/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Adgangskode Windows 10
Fra : svoed
Vist : 1148 gange
200 point
Dato : 27-08-15 15:16

Kan man slippe for at angive MS adgangskode ved åbning af Windows 10?-

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 27-08-15 16:01

Ja! Jeg har opgraderet fra win 7 til 10 og har aldrig brugt adgangskode. Hvis jeg forstår rigtig er det nok fordi du har aktiveret cloud tjenesten, og så må det også kunne lade sig gøre at slippe for at logge på.
Er det dette login du vil slippe for eller login på Windows når du logger på maskinen?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 27-08-15 16:11

Ja, det kan man sagtens hvis du klikker på søgefeltet ved siden af Windows tasten til venstre nederst på skærmen og skriver netplwiz så kommer der en menu hvor du fjerner mærket i

Brugere skal angive brugernavn ....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-08-15 18:10

Hvis du også vil være fri for kode ved vækning skal du ind i strømstyring og sige nej til at den låser skærmen

Men husk nu din adgangskode, for den skal bruges ved visse ændringer.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-08-15 01:05

Du kan bevare lidt sikkerhed ved at ændre adgangskoden til en pinkode, så er det kun nogle få tal du skal indtaste for at logge på

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 28-08-15 08:29

Til Marken. jeg har fjernet hakket i firkanten, men den vil stadig have pinkode???hvad gør jeg ikke rigtig/eller forkert

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-08-15 16:11

Sådan fjernes adgangskoden i Windows 8

1. Åben søgefunktionen i øverste højre hjørne på startskærmen.

2. Indtast netplwiz i søgefeltet og vælg herefter programmet under apps.

3. Fjern fluebenet i feltet “Brugere skal angive brugernavn og adgangskode for at bruge computeren”, og klik herefter på anvend.

4. I boksen “Log på automatisk” skal du indtaste din adgangskode og bekræfte koden ved at trykke OK.

5. Genstart herefter computeren.

http://e-magazine.dk/computer/sadan-fjerner-du-adgangskoden-i-windows-8/

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-08-15 19:36

Virker også i win 10