/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Kan ikke opdatere grafikkort - Windows 8
Fra : Lincoln1242
Vist : 618 gange
25 point
Dato : 29-08-15 15:29

Jeg har et specielt tegneprogram, der kan vise layout i 3D. Dvs., det kan det så ikke mere. Jeg har tidligere haft problemet og fik at vide at det nok var grafikkortet, der skulle opdateres. Dengang lykkedes det mig at få det opdateret – jeg kan bare ikke huske hvordan…

Uanset hvad jeg søger på, så får jeg enten links til diverse programmer, der kan finde forældede drivere (de kan bare ikke opdatere dem) – eller også får jeg links til Microsoft, som KUN laver vejledninger i opdateringer til skærmdrivere til Windows 7.

Så har jeg faldt jeg over et råd om at gå ind på Windows Update, som så ville opdatere blandt andet forældede drivere. Så langt så godt… Men Windows Update brækker sig. Den vil hente 33 opdateringer, men status forbliver ved ”0 KB i alt, 0% fuldført” i timevis. Og når først jeg er gået ind på Windows Update, så kan jeg ikke få vinduet frem igen; det ’hænger’ bare i systemet. Og computeren kører ufattelig langsomt.

Puh… hvordan får jeg grafikkortet opdateret? Og hvordan får jeg Windows Update til at opdatere, i stedet for at sinke computeren!?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-08-15 16:03

går ind på kortets hjemmeside og finder din driver

Kommentar
Fra : Lincoln1242

Dato : 29-08-15 16:13

Nu fandt jeg omsider Enhedshåndtering på computeren. Højreklikkede på skærmkortene, og fik at vide at de var opdaterede. Men tegneprogrammet kan stadig ikke vise layout i 3D.

Selve tegneprogrammet er ikke opdateret, men driveren er på mystisk vis pludselig ikke i stand til at vise layoutet.

Windows Update søger på 7. time stadig efter opdateringer. Den skriver at opdateringer blev installeret "15.08.2015 kl. 23.04 (Mislykkedes)". Så er de installeret eller ej?

Det er som Windows Update kun kan finde opdateringer, men ikke installere dem...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-08-15 16:51

Gå tilbage i tiden til før windows ikke ville opdatere.
Indstil opdateringen til ikke at hente /installere opdateringer
Genstart
Gå så ind og søg på opdateringer sådan > træk musen nedi højre hjørne > indstillinger > " pc indstillinger" > klik på opdateringer > ladden søge > klik på øverste flueben så alle flueben går væk > start så med at vælge en opdatering og installer den.....osv evt flere ad gangen.
Begynynd nederst.

Win 8 og 8.1 kan geninstallere sig selv.
A. Hvor du beholder alt hvad du havde af programme
B. Hvor du beholder dine instillinger men ikke installerede programmer
C. Helt ren win 8

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 29-08-15 17:05

Du har forskellige problemer, og problemer er jo som bekendt til for at løses.

Vi kommer ingen vegne med at prøve at angribe problemerne samlet så vi tager dem et ad gangen.

Grafikkortsdriver:
Citat
Højreklikkede på skærmkortene, og fik at vide at de var opdaterede.

Det fortæller desværre ikke noget om om driveren er opdareet elelr ej, det betyder bare at den du har er den nyeste din computer kender.

Når nu du var i enhedshåndteringen og kigge på skærmkortet, så skal du lige se efter hvilket kort der er tale om for du skal ud på producentens hjemmeside for at se efter ny driver.
Hvis det er et Nvidia baseret kort du har skal du på http://www.nvidia.com/download/index.aspx
Hvis det er et ATI baseret kort skal du på: http://support.amd.com/en-us/download
Hvis det er et Intel baseret starter du her: https://downloadcenter.intel.com/

Hvis nu vi også fik navnet på dit tegneprogram ville det være lidt lettere at hjælpe

Windows update:
Kører du windows 7? Så prøv denne her: http://windows.microsoft.com/en-us/windows/troubleshoot-problems-installing-updates#1TC=windows-7

Accepteret svar
Fra : marken84

Modtaget 25 point
Dato : 29-08-15 17:06

D kan også prøve inde alt for mange krumspring at benytte dig af IOBIT Driver-booster

http://www.iobit.com/en/driver-booster.php

Det kunne sagtens tænke sig at kunne finde den manglende driver - skulle det mod forventning ikke lykkedes, skal du jo alligevel til at have vendt det hele rundt.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 29-08-15 17:52

https://support.microsoft.com/da-dk/gp/windows-update-issues/dk
kør dette program, så får du update til at virke igen. der efter brug det som marke84 foreslår Mhttp://www.iobit.com/en/driver-booster.php

Godkendelse af svar
Fra : Lincoln1242

Dato : 29-08-15 18:43

Tak for svaret marken84. Det var lige det, der skulle til! :)

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 30-08-15 00:40

Tjae, det plejer at være et probat middel det program...