/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Pris pr. sten
Fra : BL14
Vist : 596 gange
50 point
Dato : 03-09-15 16:54

Hvis en mure skal bygge et hus hvad er prisen han ligger pr sten (husk lige og skriv om det er med eller uden moms)

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-09-15 19:23

Uden at være ekspert, er der mange måder ar lægge mursten på,
lange lige rækker, kunstfærdige buer, eller noget midt imellem,

og, i gå højde, eller udsat på et stillads,
mig bekendt har ingen murermester en fast sats pr mursten,
det er mere timelønnen, der tæller,
og også prisen og kvaliteten af både sten og mørtel varierer jo.

Du glemmer så det tredje og billigste alternativ, sort,
men husk, noget mine bekendte ved af erfaring, så kan du ikke reklamere...

Kommentar
Fra : BL14

Dato : 03-09-15 20:10

Jeg har aldrig snakket om sort arbejde Det er noget du bringer på banen Har aldrig overjeget eller tænkt på den

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 25 point
Dato : 03-09-15 21:27

Citat
Pris pr. sten

Det tror jeg ikke du kan få en fast pris på. Der er så mange ting der spiller ind. F. eks. type af mursten. Længde af mur. (Forholdsvis hurtigere at lægge 100 end 30 sten pr. skifte). Forbandt spiller også en stor rolle: Krydsforbandt, med halve sten i hver anden skifte, ta`r længere tid end ener løberskifter. (Hele sten). Åbninger/afslutninger, som døre og vinduer.

Endelig er der evt. udsmykning, såsom pilastrer, buer, gesimser osv. osv.

Også fremkommelighed, stiladser m.m. spiller en rolle.

Så er fast pris pr. sten er ikke nem at få.

M.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-09-15 21:35

Godt, så er det jo med altid 25 % dansk moms,

og jeg advarer jo netop mod sort arbejde, det har vi desværre en del af her vestpå,
og når jeg nævner det, vi har set eksempler på sort byggesjusk, hvor man ikke kunne klage.

Et alternativ, som vi også oplever her, er præfabrikeret murværk sydfra, med 7 % moms,
det bliver så opsat i elementer, men er langt fra, i kvalitet, af et direkte muret hus.

Godkendelse af svar
Fra : BL14

Dato : 04-09-15 16:33

Tak for svaret Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 04-09-15 17:29

Selv tak.

M.