/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows 10 opgradering fejler
Fra : lanny
Vist : 825 gange
300 point
Dato : 27-08-15 23:47

Har opgraderet windows 8.1 til windows 10.
Der er sket det at alle ikoner på skrivebord blinker og man kan ikke komme ind i computeren.
Talt med Microsoftsom siger at grafikkortet har manglet opdatering. Derfor blinker ikoner på skrivebordet.
Skal geninstallere windows 8.1 igen og starte forfra.
Hvordan gør jeg det - når computeren kun står og blinker med alle ikoner?
Og jeg kan ikke aktivere noget.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 28-08-15 01:00

Citat
Der er sket det at alle ikoner på skrivebord blinker og man kan ikke komme ind i computeren.

Kan du ikke starte i fejlsikret og så installere en ny driver til dit grafikkort, hvis det er et driverproblem burde det da ikke være nødvendigt at gå tilbage til win 8.1 og starte forfra.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-08-15 01:42

Og jeg kan ikke aktivere noget.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-08-15 01:42

LICENS.....................er

Kommentar
Fra : lanny

Dato : 28-08-15 01:59

kan ikke komme til at aktivere fejlsikret stand - men hvis du kan give et råd om dette er du velkommen.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 28-08-15 06:57

Du skulle prøve at køre IOBIT Driver Booster den er effektiv til at finde dine og opdatere alle dine drivere...

http://www.iobit.com/en/driver-booster.php

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 28-08-15 10:38

Fejlsikret tilstand er noget man vælger i forbindelse med genstart ved at trykke på F8 lige når BIOS-skærmen forsvinder. Har du prøvet dette? Ved du hvad fejlsikret tilstand er?

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 28-08-15 21:47

Citat
Du skulle prøve at køre IOBIT Driver Booster den er effektiv til at finde dine og opdatere alle dine drivere...

http://www.iobit.com/en/driver-booster.php

Pudsigt nok var det en driver fra Driver Booster, som lavede koks i min windows 10 opgradering (grafikkortfejl).
Da jeg erfarede det kørte opgraderingen fint. Det tyder på MS supporten at der er andre med lignende problem.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 29-08-15 08:40

http://www.tenforums.com/general-discussion/10876-taskbar-desktop-flashing-after-upgrade.html

Shift+Genstart - fjern Grakifkort driver inkl. filer, genstart og check op problemet er væk

Kommentar
Fra : lanny

Dato : 29-08-15 11:25

Svar til: marken 84, JerErHer,Antway,og Soren_steen_nielsen,
det er allesammen gode råd - mit problem er at jeg ikke kan komme til at bruge dem, skrivebordet ikoner blinker konstant.
Jeg får et flot billede af en grotte og når jeg så logger mig ind opstår blinkeriet på skrivebordet.
Det er en Packard Bell Easy Note TE

Jeg håber der er en løsning - for ud af det jeg har læst er jeg ikke den eneste med dette problem.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 29-08-15 11:41

Du må have maskineriet hen til en reparatør og få dem til at kigge på fejlen...

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 29-08-15 11:43

Jeg er ikke sikker på at du helt forstår mit råd. Du skal lukke maskinen HELT ned og slukke for den. Tænd for den igen. Først kommer der en masse tekst. Og såsnart denne tekst forsvinde og INDEN WINDOWS STARTER OP trykker du på F8-tasten, ikke blot én gang, men en masse gange lige efter hinanden til der kommer en menu hvor du bl.a. kan vælge fejlsikret tilstand.

Kommentar
Fra : lanny

Dato : 29-08-15 12:13

Jeg forstår godt dit råd - men der kommer IKKE nogen tekst - logo PACKARD BELL og så kan jeg logge ind med password - derefter beynder blinkeriet på skrivebordet - jeg har ikke en chance for at gå videre med alle de gode forslag jeg har modtaget.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 29-08-15 13:17

OK, jeg forstår. Prøv så først at begynde at trykke F8 når logoet PACKARD BELL er fremme, derefter lige når logoet forsvinder. Dette logo kommer garanteret blot i stedet for den BIOS-skærm som jeg ellers talte om.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 30-08-15 12:09

Lige en præcisering af hvordan du kommer ind i fejlsikret tilstand: Når du tænder for maskinen så venter du til PACKARD BELL forsvinder. Men i SAMME SEKUND den gør det så starter du med at trykke på F8-tasten. Men det må IKKE blot være eet tryk Det skal være en masse tryk hurtigt efter hinanden, altså tryktryktryktryk.... lige indtil der dukker noget andet frem på skærmen. Det er sådan man gør.

Fejlsikret tilstand er en særlig Windowstilstand hvor kun de allermest nødvendige drivere er indlæst, og hvor de fleste, ofte alle drivere er erstattet med Microsoft egne standarddrivere. Derfor er dette stedet hvor du har mulighed for at slette/udskifte din grafikdriver.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 30-08-15 17:19

Ja du må undskylde, men jeg opdager først nu at Microsoft har gemt fejlsikret tilstand lidt væk i Windows 10. Men den kan godt hentes frem. Læs disse links:

http://www.tomshardware.co.uk/faq/id-2569556/safe-mode-windows.html
http://winaero.com/blog/start-windows-10-in-safe-mode/

Jeg ved ikke om du har downloaded en opgraderings-DVD fra Microsoft, ellers så gør det. Du får brug for den. Ved hjælp af den kan du komme ind i kommandoprompten hvor du kan skrive den kommando som aktivere den F8 menu som giver dig mulighed for at komme ind i fejsikret tilstand.

Jeg har selv lige brugt en sådan opgraderings-DVD på den måde.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 02-09-15 22:07

Har du fået løst dit problem?

Kommentar
Fra : lanny

Dato : 03-09-15 01:04

til Soren_Steen_Nielsen

jeg har fået løst problemet - det var med experthjælp, årsagen til misseren var Norton security
som konfliktede, Tak for hjælpen til alle.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 03-09-15 09:29

OK, ja den var svær at gætte nor man ikke lige sidder ved maskinen. Men det var godt at du fik løst det.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 03-09-15 09:43

Mon ikke lanny giver dig nogle point for din ihærdighed Soren_Steen_Nielsen

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 03-09-15 10:17

Det er nu ikke fordi at jeg med 5812 point står og mangler. Men hvis man selv skulle komme ud for noget der ligner så er det rart at vide hvad det kunne være.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 03-09-15 10:46

Nej, det er jo i bund og grund ikke points det kommer an på -
men annerkendelsen af at have gjort en indsats for at hjælpe andre.

Derfor bliver jeg også mange gange træt af dem som blot annullerer spørgsmålene bevidstløst - points er jo tabt på forhånd.

Kommentar
Fra : lanny

Dato : 03-09-15 10:56

Vil gerne give point men hvordan gør man????

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 03-09-15 11:07

Du klikker blot på "Accepter" under den kommentar som du mener har været tættest på at løse dit problem, så får han de point, her 300, som du har sat spørgsmålet til.