/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Opfriskning af tekst på gravsten.
Fra : vedikkealt
Vist : 5745 gange
300 point
Dato : 20-09-15 09:38

Hej Allesammen

Ved ikke om det er løse rygter, derfor spørger jeg her.

Navnet er hugget ind i stenen, og derefter malet op så det står skarpere / er nemmere at læse.

Jeg har så hørt at der findes en tusch lignende "tingest" der gør det nemt at genopfriske bogstaverne med ny "maling"

Men passer det ? og hvis ikke hvad er så den nemmeste løsning.

Bedste hilsner fra vedikkealt

Kommentar
Fra : kj

Dato : 20-09-15 10:05

spørg en stenhugger

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 300 point
Dato : 20-09-15 12:59

Eftersom man kan male på sten og have dem liggende i haven, er der vel noget om det.
http://millemajshop.dk/brug-dine-posca-tuscher-til-lidt-af-hvert/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-09-15 21:26

Jeg tager stenene med hjem og rengør/ vasker og giver dem noget guld maling.
Men kan se problemet hvis det er sten på over ½ meter - spørg din ´graver´ det kan være du kan få den malet?? for en ´six-pack´.
Kommer selvfølgelig an på hvad ´graveren´ er for en årgang/type.

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 28-09-15 09:35

Gravere er generelt rare typer! Du skal helt sikkert spørge ham. Mange steder er der regler for hvad man må, og det var ærgerligt at skulle lave det om

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 22-10-15 21:57

Tak for svaret katekismus.

Lige det der skulle til