/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Bamse og Dukke Lises Hus i Tivoli
Fra : ElvenaR
Vist : 470 gange
30 point
Dato : 28-08-15 15:00

Min mor og far har fortalt mig om "Bamses og Dukke Lises Hus i Tivoli",
som vist lå ved legepladsen i Tivoli.

Mine forældre er født 1931.

Jeg søger oplysning om dette.
Hvornår var det. ? - Ja, det var, da mine forældre var barn. Men hvor længe var huset der ? - Da jeg selv var barn ? - Jeg er født 1950. Husker ikke huset. Og så, på en måde, for de har fortalt om det, så jeg næsten tror, at det var der i min barndom.

Jeg vil også gerne se et billede af huset, og dukkerne Bamse og Dukke Lise, hvis det findes.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 28-08-15 15:14

Myten kunne måske stamme herfra...

http://comicwiki.dk/wiki/Fil:CAE_45.jpg

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 28-08-15 15:21

Tak. - Ja, men jeg kender godt det hæfte. Det var i mit barndomshjem.

Der skulle, efter sigende, have været et rigtigt hus i Tivoli, hvor Bamse og Dukke Lise var stillet op, inde i.

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 29-08-15 17:22

Svært spørgsmål. Beklager.

Accepteret svar
Fra : marken84

Modtaget 30 point
Dato : 29-08-15 18:19

Citat
Svært spørgsmål. Beklager.

Du kunne jo prøve at henvende dig direkte til TIVOLI det kunne jo være der var nogen der kunne grave i gamle annaler...

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 29-08-15 19:56

Ja, det vil jeg gøre. ...

Godkendelse af svar
Fra : ElvenaR

Dato : 29-08-15 19:57

Tak for svaret marken84.