/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Stettin
Fra : el2
Vist : 460 gange
100 point
Dato : 29-08-15 19:37

Polen.
Skal for første gang til Polen og køre til Stettin
Er der nogen der har nogle tips, idere og erfaringer de vil dele ud af.
Et godt og billigt hotel.
Eks.Hvor skal man købe herre tøj , bygge artikler såsom Div.materialer ,værktøj osv.
Hvad med elektronik.Radio,tv,mobiltelefoner og lignede.
Bil reservedele.
Er der nogle bestemte bydele eks.med bil værksteder , bygge markeder osv.
Hvad med dagligvare såsom kød,sæbe produkter ja alt inden for kolonial , hvad kan betale sig at købe med hjem
Hvad kan i ellers anbefale at man køber dernede.
Vil det være en fordel at veksle penge hjemmefra eller dernede og evt.hvor bank eller vekselburo.
Jeg glæder mig til at høre hvad i har af forslag og erfaringer.
Hvad med markeder, er det værd at besøge og hvilke skal vi besøge.
Er der nogen der kender nogle gode internet sider hvor man kan købe Div. ting

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-08-15 20:09

Jeg har været i Stettin, en stor omvej fordi vi skulle spille golf ved ravkysten længere nordpå,
noget jeg hellere kan anbefale.

https://de.wikipedia.org/wiki/Stettin

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-08-15 21:49

Citat
og køre til Stettin

Læs hvad og hvordan man kører i Polen.......

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 30-08-15 08:17

Og pas på din pung,og lad være med at lade noget ligge i bilen.

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 30-08-15 08:53

Ifølge mine polske bekendte, som bor i DK, kan det bedst betale sig at købe viktualievarer, såsom pølser og røget kød og frostvarer mm. med til Danmark. De tager til Polen t gange årligt, fylder bagagerummet op hos en lille slagter. De siger, at priserne er meget lavere, og de påstår endda frejdigt, at kvaliteten er langt højere end i DK. Det skyldes, hævder de, at danske kødvarer er masseproducerede, mens de polske rigtig mange steder stadig er håndværk, fremstillet af små lokale slagterier etc., der tænker lige så meget på kvalitet som på profit. Så prøv evt. at se dig omkring efter en lille slagter eller viktualieforretning. (Jeg har hørt flere polakker bekræfte det, men har ikke selv efterprøvet).