/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows 8.1 crasher
Fra : sfl17
Vist : 384 gange
75 point
Dato : 22-09-15 09:40

Hvis jeg kører downloadprogrammer såsom uTorrent, crasher Windows 8.1 ved at skærmen fryser og cursor ikke kan flyttes. Der er ellers tilføjet en exception inde i Win Firewall - der så bare ikke lader til at virke. Kender andre til dette problem?

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 75 point
Dato : 22-09-15 14:12

Jeg gætter på at du ovebelaster cpu eller videoprocessoren.

En grundig rengøring for støv indvendig i computeren kan ofte klare problemer.

Det er nødvendigt med en støvsuger som kan blæse.
Husk at holde på ventilatorbladet imedens, eller kan de få overhastighed.

Ved tilstøvning af køleribberne, bliver processoren for varm og stopper automatisk for ikke at ødelægges varigt.
Hvis du ikke tør åbne den og rengøre selv, må du ovelade det til enanden mere erfaren.

støvsugning udefra er værdiløs.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 22-09-15 15:14

Prøv lige og hør/læs hvad du selv skriver. Downloade med uTorrent...... det er de størreste støvsugere af virus, mal-ware og spy-ware. Men prøv og følg transors råd.

Godkendelse af svar
Fra : sfl17

Dato : 23-09-15 08:08

Tvivler jeg på, Transor. jeg lukker altid programmet permanent ned, når jeg har brugt det, hurtigst muligt. Computeren er helt ny og har McAfee Virus på. Mener det er 8 Gb ram og i5 Core. Så nej, burde ikke være det.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 23-09-15 11:27

McAfee Virus kan også belaste processoren ret hårdt.