener at have læst,. at østtyskerne var meget hårdere end russerne overfor ungarerne,
eller var det måske tjekkerne; min bror var i Prag under det gyldne forår og bekræfter,
at det var russiske tanks der erobrede begge hovedstæder.

Måske var det i de mindre bjergbyer længere nordpå op mod Østtyskland?
Hvis jeg husker forkert beklager jeg meget...

Jeg har lige været indlagt i 5 dage, derfor det sene svar.
Og dette spørgsmål drejer sig primært om de flygtninge der allerede er kommet til Europa??

Accepteret svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Modtaget 100 point
Dato : 28-09-15 19:09

Pas på, du ikke blander Sovjets invasion af Tjekkoslovakiet 1968 sammen med Ungarn krisen.
Noget tyder på det, siden du nævner Prag.

Citat
Jeg har lige været indlagt i 5 dage.
Det gør mig ondt at høre. Forhåbentlig drejer det sig ikke om noget alvorligt? Uanset hvad, ønskes du en god bedring.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-09-15 10:10

Tak for svaret Kaptajn-Tommy.

Også tak, jeg overlevede min første blodprop, heldigvis i benet, men med rester i lungerne,
nu får jeg blodfortynder...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-09-15 16:11

svendgiversen -> Med inderligt håb om marginal bedring
For: ..hvem sku' vi ellers svine til ..hvis ikke 'svend'?
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-09-15 17:19

Tak, Svend. Og stadig fra hjertet; GOD BEDRING!