/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Indsamling
Fra : Kaptajn-Tommy
Vist : 453 gange
100 point
Dato : 15-09-15 19:27

Hvis jeg havde stablet en indsamling på benene, og I havde bidraget med et eller andet antal X kroner.
Efter en rum tid, fremlægger jeg dette regnskab.

Indsamlet: 68.425
Indtægter i alt: 68.425

Udbetalt støtte: 6.058
Div. administration 62.367
Udgifter i alt: 68.425

Med flg. kommentarer......
Administration indeholder udgifter til bla. transport, telefon, porto, tryksager, hjemmeside, honorarer. Disse udgifter afholdes hovedsaligt i forbindelse med vores hovedaktivitet, nemlig den juridiske rådgivning, som er gratis for asylansøgere og flygtninge. I mange tilfælde sparer vi dem for tusindvis af kroner, som de ikke har, til advokathjælp.
Direkte støtte gives til asylansøgere/flygtninge i særlige situationer, som modtager penge til transport og diverse underhold.

Hvad ville Jeres svar/reaktion så være..?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-09-15 19:48

Så, når under en tiendedel når frem til de værdigt trængende,
find et andet sted at hjælpe...

Min bror arbejder lige nu for at finansiere noget til flygtninge i røde kors,
lidt sent, men vist indsamling 4. oktober, så hjælp hellere der...

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 15-09-15 19:57

Netop derfor støtter jeg konsekvent ikke den slags indsamlinger.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-09-15 19:58

Og udbetalt støtte, til hvem?

Da min kone var i Sydafrika, havde hun tøj og andet med, til børnene der, direkte afleveret,
fordi det meste af det andet sendte, havnede i forkerte hænder på korrupte veje dertil.

Og hvem står så bag det fine regnskab, som vi på ingen måde vil støtte??

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-09-15 20:05

Noget der undrer mig er at dette regnskab findes og kan offentliggøres?

Der er mange politikere her i Danmark der ikke kan gøre det samme,
lige nu ikke mindst: Knalde Carl Holst, der flyttede alt fra Sønderborg til Åbenrå,
og her førte valgkamp til egen fordel, for vore sparsomme sønderjyske skattekroner...

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 100 point
Dato : 15-09-15 20:52

FUP

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 15-09-15 21:12

Det vil jo komme an på hvad formålet med ansøgningen har været.

Hvis formålet har været, at indsamle penge for fortsat, at kunne yde gratis juridisk rådgivning (som angiveligt er hovedaktiviteten), så er der jo ikke noget i vejen med regnskabet.

Citat
Administration indeholder udgifter til bla. transport, telefon, porto, tryksager, hjemmeside, honorarer. Disse udgifter afholdes hovedsaligt i forbindelse med vores hovedaktivitet, nemlig den juridiske rådgivning, som er gratis for asylansøgere og flygtninge.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 15-09-15 21:46

Citat
yde gratis juridisk rådgivning (som angiveligt er hovedaktiviteten)
Jamen, sådan som du fortolker det, bliver juridisk rådgivning jo et specifik område. Burde posten - efter din mening - så ikke være et særskilt punkt?

I det omtalte regnskab kan beløbet til rådgivning være alt - lige fra 20 - 62.000 kroner. (i runde tal)
Den holder vidst ikke i "byretten"

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 15-09-15 21:57

Vedr. regnskabet. Jeg kommer med forklaringen i morgen aften.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 15-09-15 22:02

Troldepige
Citat
Det vil jo komme an på hvad formålet med ansøgningen har været.
Det er ikke en ansøgning efter penge. Men en privat indsamling af penge - og derefter en fremlæggelse af, hvor mange der er samlet ind - og hvad pengene er brugt til.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 15-09-15 22:04

Citat
Burde posten - efter din mening - så ikke være et særskilt punkt?

Jeg er ikke regnskabskyndig, men jo, tingene kunne godt være lidt mere delt op.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 15-09-15 22:10

Citat
Det er ikke en ansøgning efter penge. Men en privat indsamling af penge - og derefter en fremlæggelse af, hvor mange der er samlet ind - og hvad pengene er brugt til.

Beklager, der skulle selvfølgelig have stået "indsamling", og ikke "ansøgning".

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 16-09-15 20:06

Det drejer sig om disse her: http://refugeeswelcome.dk/forside/

Ifølge lov vedr. private indsamlinger;
Hvis det indsamlede beløb overstiger 50.000 kr.
Hvis indsamlingsresultatet overstiger 50.000 kr. skal regnskabet revideres af en statsautoriseret eller registeret revisor.

Regnskabet skal vise samtlige indtægter og udgifter, herunder specificering af udgifterne ved administrationen samt anvendelsen af overskuddet.

Revisoren påser, at der foreligger fornøden dokumentation, herunder i forhold til udgifterne til administration og anvendelsen af overskuddet. Det skal endvidere af revisors påtegning fremgå, hvis regnskabet ikke indeholder en erklæring fra de ansvarlige for indsamlingen om, at indsamlingen er foretaget i overensstemmelse med indsamlingsreglerne.

Såfremt der ved regnskabets afslutning ikke foreligger dokumentation for overskuddets anvendelse, skal revisoren inden for et år efter regnskabets aflæggelse afgive en erklæring herom til Indsamlingsnævnet, som offentliggøres på nævnets hjemmeside. Har indsamleren sin egen hjemmeside skal erklæringen også offentliggøres her.

Regnskab og evt. erklæring skal være udfærdiget på dansk.

Hvad er det for nogle - i mine øjne, tosse gode individer, disse "Refugees Welcome"..? Michala Bendixsen er på den anti-demokratiske fløj, der vil knægte folkestyret ved at sende bud efter tusinder af især unge mænd fra lande, der er plaget af terrorbevægelser, som uhindret lov til at trænge over de ydre grænser ind i EU-området uden indrejsetilladelse, mange uden nogen form for legitimation eller med forfalskede dokumenter. Unge mænd på omkring 18 - 35
Og det er det, "indsamlingen" har for øje.

Mine tanker og tak går nu til Ungarn, som holder skansen imod horder af unge mænd, der er efter sigende, er flygtet fra krig, vold, mord, sult og tørst. Men de samme unge mænd er ikke mere traumatiseret end de er klar til kamp.

Ungarn gør sin pligt - som EU foreskriver, men hvad sker der i andre EU-lande?
EU har begået selvmord - og tak for det! Men desværre ryger europæisk økonomi, kultur, og den demokratiske frie tankegang med i "knaldet" fordi, europa er inden længe en Kalifat-stat

Såvidt jeg har læst i nogle af Alpelandets aviser, har DF også givet op, og prøver på at lave et nationalt kompromis, hvor Kalifatet skal hilses velkommen.

Jeg håber aviserne refererer forkert.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-09-15 20:28

Ingen fornuftige danskere vil støtte denne indsamling, og DF har ikke givet op.

Men Tøse Tulle er så klog, at han ikke vil miste stemmer på mødre med små flygtninge børn.

Så DF går nu nødtvungent ind for midlertidige flygtninge lejre i Danmark,
midlertidige, så de pågældende hurtigst muligt kan sendes retur til hvor de kommer fra.

Det han glemmer er, at der ikke er noget hurtigst muligt,
Syrien er jo totalt udbombet og der er på kort sigt ingen mulighed for at sende nogen tilbage.

Godkendelse af svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 16-09-15 23:12

FUP......Ja så simpelt kan det sige. Det er nemlig FUP!
Der er indsamlet 68.425 kroner 62.367 er brugt til administration uden specifik at nævne hvad posten "administration" indebærer.

Hvis jeg overfor mit firma, havde afleveret et lignende regnskabs makværk, var jeg blevet sparket ud - endda på røv og albuer.

Tak for svaret rotw. Du rammer klokkerent.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 17-09-15 05:48

Det var så lidt